<$BSalı, Mart 07, 20062>
<$B
Pizza denince aklıma ilk Capitol'deki Pizza Hut geliyor. İş çıkışında servisle dönerken Capitol'ün oraya gelince dört arkadaş birbirimize bakar ve birden inmeye karar verirdik. Hemen Pizza Hut'a girer, sarımsaklı ekmek ve salata ile başlar, pizza ile devam ederdik. Aynı işyerinden olunca da ne kadar işten konuşmayalım desek de hep iş konuşur ama yine de eğlenceli vakit geçirirdik. Duydum ki birkaç gün önce sevgili arkadaşlarım bensiz bu aktivitemizi yerine getirmiş ve benim de kulaklarımı çınlatmışlar. Ebru, Neslihan ve Serkan sizlere afiyet olsun dedim tabi demesine de geri kalmak olur mu? Hemen koştum mutfağa ve bir pizza yapıverdim. Bakalım beğenecek misiniz...
Hamurun tarifini Tarçın'ın Mutfağı'ndan almıştım. Bu hamurla güzel, kabarık hamurlu bir pizza elde edebilirsiniz.

Malzemeler:
1 cup ılık su
1 tbsp erimiş tereyağı
1 tbsp şeker
1 tsp tuz
2 +3/4 cup un
1 tsp instant kuru maya

Yapılışı:

Eğer ekmek yapma makineniz varsa tüm malzemeyi yukarıdaki sıraya göre kabınıza koyun ve hamur yapma programına basın. Süre sonunda hamurunuzu pizza tepsinize yayın ve bir süre üzerini örterek dinlendirin. Daha sonra 200 dereceye ısınmış fırında pişirin. Makineniz yoksa elde hamurunuzu yoğurarak da aynı şekilde yapabilirsiniz.

Üst malzemesi için hamurun üstüne önce domates sosunu yayıp, biraz kekik daha sonra mozzeralla peynirini serptim. Üzerine sucuk, kırmızı biber, mantar ve acı sarı biber koydum. Tekrar bir miktar mozzeralla peyniri serptim.
Notlarım:
* Cup yerine su bardağı, tbsp yerine çorba kaşığı, tsp yerine tatlı kaşığı kullanabilirsiniz.
* Erimiş tereyağı yerine zeytinyağı kullandım.
* Ben hamuru vaktim olduğunda 1 saat kadar dinlendiriyorum. Bu şekilde daha kabarık hamurlu bir pizzam oluyor. Ama vaktiniz yoksa 10-15 dakika da bekletebilirsiniz.
* Üzerine koyduğum sarı biberler o kadar acıydı ki acılı kebap yer gibi pizza yedik biz :)
>

<$B8rum:

<$BÇok hoş bir site olmuş, tebrikler. Güzel paylaşımlara vesile olmasını dilerim, sevgiler...>

By <$BBlogger saziyet  > <$BNe kadar güzel tarifler bunlar Behiye...:) Hem ellerine sağlık demek hem de hayırlı olsun siten demek için uğradım. Bu vesileyle dünya kadınlar gününü de kutlarım...Sevgiler...

Safran>

By <$BBlogger Safrant  > <$BTurkıyede bu yemeklerden yemek bıze kısmet olmadı... Bız de senın hıcbırsey bılmedıgını sanıyorduk. Tarıflerın muhtesem. Gercekten cok begendım.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bçok güzel bir site olmuş. en çok ta ismini beğendim!>

By <$BBlogger meraklit  > <$Bsevgılı behıye senın bu kadar marıfetlı oldugunu tahmın etmezdım..evlılık ve ulke degısıklıgı sana yaradı galıba..
senın bu ıse vesıle olman evlı ve yemek yemeyı seven eslerı olan bayanları da cok sevındırdı emınım.
tarıflerını beklıyoruz
banu kabaca>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BŞaziye hoşgeldin,güzel temennin için çok teşekkür ederim,ben de senin siteni takip ediyorum ama ben daha yorum bırakmadan sen bırakmış oldun,çok naziksin.sevgiler.

Safran merhaba,
Sende hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Benim yaptıklarım aslında sizlerin tarifleri hemen hemen,öncelikle ben teşekkür ederim bu yüzden.Senin güzel kapalı pide tarifini de yapmıştım :)Senin de kadınlar günün kutlu olsun,görüşmek üzere.

Neslincim,
Gerçekten bişey bilmiyordum ama, şimdi de denemelerim oluyor böyle ufak tefek.Oraya yerleşince yaparım sizlere artık.

Sevgili Meraklı,
Sitenin ismini beğenmene çok sevindim isim annesi olarak:) Ziyaretin için teşekkürler

Selçuk merhaba,
Eşine verirsin sitemin adresini, o da beğendiklerini yapar sana ama di mi:) Eşine selam ve Efe'ye öpücükler.

Banucum hoşgeldin sende.Ülke değişikliği ve evlilik değil de evde boş kalınca mutfağa yöneldim galiba:)Her zaman beklerim.Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiş eminim senin yaptığın pizzalar Pizza Hut da yediklerimizden daha güzel oluyordur, bir gün senin elinden pizza yemek umuduyla diyorum.. :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNeslihancım seni bekliyorum buraya, umarım gelebilirsin bir ara. Gelemezsen de ben oraya gelince yaparım artık:) Sevgilerimle>

By <$BBlogger Behiyet  >