<$BCuma, Mart 10, 20062>
<$B
Bu şekilde bir kurabiye yapsanız acaba çocuklarınız beğenirler mi yoksa korkarlar mı bilmiyorum :) Hatırlıyorum da geçen sene Halloween yani Cadılar Bayramı zamanında kapıya gelen çocuklar olursa diye çikolata almıştık. Çikolataların içi göz yuvarlağı ve ambalajı da göz şeklindeydi. Koskocaman ben, onları ısırırken kendimi garip hissetmiştim. Hele ısırınca ağzıma gelen yumuşacık dolgusu bana cidden göz yiyormuşum hissini vermişti, sanki gözün tadını biliyorum da :) Neyse bu kurabiyelerin resmini görünce yapmayı çok istemiştim ama unutmuşum. Dün yine rastladım dolaşırken. Tarifin orjinalini The Domestic Goddess adlı sitede bulabilirsiniz.

Yalnız pişman olduğum bir nokta var ki, pişmeden önce kurabiyelerin resmini çekmemiş olmam. Çünkü incecik parmaklar yapmış, tırnaklarını da yerleştirmiştim güzelce. Hoşumada gitmişti çok. Biran önce fırına koyayım dedim. Sonra merakla fırının ışığını yaktım ve ne göreyim, benim incecik parmaklarım gitmiş yerine bu dev parmaklar gelmiş. Epey üzüldüm tabi şekillerinin bozulmasına. Orjinal tariftede mezarlık görüntüsü vermek için kakao üzerine konmuşlardı. Ben parmakların kenarlarını biraz daha kakao yatağına gömdüm ki ince görünsünler. Ama en solda olan ayak parmağı yani o yüzden daha kalın :) Hee birde tırnakları çilek reçeli ile boyadım ki size süslü görünsünler. Napayım hile yaptım yani biraz :)

Malzemeler:
  • 1 cup tereyağı oda sıcaklığında ( 226 g)
  • 1 cup pudra şekeri
  • 1/8 cup şeker
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 2+1/2 cup un
  • 1/4 cup pirinç unu
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Kesilmiş badem ve yumurtanın beyazı
Yapılışı:
  • Tereyağını yumuşak kremamsı bir hal alıncaya kadar mikserle çırpın.
  • Üzerine normal şeker, pudra şekeri, 1 yumurtayı ve vanilyayı ekleyerek iyice karıştırın.
  • Daha sonra un, kabartma tozu ve tuzu ekleyerek karıştırın.
  • Elde ettiğiniz hamuru üzerini kapatarak buzdolabına koyun ve 30 dk bekletin.
  • Süre sonunda hamurdan küçük parçalar alıp parmak şeklini verin ve yağlanmamış tepsinize yerleştirin.
  • Tırnakları takmak için yerleştireceğiniz alana yumurta beyazını sürün ve nazikçe kesik bademleri yerleştirin.
  • Bir bıçak yardımı ile parmak üzerindeki çizgileri oluşturun.
  • Isınmış fırında 20 dk veya üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.
Notlarım:

* Ben tarifi yarım ölçü ile yaptım ve 18 dev parmak oldu.
* Evde pirinç unum yoktu, onun yerine azıcık un daha kattım.
* Fırının ısısını ben 325 Fahrenheit'a ayarladım tarife göre. Bunun tam karşılığı 163 Celsius derece oluyor.
* Cup yerine su bardağı kullanabilirsiniz.
* Kurabiyelerin tadını beğendim beğenmesine ama bunlar yumuşak kurabiyelerden oldular. Ben genelde un kurabiyesi gibi kıyır kıyır olan kurabiyelerin hayranıyımdır. Bir de tatlılık oranı beni kesmedi :)
>

<$B21rum:

<$BBehiyecim, ben herhalde bu parmaklari yiyemem.
Aslinda cok güzel bir tarif ama parmak sekli oldugundan dolayi bana ye beni demiyor, bana kac diyor :)
Saygilarimilar, ellerine saglik!>

By <$BBlogger yemek vaktit  > <$Bthere u go!!! i loved the finger cookies! u cracked me up!!! i am definitely gonna cook 'em for my boyfriend tonite! i am a big fan of turkish cuisine by the way (bc of my boyfriend:) ) however, i don't think that these fingers r a turkish lady's!!!

Dana; Austin,TX>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Beminim tadı güzeldir ama bu kurabiyeleri yiyeceğimi sanmıyorum:)))ben şeklini değiştirip yapmayı tercih edicem..ama yaratıcılık süüppperrr
banu>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BArife ve Banu merhaba,
Eşim de sizler gibi bu kurabiyeleri yeme konusunda tereddüte düştü(galiba korktu:)) ve 1 tane yedi. Yani kurabiyeler bana kaldı.Ben de belirttiğim gibi daha şekerli seviyorum kurabiyeyi.Ama şekilleri verirken ben epey eğlendim.

Hi Dana,
Thank you for your visit.You're right, these fingers belongs to a monster, neither Turkish nor another lady's.But I have to tell you, they are not quite as sweet as I want and a little bit soft too. If you guys don't like them, don't be mad at me :)) c u>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BTadini bilemiyorum ama, kurabiyelerin görüntüsü bence cok güzel! Cok yaratici :) Baksaniza, topraktan cikan , tirnaklari boyali bir el :)))

Behiye, cici olmus bunlar ya, cok esprili. Ellerine saglik.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bben bayıldım. çok ilginç, yaratıcı bir çalışma olmuş. deneyeceğim. yiyen olmazsa ben yerim biraz daha kilo alırım!...
eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BMine merhaba,
Orjinal fikir bana ait olmasa da güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.Senin ince zevkini yansıttığın siteni beğeniyle takip ediyorum.

Tatlı Cadı,
Umarım kurabiyeleri yaparken de yerken de zevk alırsınız,teşekkürler yorumun için.

Hülya Hanım,
Kurabiyeleri beğenmeniz ve denemek istemeniz beni çok mutlu etti. Ben de sizin çatal tarifinizi denemeyi düşünüyorum. Yaptığımda size de iletirim.

Hepinize sevgilerimle>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye kizim urkuncsun yaa:))siteye gordim anam ne goreyim...dedim bunlara ne yaa..:)))yani gercektende kac diyorlar.fakat itiref etmeliyimki senin parmaklar pek janjanli olmus:))hehe

deneyen arkadaslara fiyet olsun der ben sadece bakmakla kalacagim derim.hadi kolay gele

G.ay>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Behiye,siteni tesadüfen keşfettim ve çok beğendim,hayırlı olsun! Bu parmak kurabiyelere de bayıldım,gerçekten çok yaratıcı dev parmaklar olması daha esprili olmuş bence : ) Ellerine sağlık!>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BYengecim slmlar siteni cok begendim ozellikle parmak kurabiyelere bayildigimi soyleyebilirim cok hos duruyolar tadlari nasildir kim bilir bir kiz arkadasa siteni tavsiye ettim cok begenmis o da denicekmis tariflerini kendinize iyi bakin bye>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BG.ay,seni korkutmak için bu kurabiyelerden yapacağım sana bize geldiğinizde:)

Yeşim hoşgeldin,
Siteyi beğenmene çok sevindim. Ben de senin mutfağını beğenerek izliyorum. Sen yazınca siteni linklerime eklemeyi unuttuğumu farkettim :(Hemen ekliyorum.Tekrar görüşmek üzere.

Ali merhaba,
Siteyi görünce hergün taze fasulye yapmadığıma inandın mı:)Herkese sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bcanim gercek parmak gibi duruyorlar cok basarili valla...
yapsam ben yerimde,misafir olarak gelenlerin yemesi konusunda supheliyim...
ellerine saglik
neslihan>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkürler Neslihan, belki çocuklar ilginç bulabilir bu kurabiyeleri ama onun dışında ben de emin değilim:)
Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye Hanım,
az önce Avustralya'dan bir arkadaşım linkinizi verdi.Parmak kurabiyelerden yapmış.Bu vesileyle geldim sayfanıza.Gerçekten çok orjinal bir fikir ama benim görünce bile elim ayağım titremeye başladı.Yani ne yapabilir nede yiyebilirim sanırım.Yinede sizin yaptıklarınız orjinal tariftekinden daha şık olmuşlar.Ellerinize sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BEmine hanım çok teşekkürler ziyaretiniz ve yorumunuz için. Bu kurabiyeleri şekillerini çok ilginç bulduğum için denemiştim. Hoşuma da gitti yaparken:)Yemesi konusuna gelirsek bir tırnak kısmı zor olabilir onun dışında kolay:)Umarım arkadaşınız da beğenmiştir.
Sevgilerimle>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye siteni bugün keşfettim ve çok sevdim. fakat kurabiyeleri görünce bir an korkmadım desem yalan olur :) ellerine sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BŞule hoşgeldin,yorumun için çok teşekkürler.
Parmak kurabiyelere gelince ne desem boş;beğenen,beğenmeyen,ilginç bulan veya korkan kişiler oldu hala da oluyor:) Sevgilerimle>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye ciddeeen korkuns.. Freddy sokaginin favori kurabiyesi miymis bunlar??? Sunum cok yerinde olmus ama hakkini yemeyeyim.Bana da lama kurabiye yaparsin artikin degil mi? E biraz zor olur sekil vermek ama sana guveniyorum :p Tuyleir icin ne dusunsek dersin ;)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Lama, ben korkunç değil, ilginç bulmuştum bu kurabiyeleri ama yorumlardan da anlaşıldığı üzere korkunç bulanlar oldu:)Eee Lama'yı senin yapman lazım diye düşünüyorum ben, hadi bakalım, bekliyoruz:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
Siteni bu gün peykekine Defnenin verdiği link ile ulaştım tariflerini çok beğendim, sık sık ziyaret ederim seni artık.
Yanlız bu kurabiyelerine yorum yazmadan geçemedim, bilmem sen hatırlarmısın, ben küçükken Fikret hakanın bir filmi vardı güngör bayrak ile adı da "toprağın teri" idi sanırım. filmin bir yerinde kocaman bir el topraktan çıkıyordu, bu sahne beni o kadar korkutmuştuki, yıllar boyu korku filmi izleyemedim. İşte senin parmaklar bana o filmi hatırlattı yıllar sonra ama bu sefer korkmadım, sadece gülümsedim.
Birde Pariste defence ta apartman büyüklüğünde bir parmak heykeli vardır, kurabiyelerin onada benziyor.
Neyse kafanı şişirdim, bir kurabiye beni nerelere götrdü bakarmısın ? :))
Sevgiler.>

By <$BBlogger Müge Hünert  > <$BSevgili Müge, hoşgeldin. Filmi hatırlamadım ama o tarz korkular oluyor gerçekten küçükken. İnsan etkilenince unutamıyor kolay kolay:)) Paris teki heykeli de bilmiyorum:( Umarım yine görüşürüz. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >