<$BPerşembe, Haziran 14, 20072>
<$B

Bu ikinci kez büyük cheesecake denemem. Çeşitli tariflere göz gezdirdikten sonra ortaya aşağıdaki tarif çıktı. Sonuçtan oldukça memnun kaldığımızı söyleyebilirim. Yalnızca yine üzerinde çatlaklar oluşmasına engel olamadım. Bunun için Martha Stewart'ın meşhur su içinde pişirme yöntemini denemek istedim ama uygun kap bulamadım. Bir dahaki sefere kaldı artık. Üzerine dondurulmuş çileklerden bir sos yaptım ve servis sırasında dilimlere döktüm. Tadı ikinci gün akşam çok daha güzel olan bu keki bitirmemiz uzun sürdü tabii. Neyse ki dayanma süresi uzun ve eşim çok seviyor :)


Malzemeler :


2 bardak un haline getirilmiş bisküvi (kakaolu graham cracker kullandım)
100 g tereyağı
4 paket krem peynir (oda sıcaklığında, yumuşak)
3 yumurta (oda sıcaklığında )
1+1/2 bardak şeker
1 kaşık limon suyu (rendesi de eklenebilir)
1/4 bardak un
1 bardak ekşi krema (sour cream)

1 paket krem peynir: 226 g
Kullandığım kalıp: 24 cm

*Ekşi krema yerine süzme yoğurt kullanılabilir.

Yapılışı :

Kelepçeli kalıbınızın alt kısmını folyo ile kaplayın. Un haline getirilmiş bisküvi ile eritilmiş tereyağını güzelce karıştırıp, kelepçeli kalıbınızın dibine bastırarak döşeyin. Siz iç kısmını hazırlarken kalıbı buzdolabında bekletin. Bir kap içinde krem peynirleri krema kıvamını alıncaya kadar çırpın. Daha sonra şekeri, unu, sırayla yumurtaları birer birer ekleyin. En son ekşi krema ve limon suyunu ekleyip, karıştırın. Bu karıştırma işlemini yaparken mikserin en düşük ayarda olmasına ve fazla karıştırmamaya dikkat edin. Buzdolabından çıkardığınız kalıbın içine karışımı boşaltıp, 350 F(175 C ) ısınmış fırında üzeri açık kahverengi olana dek pişirin. Ilınıncaya kadar beklettikten sonra buzdolabına kaldırın ve bir gün mutlaka dinlendirdikten sonra servis yapın.


>

<$B34rum:

<$BBehiye canım ellerine sağlık,
ne güzel bereketli bir kek olmuş, bekledikçe lezzetine lezzet takıyor nede olsa.
Şimdiye kadar bir defa cheesecake denedim o da yaraldı. Senin çatlaklar için yardımcı olmak isterdim ama bana verilen tavsiyeleri henüz denemiş değilim. Umarım su kabındaki denemen basarılı olur.
Ellerine saglık
sevgilerle>

By <$BBlogger ayseyamant  > <$BAyşeciğim malzemeler oda sıcaklığında olmalı, çok karıştırılmamalı ve düşük ısıda pişirilmeli diye bliyorum ben de püf noktalarını. Gerçi üzerinde ki çatlaklar küçüktü, öyle büyük yarıklar olmadı. Zaten tadı da güzel olunca unuttum gitti :) Teşekkür ederim uğradığın için, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGöze çarpan herhangi bir çatlak göremedim, aksine pek de hoş bir görüntüsü var. Cheesecake sevenler bu tada bayılır. Cheesecake sevenler diyorum çünkü herkes sevmiyor.. Kafede bir kaç kez yapmayı denedik ya yiyenler çok ama çok beğendiler ya da tadını tuhaf buldular. Yani ortası yok:)Ben cheesecake bayılanlar tarafındayım. Ellerinize sağlık, çok çok çok güzel gözüküyor.>

By <$BBlogger Nalan Ünalt  > <$BBirde kek piştikten sonra fırının içinde soğumaya bırakılacakmış diye duydum.
Tadı güzel olduktan sonra hiç önemli değil.:)
Aynı zamanlarda birbirimizin sayfalarında olmamız ne hoş, sevgili Behiye izninle seni lezzet radarım ekliyorum...
Sevgilerle>

By <$BBlogger ayseyamant  > <$BGüzel yorumunu okuyunca blogunu tekrar ziyaret ediyim dedim.. cheesecake harika görünüyor uzun zamandır denemek istiyorum ama bütün tarifler farklı, cesaret edemiyorum.. seninkilerden denerim artık.. :) ellerine sağlık.>

By <$BBlogger iremt  > <$Bbence çok güzel olmuş. senin tarifte krem peynir diyor ama sanıyorum genelde labne kullanılıyor. bir de ben daha önce 1 yumurta kullanmıştım. bunu da listeme aldım. eline sağlık!
sevgiler
gorki>

By <$BBlogger gezicinit  > <$BEllerine sağlık Behiye'ciğim, nefis görünüyor gerçekten...
sevgiler...>

By <$BBlogger Haticet  > <$BSevgili behiye, kekler , pastalar hepsi hoş hepsi güzel.Sayfanıza her girişimde profildeki kedi beni mest ediyor.Ne yalan söyliyeyim en çok etkilendiğim foto o..Kızmayın lütfen.neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BCheesecake tarifinizi yorumdan sonra okudum.Çok güzel.Yapmasıda basit ellerinize sağlık.Afiyet olsun.Dediğim gibi bu hafta sürekli kek yaptığım .Sizinki nefis görünüyor.Benim kekimden daha güzel kekleriniz bende buna eminim.sevgiler>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BMerhaba iyi sağlık, huzurlu, neşeli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle…>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$BNalan hoşgeldin:) Çatlaklar her tarafında değildi ve sosla birlikte kapanıyor zaten, o yüzden görünmüyor. Cheesecake konusunda haklısın, sevmeyen hiç alışamıyor sanırım. Ben de bu cheesecake'ten bir kaç dilim ikram ettim ama önce sordum seviyorlar mı diye. Neyse ki seviyorlarmış:) Yorumundan anladığım kadarıyla kafeniz var sanırım. Başarılar dilerim, uğradığın için de çok teşekkürler. Sevgiler.

Ayşeciğim tabii ekleyebilirsin. Benim de eklemelerim var ama bir türlü yapamadım henüz. Sevgiler.

Sevgili İrem, daha güzel yorumları da hakediyorsunuz kesinlikle. Cheesecake sonucundan ben memnunum ama dediğin gibi çok tarif var. Kendine göre bir karar verebilirsin nasılsa. Sevgiler.

Gorkiciğim merhaba, ben de az yumurta kullanma taraflısıyım ama 1 tane ile minik cheesecake yapıyorum, muffin kalıplarında. ( bakmak istersen arşivde var) Kalıbımda büyük olunca 3 kullandım. Peynir konusunda ise ikisi de olabiliyor bildiğim kadarıyla. Görüşmek üzere, sevgiler.

Haticeciğim sağolasın. Sen tatlı konularında çok iyisin zaten. Sevgiler.

Neriman niye kızayım:) Kedinin fotoğrafı genelde çok seviliyor, tabii ben de seviyorum. Cheesecake'i beğenmene de sevindim. Güzel yorumun için teşekkürler.

Sevgili Perihan, sana da güzel hafta sonları diliyorum. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBu kadar olur babalar günü için cheesecake tarifi ararken senin bloğun çıktı :)
Bana malum mu oluyor ne?>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BSevgili Behiye,
harika görünüyor kekein ellerine sağlık. hep özel bir ilgim olmuştur cheesecake'e karşı. lezzetin isimerinden biridir benim için. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BBehiyecigim, goruntusu bu kadar hos olan bir cheesecake nasil lezzetlidir tahmin edebiliyorum. Her zamanki gibi ozenli ve şık. Ellerine saglik.
Sevgiyle kucakliyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bnefıs gorunuyor ellerınıze saglık ..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'ciğim, cheesecake'in görüntüsü muhteşem tadının çok güzel olacağından eminim yiyenlere afiyet olsun.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler.>

By <$BBlogger hayatt  > <$BBehiye'ciğim, dokusu ne güzel olmuş.Eline sağlık. Çatlama, ne yapsak oluyor. Ben de su içinde pişirme tekniğini denemek istiyorum. Belki o zaman çatlama olmaz.
Sevgiyle, Nane Limon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'cim bence çok güzel görünüyor. Benim sevmediğim nadir yiyeceklerdendir ama kızım çok seviyor cheesecakei. Vişneli seviyor ama bir de çilekli yapayım ona senin tarifinle.
sevgiler>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$Btamam Behiyeciğim.Sevindim buna.Benimde van kedim var ve çok seviyorum.Keke gelince vallahi bu hafta sonu gene kek istedi bizimkiler.Anı keklerimi yayınlamaya devam...İnan kek demeyin bana)))...Bİraz aramı versem keke?...Benim kekimdede hep çatlak oluyor.Kek kitabında okumustum.İyi kek çatlarmış..Bir nacizane bilgi benimki..Sevgiler..neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BBunu ben çok yaparım. Eşim çok sever. Ama ben pişirmiyorum. Ben 1 paket labne ve jelatin kullanıyorum tarifimde. Bloğumda tarifim var. Arzu edersen birde onu dene. Eminim seninkide çok lezzetli olmuştur.>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$Btekrar merhaba
tarifi uyguladım ve sonuc oldukca tatmin edici. sekeri azalttım, limonu artırdım. tadı da kıvamı da benim agız tadıma uygun oldu.
teşekkürler
gorki>

By <$BBlogger gezicinit  > <$BSevgili Behiye,
Ne muhteşem olmuş cheesecake'in ellerine sağlık.Görüntüsünü görüp imrenmemek elde değil dogrusu.))
Bende en kısa zamanda denemek isterim bu keki.)

Paylaşımın için teşekkürler sevgili Behiye..

Sevgiler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BDünkü alışverişimde malzemeleri tamamladım, yapılmayı bekliyor :).>

By <$BBlogger Defnet  > <$BArkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim. Eşimin ani rahatsızlığı nedeniyle bir kaç gün hastanede kaldık. Yorumlarınıza bu nedenle daha önce cevap yazamadım. En kısa zamanda görüşmek üzere. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BCok buyuk gecmis olsun Behiye,
Acil sifalar diliyorum...>

By <$BBlogger LaMat  > <$BBehiyecigim, canim benim gecmis olsun. Umuyorum su anda daha iyidir.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BUmarım ciddi bir rahatsizligi yoktur. Cok gecmis olsun.>

By <$BBlogger Nalan Ünalt  > <$BWow! (8* Nefis görünüyor, Behiyecim!
Özellikle peynirli katından gözlerimi alamadım bir süre, inan ki :)
4 paket kullandığım peynirlerin bir paketi kac gramlıktı canım?>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BBehiyecigim, dun aksam yaptim. Sabah dayanamadim tadina baktim, cok guzeldi. Aman ne mutlu oldum bilemezsin. Ilk cheesecake denememden sayende basariyla ciktim :). Fakat hem kalibimin kucuk olmasi hem de malzeme oranlarinda, yag ve peynir gibi, oynamam nedeniyle goruntusu seninki gibi kusursuz olmadi.
Cok guzel bir tarif, tesekkurler. Sevgiyle kucakliyorum canim arkadasim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BGeçmiş olsun, umarım daha iyidir.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$Bdoğum günün kutlu olsun hayatım.anlaradan sevgiler>

By <$BBlogger dilekt  > <$BLama, Defne, Nalan, Kuzine hepinize ilginiz için çok teşekkür ederim. Şu an eşim daha iyi, sağolun.

Papatyacığım, 226 g bir paketi. Gerçekten o kadar beğendin mi? Sevindim. Sevgiler.

Defneciğim, senin de tarifi denemiş ve en önemlisi beğenmiş olman beni mutlu etti. Eminim senden daha çok :)) Tadı güzel olsun, şekil o kadar önemli değil değil mi? Sevgilerimle.

Dilekciğim, doğum günümü unutmamışsın...Çok teşekkür ederim, öpüyorum seni.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba bende abd de yasiyorum. Kullandiginiz peynir markasini yazabilirmisiniz ltfen? Tesekkur ederim>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba, Philadelphia marka krem peynir kullandım, normal(regular)olanından. Denerseniz beğenirsiniz umarım. Sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  >