<$BPazartesi, Mart 13, 20062>
<$B
Buraya taşındıktan sonra aldığımız ilk mutfak aletlerinden birisi de ekmek yapma makinesi oldu. O zamanlarda Türkiye'de olsam herhalde buna hiç ihtiyaç duymazdım, herşeyi yaptım bir de ekmek yapmaya mı uğraşacağım diye söylenirdim bol bol. Ama şimdi ekmek denemeleri yapmak çok zevkli geliyor bana. Hem temizliği insanın içine siniyor, hem değişik alternatifler deneyip beğenince insanın hoşuna gidiyor. Pişerken eve mis gibi yayılan kokusu ise ayrı bir güzellik. Ekmek makinesini, kendi programlarıyla pişirdiğim ekmeklerin dışında hamur yapmak için çok kullanıyorum ben. Hem işimi çok kolaylaştırıyor, hem de o güzelim, yumuşacık, kabarmış hamura dokunmaya bayılıyorum. Neyse gecenin bu saatinde dönüp dolaşıp aynı şeyleri yazıyorum galiba :) Yani demek istediğim şudur ki; ekmek yapmayı seviyorum. Bu yaptığım ekmeğin tarifini de bakingsheet adlı siteden almıştım.

Malzemeler:
  • 3 cup un
  • 3/4 cup ılık su
  • 1/4 cup zeytinyağı
  • 1 tbsp şeker
  • 1 tbsp tuz
  • 1 tbsp aktif kuru maya
  • 1+1/2 tbsp taze biberiye
  • 1/2 veya 1 cup küçük kesilmiş zeytin
cup= su bardağı
tbsp= yemek kaşığı

Yapılışı:

Ben üstte de bahsettiğim gibi hamuru ekmek makinesinde hazırladım. Eğer sizin de varsa makinenizin kabına en altta sıvı malzemeler, onun üstüne katı malzemeler, üstüne un ve maya olacak şekilde yerleştirerek hamurunuzu hazırlayabilirsiniz.

Elde yapacak olanlar için; öncelikle mayayı ılık suya koyarak yaklaşık 10 dk bekleyin. Daha sonra zeytinyağını, şekeri, tuzu, taze biberiye ve kesilmiş zeytinlerinizi ekleyin. Bundan sonra yavaş yavaş unu ekleyerek hamurunuzu yoğurmaya başlayın. Elinize yapışmayacak yumuşak bir hamur elde ettikten sonra hafif unlanmış bir yerde 5 dk kadar güzelce yoğurun. Daha sonra çok hafif yağlanmış bir kabınıza hamuru yerleştirin ve üstünü streç film ile kapatın. Bu şekilde hamur iki katı oluncaya kadar bekletin. (Yaklaşık 1 saat) Bu arada fırınınızı 200 dereceye ısıtın. Hamura nazikçe yuvarlak şekil verin ve pişireceğiniz tepsiye alın. Üzerine nemli bir mutfak havlusu kapatarak 30 dk kadar tekrar kabarmasını bekleyin. Fırına vermeden önce üzerini hafifçe unlayıp, bir bıçakla çizgiler atın. 35-45 dk kadar pişirin.

Notlarım:

*Ben taze biberiyem olmadığı için onun yerine kekik, fesleğen, biberiye, mercanköşk gibi kuru baharatlardan oluşan bir karışım kullandım.
*Yarım bardak kesilmiş zeytin kullandım.



>

<$B6rum:

<$BEkmegin goruntusu de, kokusu da, tadi da harika :) Ellerine saglik!>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Behiyecim,

blogunu bugün farkettim. Ellerine saglik hersey cok güzel görünüyor. Bundan sonra mutlaka hergün seni ziyaret edecegim. Yeni tariflerini bekliyorum.

hoscakal...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BYengecim ekmegin cok guzel gorunuyo valla bi dumani eksik ustunde.Benim bi arkadasin forum sitesi var.Yemek bolumune sitenin ismini yazdim kendi sitemde de duyurcam.Kendinize iyi bakin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkürler Metehan,ekmeği yiyen kişi olarak beğenmene sevindim:)

Aslı'cım çok teşekkür ederim. Senin blogunu severek takip ediyorum bende. Sevgiler

Ali çok teşekkür ederim,görüşmek üzere:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye merhaba, ben de az önce Hanife'nin blogundan atladım buraya. Esprili bir blog olacak sanırım, ismi çok sevimli en başta:) Ekmek tarifin de çok güzel, eline sağlık. Ziyaret edeceğim artık seni:)>

By <$BBlogger Sibelt  > <$BSibel merhaba, ziyaretin ve güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.Ben senin blogunu gerçekten çok beğenerek takip ediyorum. Sana henüz yorum yazmadıysam da tariflerini deniyorum inan:) Tekrar görüşmek üzere.Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  >