<$BPerşembe, Mayıs 24, 20072>
<$B
Haşhaş ezmesi ile yapılan çörek veya ekmekleri çok severim aynen tahinlilere bayıldığım gibi. Türkiye' de iken acaba alsam mı diye aklımdan geçirmiş ve vazgeçmiştim. Geldikten sonra alışveriş için Türk bakkalına gittiğimizde karşıma haşhaş ezmesi dolu kavanozlar çıktı. İyi ki taşımamışım dedim içimden ve sepete attım hemen. İlk denemem olan bu tarifi ben sevdim, umarım sizler de seversiniz. Hamuru kendi kafama göre hazırladım. Yapılış aşamasında Naime'nin yayımlamış olduğu bükme tarifindeki şekillerden yararlandım. Bakalım sıra belki de mercimekli bükme tarifine gelir bir gün...


Malzemeler :

1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı un
2 tatlı kaşığı instant maya

İç kısmına sürmek için :

1/2 su bardağı haşhaş ezmesi
1/2 su bardağı sıvıyağ

Üstüne sürmek için :

1 yemek kaşığı haşhaş ezmesi
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt



Yapılışı :

Yukarıdaki malzemeleri sırasıyla ekmek makinenizin haznesine yerleştirin. Hamur programında çalıştırın. Bu ölçüler benim hamurum için ideal oldu. Siz hamura bakıp eğer yapışıyorsa biraz un veya katı ise sıvı malzeme ekleyebilirsiniz. Tabii az az mesela birer kaşık şeklinde. Süre sonunda elde ettiğiniz hamuru 4 bezeye ayırın. Her bir bezeyi ince olacak şekilde açın. Yarım bardak haşhaş ezmesini yarım bardak sıvıyağ ile akıcı kıvama gelinceye kadar inceltin. Eğer koyu olursa sıvıyağ ekleyebilirsiniz. Açtığınız hamurun üzerine bu karışımdan sürün. Hamuru üçe katlayın. Katladığınız kısma da karışımdan biraz sürün. Tekrar üçe katlayıp hamuru kare haline getirin ve kenara koyun. Diğer bezeler için de aynı işlemleri tekrarlayın. Bundan sonra kare halindeki hamurları tekrar açmaya başlayın. Bu aşamada benim hamurları pek açabildiğim söylenemez aslında :) Hamurları açmaya çalıştıkça iç taşmaya başladı, ben de elimle devam ettim. Sizler de benim gibi elinizle hamurları büyütebilirsiniz. Büyüttüğünüz hamuru rulo yapıp, ruloyu üç parçaya ayırın. Bundan sonra elde ettiğiniz küçük ruloları diklemesine olarak, yağladığınız kalıbınıza yerleştirin. Ne kadar büyütüp rulo yaparsanız o kadar kat kat haşhaşlı çörekleriniz oluyor. Son olarak, ruloların üzerine sıvıyağ, haşhaş ezmesi ve yoğurttan oluşan karışımı sürüp, üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın. Eğer iç malzemeniz artarsa üstüne sürdüğünüz karışıma ekleyebilirsiniz. Başta küçük ve yamuk duran o rulolar mayalandıktan sonra gayet güzel kabarıyorlar. Son olarak 375 F(190 C) ısınmış fırında üzeri güzelce kızarıncaya kadar pişirin ve afiyetle yiyin.

Sevgiler.
>

<$B19rum:

<$BHaşhaşlı Eskişehir'de çok yapılan bir çörek. Hatta biz hafta sonu kahvaltılarımızdan eksik etmiyoruz. Simitle beraber aldığımız için de oğlum haşhaşlıya "simitin arkadaşı" der. Burada hem sade yani haşhaşlı hem de cevizli haşhaşlı yapılıyor. Aynı hamura hem haşhaş hemde ceviz koyarak yaparsanız çok daha lezzetli olacağına garanti verebilirim. Sevgiyle.>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$Bçok güzel olmuş, elinize sağlık..
sevgiler
gorki>

By <$BBlogger gezicinit  > <$BGünaydın Behiye'ciğim,
Eski komşumlarımdan biri Eskişehir'liydi. Bu haşhaşlı bükmeleri çok güzel yapardı. Her yapışında sıcak sıcak bize de getirirdi, kulakları çınlasın. İsmi kadar güzel insandı Güldane hanım.
Haşhaşlı bükmelerin eski komşularımı özlemle hatırlattı. Onun kadar güzel yapamayacağım için hiç denemedim. İçinde margarim olmadığından çok da severdim.
Bunlar hatırladığım bükmeler kadar lezzetli görünüyorlar, ellerine sağlık.
Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BSevgili behiye,
çok severim haşhaşlı çöreği. seninki gördüklerimin en güzellerindn biri. ellerine sağlık. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BBehiyeciğim, bunlar harika görünüyor. Bayılırım ben de haşhaşlı çöreğe :). Ellerine sağlık!

Ama böyle tesadüf olmaz. Birkaç dakika önce, daha blogunu tıklamadan aklımdan bu Cumartesi pazarından haşhaş ezmesi alsam da çörek yapsam diye geçirdim. Tarif baksam diyordum bir de üstüne. Nasıl içten istediysem artık :), tarif önüme geldi. Teşekkürler canım arkadaşım.
Sevgiyle kucaklıyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye'ciğim, haşhaşlı çörek çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...>

By <$BBlogger hayatt  > <$BVallahi Behiye canım o kadar cevizli çörek istiyordu ki bu aralar... Anneannem tarçın ve cevizle yapardı aynı bu şekilde. Evde misin? Kesin sana geliyorum bunlardan yemek için!>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BBaldan Tatlı da Eskişehirli demek ki.Orada pek çok fırında haşhaşlı cevizli bu çöreklerden bulunur. Evde de yapılır elbette. Ama fırından tazecik, yumuşacık almak daha cazip gelir insanlara. Ben de burada canım istedikçe kendim yapıyorum.
Seninkiler de çok başarılı.Eline sağlık.Şimdi,bizim pencere önünde yeşilliklere bakıp,çay eşliğinde yemek vardı..Sen,ben,Defne....
Öpüyorum uzaktan ikinizi de...
Sevgiyle, Nane Limon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'cim;
sıcak sıcak ne güzel olur bunlar...mis gibi de kokmuşlardır...ellerine sağlık canım :)

sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BAslı merhaba, bir dahaki yapışımda ben de cevizi deneyeceğim. Bak şimdi simiti hatırlattın bana, onu da yapayım bari :) Sevgiler.

Gorki çok teşekkür ederim, bir çörek ikram edeyim :) Sevgiler.

Kuzineciğim, Güldane hanım ustasıdır eminim. Benim de ablamın arkadaşı Eskişehir'li. O da haşhaşlı ekmek yapar getirirdi bize sıcak sıcak. Hepimizin anıları var demek ki, ne güzel...Sevgilerimle.

Sevdamavisi, çok teşekkür ederim. İlk kez yaptım ama beğenmenize sevindim. Sevgiler.

Defneciğim, cidden nasıl içten geçirmişsin öyle...Yakın olsanız ben size yapardım seve seve ama eminim sen daha iyisini yaparsın. Öpüyorum çok. Kolay gelsin.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHayatcığım çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere.

Berceste cevizli ve tarçınlı da yaparım senin için, sen gel hele :) Sincapların hepsine baktım senin flickr'dan. Bir tek kırmızı gibi olandan korktum, gerisi çok şeker. Sen yoldasındır şimdi, gelince anlatırım nasılsa :p

Münevver abla sen de ustalardan birisin. Sen eğer oldu diyorsan ne mutlu :) Sizin evin çay köşesini hemen hayal edebiliyorum artık. Ben de Defne'yi ve sizi öpüyorum.

Nilaycığım, sen de gel bize. Hep birlikte yeriz sıcak sıcak, değil mi ? Görüşmek üzere.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBen de opuyorum ikinizi, ben de :))>

By <$BBlogger Defnet  > <$BMerhaba Behiye,
Canım mis gibi haşhaşlı çörek, bir de Eskişehir havası cekti. Öyle güzel tarif etmişsin ki arap bakkala gidip hashas ezmesi aramamam elde degil..:)
Ellerine saglik,resimli anlatımda harika.
sevgilerle
Bu arada parmak kurabiyelerin sahane, bir daha ki sefere visne ya da cilek sosla ikram edilmesini istiyorum..:)>

By <$BBlogger ayseyamant  > <$BAyşeciğim, yakında olsan verirdim sana çöreklerden. Eşim pek sevmezmiş, hepsini ben yiyorum anlayacağın :) Teşekkür ederim uğradığın için. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bellerinize sağlık nefis olmus bende sık yaparım ve çok sevilir.
sevgiler..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim Banu hanım, blogunuz hayırlı olsun. Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye, ellerine sağlık. muhteşem görünüyorlar.en sevdiğim çörektir.ben hazırını bulursam yiyordum.tarifini hiç bir yerde bulamamıştım.çok teşekkür ederim bizlerle paylaştığın için.inşallah en kısa zamanda denemek istiyorum.
sevgilerimle>

By <$BBlogger ceytt  > <$Bmerhaba bizim buralarda bayramlarda her evde mutlaka yapılan çöreğimiz dir içine fındık veya ceviz dövüp ilave edincede değişik bir tat olur ellerinize saplık>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Ceyt hoşgeldin, ben de kafama göre bir mayalı hamur yaptım ama umarım ağız tadına uygun olur denersen. Sevgilerimle.

Dantelistan sen de hoşgeldin:) Dediğin gibi ben de cevizle deneyeceğim bir kez de. Hatta Dilekçe de pekmez kullanıyormuş. Bakalım...Sevgilerimle.

Uğradığınız için teşekkür ederim.>

By <$BBlogger Behiyet  >