<$BPazartesi, Şubat 27, 20062>
<$B

Tahin benim çok sevdiğim lezzetlerden biridir. Tahini pekmezle karıştırıp kahvaltıda kaşık kaşık yemeye bayılırım. Tabi kilo alırım korkusuyla kaşıklarımı da sayarım:) Bu kurabiyenin tarifini Portakal Ağacı'ndan aldım. Kurabiyelerimin görünüşü Hatice'nin yaptıkları gibi olmasa da tadı çok güzeldi. Hatta bir arkadaş grubuna yapıp götürmüştüm, herkes çok beğendi. Ben de arkadaşlara Portakal Ağacı'nı tavsiye ettim. Tarif için teşekkürler Hatice:)

Aşağıdaki orjinal tariftir.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı tahin
  • 200 g oda sıcaklığında yumuşak margarin
  • 1 yumurta
  • 1 poşet şekerli vanilin
  • 3,5-4 su bardağı un
  • Ceviz
Yapılışı:
  • Şeker ve tahini iyice karıştırın.
  • Üzerine yumuşak margarin, şekerli vanilin ve 1 yumurtanın sarısını ekleyin.
  • Unu da ekleyerek biraz sert bir hamur elde edin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizle yassılaştırın.
  • Daha sonra yumurtanın akına ve cevize batırarak tepsinize yerleştirin.
  • 175 derece ısıtılmış fırında 15-25 dk pişirin




Notlarım:

* Ben hamuru yaparken biraz zorlandım ve elimi birkaç kez sıvıyağ ile yağlayarak kıvamı elde edebildim.
*
Yarım ölçü ile 30 kurabiye elde ettim.
>

<$B4rum:

<$Bgeçen akşam annemin "tamam ben tabağı salona getiriyorum siz mutfağa gelmeyin diye bağırdığı duydum" uyumadan önce. Misafirlerimiz vardı annemin arkadaşları bayıldılar kurabiyelerine,çayla bu kadar mı? güzel olur bi kurabiye yaaa...
sonra kardeşim "behiyenin tariflerinden getirip deneyeceksen eve bi fotokopi makinesi yada printer'a bi kartuş al" diyordu. tarifi çoğaltmak için yazmaktan elleri ağrımış sanırım...
süper oldu gerçekten diğer tarifleride aldım her hafta birini denemek istiyorum artık. Hilal>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBeğenmenize sevindim Hilalcim. Annene ve sana sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiyecim,
denedim,yaptim.henuz acemi oldugum icin ben hamur tamammidir yoksa biseye ihtiyaci var mi anlayamiyorum.ama sonuc guzel,annemler begendi,bende begendim!!
tesekkurler,
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BZerrinciğim, beğendiyseniz sorun yok. Hem denedikçe elin alışır bu işlere:) Tekrar anneciğinin doğum günü kutlu olsun. Öpüyorum ikinizi de. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >