<$BÇarşamba, Mart 15, 20062>
<$B
Balıkla aram pek iyi değildir küçüklüğümden beri. Rengarenk, çeşit çeşit denizlerde yüzen balıkları çok severim de, onları yemek konusunda çok iştahlı sayılmam. İstanbul'dayken ablamın yanında yaşıyordum. Eniştem Karadeniz'li hemde kahvaltıda balık yiyebilecek kadar çok sevenlerden. Neyse ki kahvaltıda hiç balık olmadı ama akşam yemeklerinde olması da kaçınılmazdı. Ama ablam ben işten dönünceye kadar balıkları pişirir, yerler, ev bol bol havalanır, oda spreyleri sıkılırdı. Tabi ben yine de kapıdan girerken, bazen daha kapıya ulaşmadan alt katlarda kokuyu alırdım. Sonra evin az kokan bir köşesinde başka yemeklerden bir tepsiye koyar ve yerdim. Balık pişeceğini önceden bilirsem arkadaşlarla dışarda bişeyler atıştırdığım da olurdu. Bunları yazıyorum ama aslında övünmüyorum yanlış anlamayın sakın :) Balığın yararları çok fazla tabi. Eniştem okusa şimdi mi anladın diyecek ama neyse. Bende balık için alternatifleri ararken Hanife'nin sitesinde bu tarifi görmüştüm. Şimdi arada bir yapıyorum. Çok pratik ve lezzetli. Eşim de ben de severek yiyoruz. Orjinal tarif için Hanife'nin Tarifleri ne göz atabilirsiniz.

Ben elimde olan malzemelerle şu şekilde yaptım:

1 kutu ton balığı konservesinin yağını iyice süzdüm. 2 orta boy patatesi ve resimdeki tabakta gördüğünüz bebek havuçlardan 9-10 tanesini haşladım. Patatesi iyice ezdim. Yarım beyaz soğanı ve haşladığım havuçları rondodan geçirdim. Hepsini güzelce karıştırdım. Biraz tuz ve karabiber ekleyerek yuvarlak köfteler yaptım. Önce yumurta sarısına daha sonra galeta ununa batırarak çok az yağda kızarttım. Bu malzemeden gördüğünüz büyüklükte 10 tane köftem oldu ve akşam yemeğimiz bu köfteler va salata oldu :)
Tarif için teşekkürler Hanife'cim.
>

<$B4rum:

<$BSevgili Behiye, çok eskilerde yaptığım balık köftelerini getirdin aklıma. Anneannem Nonika Estreya (nonika Yahudiydi)tarifiydi. Fıstıklı, üzümlü filan nefis bir balık köftesi olurdu. O palamuttan yapardı. Dur bakalım yeniden becerebilir miyim. Bir ara mutlaka denemeliyim.
Ton balığı kullanılacaksa, suda olanını kullanmakta fayda var herhalde. Yağda olanlar ağır geliyor da bana, bir de kızarınca... Aklıma getirdiğin için sağol.>

By <$BBlogger Oya Kayacant  > <$BEllerine saglik Behiye'cigim. Harika olmuslar inan. Ben icine bilumum sebze koymaya calisiyorum yaparken:) Ege yedigi icin..
Ben bir ara bu tarifi haslanmis beyaz balik etleriyle yapmayi dusunuyorum ama her seferinde aklimdan cikiyor, belki bu siralar denerim..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiyecim,

sen beni baska bir Asli ile karistirdin galiba benim blogum yok ama yakinda bende bir blog acmayi düsünüyorum.
Köftelerde harika görünüyorlar haftasonu mutlaka deneyecegim.
Ellerine saglik.
hoscakal...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BOya Hanım merhaba,
Anneannenizin tarifi eminim çok güzeldir, içindeki malzemelere bakılırsa köfte değil muhteşem bir palamut pastası sanki:)Yaptığınızda blogunuzda görebiliriz umarım. Bu köfteler konusunda ise, yağını iyice süzdüğüm ve az yağda kızarttığım için bize ağır gelmediler. Tabi ki siz diğerini tercih edebilir hatta yağsız bile kızartabilirsiniz. Eminim güzel olacaktır yine. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.

Hanife'cim teşekkürler,gerçekten benim için çok güzel bir seçenek oluyor bunlar balık konusunda. Sitem olmadan önce de bu tarifi verdiğim arkadaşlar olmuş ve beğenmişlerdi.Ege'ye öpücükler:)

Aslı'cım merhaba,
Zeytin Ağacı'nın sevgili Aslı'sı blogumu linklerine senin yorum yazdığın gün ekleyince,her ne kadar e-mail adresi onu göstermese de o diye düşündüm. Kusura bakma ne olur,daha çok yeniyim malum:(
Ama içime doğmuş blog açacağın diye düşünebilir miyiz:) Açtığında umarım haberini iletirsin. Teşekkür ederim tekrar yazdığın için.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >