<$BSalı, Nisan 24, 20072>
<$B
Gelir gelmez yaptığım ilk hamur işinin muffin olacağını tahmin etmek zor değil sanırım değil mi? Eşimin kahvaltı tercihinin bu tarz şeylerden yana olması, ikimizin de bu küçük kekleri sevmesi nedeniyle, hemen muffin denemesi gerçekleştirildi tarafımdan. Tarif ise çok önceden denemek üzere listeye alınmıştı.

Muffinleri istenilen meyvelerle yapmak mümkün. Evde 2 elma olduğu için ben onları minik minik keserek kullandım. Esmer şeker yerine normal beyaz şeker ve ceviz yerine fındık kullandım. Buttermilk için daha önce de yaptığım gibi, süte limon suyu damlatarak beklettim ve onu kullandım. Sonuçta kocaman elmalı, tarçınlı, fındıklı mis gibi muffinlerim oldu. Üzerine konan üst malzeme yerken biraz dökülse de tadı çok güzel oluyor.

Malzemeler :

Üst kısmı için:

1 tbsp soğuk, tuzsuz tereyağı
1/3 cup esmer şeker
1/2 tsp tarçın
1/2 cup ince çekilmiş ceviz

Hepsini parmaklarınızla kırıntı haline gelinceye kadar karıştırın ve kullanın. Hemen kullanmayacaksanız buzdolabına kaldırın.

Muffinler için :

1/2 cup sıvıyağ
1 +1/3 cup esmer şeker
1+1/2 tbsp rendelenmiş limon veya portakal kabuğu
1 yumurta
2 tsp vanilya
1 cup buttermilk
2+1/2 cups un
1/4 tsp tuz
2+1/2 tsp kabartma tozu
1/2 tsp karbonat
1+3/4 cups meyve (elma, armut, muz gibi meyveler kullanıyorsanız küçük parçalar halinde kesin.)

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Bir kabın içine un, tuz, kabartma tozu, karbonatı koyarak karıştırın.

Başka bir kaba ise sıvı malzemelerinizi alın. Yani, sıvıyağı, şekeri, limon veya portakal kabuklarını, yumurtayı ekleyin ve çırpın. İyice karıştırdıktan sonra buttermilk'i ekleyin. Eğer vanilya esansı kullanıyorsanız, sıvı malzemelere, vanilya tozu kullanıyosanız kuru malzemelere eklemeyi unutmayın.

Sıvı malzemeleri, kuru malzemelere ekleyerek karıştırın. Meyvelerinizi ekleyin. Eğer karışım çok sulu gelirse bir miktar un ekleyebilirsiniz. Ben eklemeye gerek görmedim. Karışımı muffin kalıplarınıza paylaştırın. Üstü için hazırladığınız karışımı da kaşıkla üzerlerine paylaştırın. 400 F(200 C) ısınmış fırında 15 dk pişirdikten sonra, fırını 350 F(175 C) düşürün, 12 dk daha pişirin. Kürdan testi ile kontrol yapabilirsiniz. Karışımınızı muffin kalıplarının üst kısmına kadar koyarak büyük, şapkalı muffinler elde edebilirsiniz. Benim kalıplarım yine de almadı ve 2 tane sufle kabımda pişirdim. Aslında onların şekli de hoş oldu :)
>

<$B23rum:

<$BBehiyecigim, hem cok sevdigim muffinler, hem de elmali, ne diyeyim bilemiyorum. Bilirsin ikisine de tutkunum ben :). Ellerine saglik! Mutlaka yapacagim esim donunce.
Sevgiyle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BEline sağlık canım,çok güzel görünüyor....selam ve sevgilerimle...>

By <$BBlogger serinmavit  > <$BBehiye'cigim, hizina yetismek mumkun degil :) mantarli tavuktan sonra daha yeni ugradim, bir baktim, iki tane daha yazmissin. Gerci benim ustumde bir tembellik var bu aralar, ama yeni yazim geliyor pek yakinda :P
BU elmali muffinler harika...buttermilk icin sute limon damlatilmasini aklima yazdim, tesekkurler..Eminim bizim muffinci Defne'ye guzel bir goz ziyafeti olmustur bunlar :) bana oyle oldu cunku.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BDefneciğim bilmez miyim senin elma tutkunu...Yaparken içimden geçirdim seni ve bir gün senin kadar elma aşığı olabilmeyi diledim:) Sevgilerimle.

Serinmaviciğim teşekkür ederim:) Ziyaretin için teşekkürler.

Açalyacığım, ikisi de basit tarifler zaten. Yoksa hız ne gezer bende, asıl tembel benim! Hem sen tembel olsan da normal sayılır bebişle birikte. Bu arada sana mutlaka uğruyorum ama yorum yazmadım son konularda, haberin olsun. Buttermilk için de istenilen miktara 1 yemek kaşığı kadar limon suyu veya sirke ekleyip, 10-15 dk bekletiyorsun Açalyacığım. Gerekirse eğer:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSegili Behiye,
Hosgeldin, hem de ne guzel tariflerle gelmissin. Ellerine saglik, muffinlere bayildim, denemek lazim. Liste cok kabardi bakalim hayirlisi.
Sevgiler ve iyi gunler.>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BBehiye'cigim dondugune sevindim.ne guzel muffinler bunlar.
sevgiler>

By <$BBlogger umrant  > <$BBehiyeciğim gelir gelmez tariflere başlamışsın hemen ne güzel :) Özlemişiz güzel tariflerini, muffin de çok lezzetli görünüyor üstü kıtır kıtır :) Ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BBehiyeciğim,
muffinlere bayıldım ne güzel kabarmışlar. Ellerine sağlık. tariflerin çok güzel oluyor zaten. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BAybike, o listeler uzar gider...Çünkü bir deneyip, iki ekliyoruz, bir kısmını da unutuyoruz hatta değil mi? Sevgiler.

Ümrancığım teşekkür ederim, benden de sevgiler.

Yeşimciğim, çok sağol. Daha aktif olmak isterdim ama bu kadar oluyor işte benden. Senin eşin de katılmış artık bu işe, yaşadın:) Sevgiler.

Sevdacığım, güzel kabardılar ama büyük olmaları için kapları da tam doldurmak lazım neredeyse :) Çok teşekkür ederim, tarifler ile ilgili güzel yorumun için. Görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim peki sen o muffinleri yiyorsun da nasil oluyor hic kilo almiyorsun ? ben beslenme listeme bi de bunlari eklesem hepten sisip kalicam herhalde :P cesaret edip de yapamiyorum ki , cok kilo aliyorum sonra :{{

yalniz var ya, super gorunuyorlar !! cok albenili !!>

By <$BBlogger Tatli Hatiralart  > <$BSümeyracığım, alıyorum da sen farketmiyorsun:) Hem senin de fazlan yok bir kere, ciddiyim. Muffinlerden var daha, sana ikram edebilirim yani kahveyle:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BElma, muffin ve pratik, hafif bir lezzet... Tamamdır tüm istediğim şeyler bir arada, ellerine sağlık canım, yapmalıyım bunu en kısa zamanda...>

By <$BBlogger Safrant  > <$BMerhaba, elmalı muffinler öyle güzel görünüyor ki.. Ellerine sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyecim ben de son zamanlarda muffinleri normal keklerden çok sever oldum. Senin bu şirin muffinlerin üzerindeki kıtır kıtır katmanı çok sevdim ben. Bir dahaki muffinlerimde bu katman olacak kesin:).
Sevgiler canım..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BBehiye'cim farklı bir muffin tarifi olmuş...çok hoş ve lezzetli görünüyorlar...ellerine sağlık:)


sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BMerhaba Behiye, bunlar ne güzel olmuşlar. pofidik pofidik :)) ellerine sağlık. Nefissss

Bu süte limon damlatma meselesi mutlaka tarafımdan denenecek... süppersin :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'cim Turkiye yaramis sana masallahh.Hiz o bicim.Insallah vitamine ihtitaci olan biz gurbetcilerinde basina.Bu tatil.Az kaldi gun sayar oldum:)

Ellerine saglik...>

By <$BBlogger Unknownt  > <$Bmerhaba
kesinlikle deneyeceğim bu tarifi ve sonucu bildireceğim size
ama ölçüler kendimce olacak sanırım
çünkü cup işinden anlamıyorum :):):)
bu arada profilde yavru ise hayvanları çok sevdiğinizi yazmışsınız
şu an kedişim 4 yavru daha yaptı bana :):):)
ara sıra sayfamda resimleri oluyor
sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye, eline saglik. Cikolatayi sevdigim icin genelde cikolatali muffin yapiyorum ama elmali tarcinli da cok hafif ve guzel olur biliyorum. Resim yine hos. Hele sapkali olanlar...>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BHosgeldin Behiyecim, bu aksam gordum seni ama kalabaliktan konusma firsati olmadi.Tr gercekten yaramis :) Ehh siz geldiniz ya, artik buralari size emanet edip bizler gidebiliriz dermisim... Bayragi devraliyoruz sizden ( Hani siz derken sevimli pembe bi arkadasi daha kastediyorum, o kendini bilir :)

Gorusmek uzere, sevgiler>

By <$BBlogger Gazetecit  > <$BSafrancığım muffinler çok pratik gerçekten:) Denersen beğenirsiniz umarım. Sevgiler.

Pembelicim teşekkür ederim:) Sevgiler.

Aslıcığım, istediğin bir muffinde veya kek üzerinde deneyebilirsin. Yabancı tariflerde oluyor epeyce. Teşekkür ederim:)

Nilaycığım çok sağol, beğenmene sevindim. Sevgiler.

Zerrinciğim sana da teşekkür ederim. Buttermilk burada satılıyor ama ben bu yöntemi deniyorum hep. Ziyaretin için teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cim ;
bir ricam olacak...etkinlik logosunu sayfama koyduğumda genel sayfa düzeni bozuluyor...biraz büyük hazırlanmış bu kez.Sana uğradığımda logoyu küçülttüğünü gördüm...nasıl yaptın bunu arkadaşım...kodlarda değişiklik yaptıysan küçültülmüş logonun kodlarını bana mail atabilirmisin zahmet olmazsa :)

cafesardunya@gmail.com

teşekkür ederim

sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BGülenay yine de senin hızına yetişemem ben:) Yine görüşürüz ama şimdiden hayırlı yolculuklar dilerim. Furkan'la kolay olur umarım. Sevgiler.

Esracığım, umarım iyi sonuç alırsın. Ayrıca kedilerini görmeye geleceğim, dayanamam hiç. Sevgiler.

Nezaketciğim, ben de her çeşit denemeye çalışıyorum, sık sık yapınca. Teşekkür ederim, resmi beğendiğine sevindim. Öpüyorum seni.

Gazeteci arkadaşım hoşgeldin, blogun hayırlı olsun. Yazmaya başlamışsın artık:) Bayrağı bırakın bakalım, yazın o pembe arkadaşla yalnız kalacağız sanırım, herkes gidiyor. Güle güle gidin. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >