<$BPazar, Mart 05, 20062>
<$B
Tavuk ile yemek yapmak her zaman çok hoşuma gidiyor. İsterseniz kızartın, isterseniz fırına verin, isterseniz birkaç sebze ekleyin pişirin, hem kolay oluyor hem de lezzetli. Tavuğun tek sevmediğim şekli haşlaması maalesef :(
Susamlı tavuk Uzakdoğu mutfağına ait bir tarif bildiğim kadarıyla, ben Çin restorantına gittiğimde yemiştim. Onun dışında Tayland, Singapur ve yanılmıyorsam Japon mutfaklarında da yeri var. Dışarda yediklerimizin aynısı olmasa da bizi idare ediyor :)
Tarifin orjinalini In Our Kitchen
isimli blogdan almıştım.

Malzemeler:
  • Tavuk göğsü
  • Kızartmak için yağ (3 cup)
  • Susam
Tavukları bulamak için;
  • 1 cup un
  • 1/2 cup mısır nişastası
  • 1 3/4 cup su
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/4 tatlı kaşığı kabartma tozu
Sosu için;
  • 3/4 cup su
  • 3 çorba kaşığı beyaz sirke
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • 1/4 cup bal
  • 4 tatlı kaşığı soya sosu
  • 1 tavuk bulyon
  • 1 tatlı kaşığı susam yağı
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
Yapılışı:

Tavuk göğüslerini ince, uzun şeritler halinde kesin. Tavukları bulamak için olan malzemeleri bir çırpma teli ile iyice karıştırın ve 15 dk bir kenarda bırakın. Bu arada eğer evinizde varsa wok, yoksa geniş bir tavaya sıvıyağ koyun ve kızdırın. Tavuk parçalarını karışıma bulayın ve her seferinde 1 tane olmak üzere tavaya koyun. En fazla dört tane birarada olacak şekilde koyun, fazla kalabalık olmasın :) Bu şekilde altın sarısı gibi kızarttığınız tavukları kağıt havlu üzerine çıkartın. Tavuklar bittikten sonra tavadaki yağı boşaltın ama yıkamayın. Sos malzemelerini de iyice karıştırıp tavaya alın. Sos kaynayıp yoğun bir kıvam alıncaya kadar yavaş yavaş karıştırın, daha sonra kızarttığınız tavukları ekleyin. Sosun tavuklara iyice bulaşmasını sağlayın ve servis tabağına alıp üzerine arzu ettiğiniz kadar susam ekleyin.

Notlarım:
* Wok tavam olmadığı için ben daha önce Türkiye'den aldığım ama çok kaliteli olmayan sac kavurma tavamı kullandım.
* Bunun içine de tarifteki gibi bol yağ koymadım. Tavukları kızartabileceğim şekilde göz kararı yağ koydum.
* Tavukları yukarda gördüğünüz gibi ince ama şerit halinde kesmedim.
* Cup yerine su bardağı kullanabilirsiniz.
* Sos malzemelerinde bulunan susam yağını eklemeyip, beyaz sirke yerine elma sirkesi ekledim ama belki olmaz korkusuyla 1 kaşık ekledim.
>

<$B5rum:

<$BCanim tebrik ederim...cici bir isimle cici bir site olmus:)
Bu arada bak simdi gecenin bir yarisi susamli tavuk cok cekti beni.su aralar oralara gelirsek isterim ona gore.yok oyle yap yayinla.tatmakda lazimm dimii ama:))

kocaman sevgiler
G.ay>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BCok lezzetli bir tarif. Ellerine saglik Behiye. Kac adet tavuk gogsu icin bu sos malzemesi?>

By <$BBlogger Hanifet  > <$Bg.ay çok tesekkürler. Siz bu taraflara gelin de istediğiniz susamlı tavuk olsun, elbette yaparım :)

Hanifecim,
Çok sevindim ziyaretine, sağolasın. Orijinal tarifte 4 parça tavuk göğsü kullanılmış ama ben 2 parçadan yapmıştım yani tavada gözüken toplam miktar. Yine beklerim :)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHi! Thanks for linking back to my blog, your version of the sesame chicken looks delicious. I'm sorry I couldn't understand all that you wrote, but I'm sure it's all good :-)>

By <$BBlogger JMomt  > <$BHi Jmom,
You really surprised me with your visit which also made me happy. I have been watching your blog. Sesame chicken is the first recipe I've tried, and I loved it. Thanks for the visit :)>

By <$BBlogger Behiyet  >