<$BPazar, Nisan 29, 20072>
<$B
Bu kurabiye annemin yengemden öğrendiği ve bir zamanlar çok yaptığı kurabiyelerden biri idi. Açıkçası içindeki yağ miktari nedeniyle çok yapmak istemiyordum, ama kalabalık bir ortam için hazırlayacağımdan kolay yapılacak ve çok çıkacak bir kurabiye olsun istedim. Annemden bu tarifi aldım. Gerçekten bereketli bir kurabiye, 68 tane çıktı hamurdan. Tabii malzemeler de az sayılmaz ya :) Kurabiyelerin tadına gelirsek klasik anne kurabiyesi diyebileceğim tarzda, sert olmayan ama yine de ağızda dağılan bir kurabiye. İçine limon kabuğu rendesi katmamın da hoş bir ferahlık verdiğini düşünüyorum.

Malzemeler :


250 g tereyağı, oda sıcaklığında yumuşak (226 g kullandım)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı şeker
3 yumurta (1 tanesinin akı üzeri için kullanılacak.)
1 çay kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu
Limon kabuğu rendesi ve bir kaç damla suyu
Aldığı kadar un (Ben tam ölçemedim ama 5 bardaktan biraz fazla un ile hamur haline getirdim yaklaşık olarak.)

Yapılışı :

Tüm malzeme aldığı kadar unla birlikte yumuşak bir hamur haline getirilir. Ceviz büyüklüğünde yuvarlanır, yumurta akına batırılır. Yumurta akına batırılan kısım şekere bulanarak, tepsiye dizilir. 350 F(175 C) ısınmış fırında pişirilir.

(Bu arada yağ miktarı konusunda bir açıklama yapmak istiyorum. Bazen yorumlarda soran arkadaşlar oluyor çünkü. Burada yağlar 113 gramlık çubuk şeklinde paketlerde satılıyor genelde ve ben onlardan kullanıyorum. Yani 113 gramı hassas ölçmüyorum, zaten tartı aletim de yok. Dolayısıyla Türk tariflerinden yararlanırken de 125 g veya 250 g hassas ölçmek yerine böyle bir veya iki çubuk yağ kullanıp, ona göre un miktarını ayarlıyorum bu tarif veya diğerlerinde olduğu gibi. )
>

<$B21rum:

<$BBehiyeciğim, bilmez miyiz bu nefis anne kurabiyelerini. Ne hoşlar, ellerine sağlık. Limon kabuğunun verdiği ferahlık hissine bayılıyorum ben. O nedenle pek çok tatlıda kullanırım, kokusu da çok hoş olur. Yağ miktarı fazla olsa bile arada bir de keyif yapılır değil mi canım? :)
Sevgiyle kucaklıyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bbenim annem de yapardi bu kurabiyeden ikide bir :) kucuk kardesimin favorisiydi :))) sekerleri piril piril parliyor diye :)>

By <$BBlogger Tatli Hatiralart  > <$BSevgili Behiye,
Ne kadar guzel duruyor resimde bu kurabiyeler, uzanip alasim geldi. Eminim evi de mis gibi kokusu sarmistir.Ellerine saglik. Sevgiler>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$Bmerhaba Behiye,
anne kurabiyeniz gerçekten çok güzel, puf puf görünüyor, klasik ve de bereketli..Kalabalık misafir için iyi seçim yapmışsınız..Bu tarifin dörtte biri tam bize göre olur..:) sizi severek takip ediyorum, özellikle blog isminiz çok şirin..:)
tekrar eline saglik
sevgilerle>

By <$BBlogger ayseyamant  > <$BDefneciğim hem yağ hem de yumurta konusunda hassas olduğumdan böyle tarifler beni korkutuyor. Ama tariflere baktığımızda hep görüyoruz zaten, direkt 1 paket yani 250 g yağ diye değil mi? Tabii azaltmak en iyisi. Bir de kurabiye sayısı çok olunca birim başına düşen miktar az sayılır değil mi:)) Ben de seni öpüyorum, sevgiler.

Sümeyracığım, annemin ve ablamın bir huyu vardır. Yeni bir şey öğrenirlerse çok sık yaparlar, sonra unuturlar:) Bu da o tariflerden. Sevgiler.

Aybikeciğim, yollardım sana ama evde bırakmadım ki hiç :) Teşekkür ederim, sevgiler.

Ayşe hoşgeldin ve teşekkür ederim. Miktar konusunda haklısın, biz de iki kişi olduğumuzdan ancak o kadarını yiyebilirdik sanırım:) Güzel yorumun için çok teşekkür ederim, görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEllerine sağlık Behiye'ciğim kurabiyeler tam anne kurabiyeleri olmuş benim annem üzerlerine birer tane de fındık kondururdu. Değil 68 tane 78 tane de yapsa biz 3 kurabiye canavarına yetmezdi.
Merak ettim, kurabilerler, ikinize yetti mi? :))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBehiye,nedendir bilmiyorum.bu kurabiyenin tadı,kokusu hiçbir şeye benzemiyor.Çocukluğumuzu hatırlattığı için belki.Bazen bu kurabiyeye haksızlık ettiğimizi düşünürüm.İhmal ediyoruz sanki.Başka şeylere öncelik tanıyoruz.Ne iyi ettin de,hatırlattın bize.
Sevgiyle öpüyorum..
Nane Limon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BSen annenin yanından yeni geldin tabii :) Ben de benim anne kurabiyelerimi nasıl özledim! Şu yağ konusuna takıldı benim aklım. Ne zaman kurabiye yapmaya kalksam, katı yağı görünce kaçıp yapmıyorum. Sıvı yağ ile yapılan sert mi oluyor da hep katı yağ var? Sen bilirsin bu işi...>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BTarifnizi gördüğüm iyi oldu oğlumun kreşteki arkadaşlarına bir şeyler yapmayı düşünüyordum bunu denemeliyim. Sevgiler..>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$BEn guzel kurabiye anne kurabiyesi!>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BBehiyecigim,
Birakilan notlara bir baktim ki Munevver lafi agzimdan almis :) Ben de acaba sivi yagla denedin mi ayni tarifi diyecektim? Tariflerde tereyag bile olsa kati yag yerine siviyagi tercih edenlerdenim ben de. (Nasilsa bizde zeytinyagi da bol :)) Nasil olurdu denemek lazim...
Ellerine saglik!

not: Defneyle bulusup tanismaniz beni de nasil duygulandirdi, inan ki...>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BPardon Munevver degil de Berceste Dilekcim demisti.... :)>

By <$BBlogger Papatyat  > <$Bcanim arkadasim,
kalabalik misafir icin ideal bencede.daha once tahinli kurabiyeni denemistim.misafirim gelecegi zaman bunu da deneyecegim..
ellerine saglik.
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye , ben de eklemiştim kurabiye etkinlikle çakıştı iyi oldu .
Ben de senin gibi margarin sevmem ama bu kurabiyelerde olmuyor işte margarinsiz..
eve sadece kurabiye için alırım margarini sızma zeytin yağı favorim ..sevgiler..>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BKuzineciğim, ben başka bir yere yaptım ama tabii önce lezzet testi yaptık:) Fındık aklıma gelmedi, bak...Bu ay etkinlik kurabiye, kurabiye canavarlarına duyurulur ! Sevgiler.

Münevver ablacığım, gerçekten yeni arayışlar içinde olunca bazı klasikleri unutuyoruz. Ben de sayfama eklemiş oldum böylece. Öpüyorum sizi.

Bercesteciğim, annemlerde bol bol sebze yedim. Biliyorsun oralarda çeşit çok, kaldirik, ısırgan, bakla, ebe gümeci, lahana vs...Her şey taze, mis gibi zeytinyağlı. Bayram ettim yani. Bu tarifi telefonla aldım, annem bile hatırlamadı, yazılı olduğu için buldular.

Yağa gelirsek, benim nacizane fikrim, katı yağ olunca daha kıyır kıyır dediğimiz kurabiyeler oluyor, daha uzun süre aynı şekilde kalıyor, un kurabiyesi gibi mesela. Sıvıyağ olunca tabii diğer malzemelere de bağlı ama daha yumuşak kurabiyeler oluyor. Bu kurabiyeyi ilk kez yaptığım ve başka bir yere götüreceğim için denemedim başka şekilde. Ama başka bir versiyon denersem eklerim ilerde. Belki deneyen de vardır ya bloglarda, bilemiyorum. Sevgiler.

Merhaba Aslı, hoşgeldin. Umarım güzel olurlar, denersen. Sevgiler.

Açalyacığım annelerin elinden kaynaklanıyor değil mi ? Başka tatlı...

Papatyacığım hoşgeldin, yorumunu gördüğüme ben de çok mutlu oldum. Bloguna uzun süre yazmayınca ümidimi kesmiştim. Kurabiyeleri sadece zeytinyağı ile denemedim, yazdığım gibi Papatyacığım. Mümkün olduğunca ben de az yağ tercih ediyorum tabii ama bunda böyle oldu. Defne' de de yorumunu gördüm, çok teşekkürler. Güzel, değişik ,heyecanlı oluyor, internetten tanıştığın biri ile karşılaşmak. Defne' de çok tatlı bir insan. Görüşmek üzere, sevgilerimle.

Zerrinciğim, sesini duyduğuma sevindim. Aramak istiyorum seni. Yorumun için teşekkür ederim, sevgiler.

Ferhancığım, margarin yerine zaten tereyağı kullanıyorum ama zeytinyağının üstünlüğü elbette tartışılmaz. Ben de senin kurabiyelerine bakacağım. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bçok güzel görünüyor :))>

By <$BBlogger ist zkt  > <$BAnne kurabiyesi tarifi hepimizde yeri ayrıdır ama değil mi?Ben nedense ,annemin yaptığı kurabiye lezzeti kendi yaptığımda bulamam hala.>

By <$BBlogger İpek Kuscut  > <$BBehiye merhaba ellerinize sağlık...
Hepimizin çocukluk anılarına kurabiyelerin yeri mutlaka vardır.Annem kolay olsun diye kurabiye yapar bir hafta boyunca da okula giderken beslenme cantama koyardı.Okulda sütle yerdim.Annemin kurabiyeleri başkaydı.Ne kadar güzel yapsamda ,onunki gibi olamıyor..sevgiler...neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BZeynep olduğunu tahmin ettiğim sevgili İst zk, teşekkür ederim :)

Çilekciğim ve sevgili Neriman, haklısınız, kurabiyelerimiz güzel olsa da annelerimize ait her şeyin tadı başka oluyor. Hele anılarla birleşince...Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bkurabiyelerin kokusu burnuma geldi sanki resimlerine bakarken :) tam bir kurabiye şenliği olmuş...ellerine sağlık Behiye'cim

sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BNilaycığım, teşekkür ederim. Aslında asıl kurabiyeci sensin değil mi :) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >