<$BÇarşamba, Mayıs 30, 20072>
<$B
Waffle, hafta sonu kahvaltılarımızı çeşitlendiren severek tükettiğimiz bir çeşit bizim için. Tarçınlı olanları ise favorimiz. Elimden geldiğince sevdiğimiz her şeyi evde yapmaya özen gösterdiğimden, yapmak istediklerim arasındaydı waffle. Ancak makinem olmadığı için deneyememiştim. Mutfakta yerimin olmayışı beni düşündürse de sonunda ufak ve oldukça ucuz bir makineyi alma cesaretini gösterdim. Daha doğrusu eşim gösterdi. Sanırım benim sanki büyük bir şey alıyormuş gibi bakıp bakıp geri dönmemden sıkılmıştı :) Bu ikinci waffle denemem oldu makineyi aldıktan sonra. İlkini memnun kalmadığım için eklememiştim. Ancak bu kesinlikle güzel bir tarif. Hele benim gibi özellikle kenar kısımları kıtır olan waffle seviyorsanız, bu tarifi kesinlikle denemenizi öneririm. Ben sevdim, bakalım sizler de sevecek misiniz ? Yazımın başında da yazdığım gibi, tarçını sevdiğimizden tarife tarçın ekledim, şekeri azıcık arttırdım, vanilya ve tuzu kullanmadım. Tarif Food Network'ten.

Malzemeler:

3/4 cup un
1/4 cup mısır nişastası
1/2 tsp kabartma tozu
1/4 tsp karbonat
1 tsp tarçın
1 cup süt
1/3 cup sıvıyağ
1 yumurta
2 tbsp şeker


Yapılışı :

Un, mısır nişastası, kabartma tozu, karbonat ve tarçını karıştırın. Üzerine yumurta, sıvıyağ, süt ve şekeri ekleyip, iyice karıştırın. Karışımı 30 dk dinlenmeye bırakın. Bundan sonra ısınmış olan waffle makinenizde kendi makinenizin kullanma talimatına göre miktarlarda koyarak pişirin. İçindeki yağdan dolayı makineyi yağlamaya gerek olmadığı belirtilmiş tarifte. Benim makinemde zaten gerek yok ama ben belirteyim dedim. Üzerine pudra şekeri eleyerek veya şurup, reçel, bal, nutella, çikolata sosu ile birlikte servis yapabilirsiniz. Ben yarısını pudra şekerli, yarısını da bayıldığım nutella ile birlikte yedim :) Bu hamurdan 8 tane waffle çıktı.
>

<$B12rum:

<$BBehiye'ciğim, makinanı iyi günlerde kullan. Tamam artık, sık sık yaparsın. Bazen hamuru hazırlayıp, dolaba koyuyorum. Hepsini birden değil de, 3-4 tane pişiriyorum. Sıcak sıcak daha çok hoşumuza gidiyor.
Afiyet olsun size.
Nane Limon.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BGüle güle kullan :)
Bahar'ın bize evlilik hediyesi olrak aldığı tost makinası ızgarasını ters çevirince waffle kalıbı oluyor diye pek sevinmiştik. Ama elimizde doğru düzgün bir tarif yoktu, o zaman Internetten tarif bulma şansı da yok tabi:) Bir tane bulup denemiştik. Hamurdan çok mu koyduk nedir, bütün tost makinasını batırdı :( Bir daha da denemeye korktum açıkçası...
Ne dersin yıllar sonra bir cesaret denemeli mi? Tost makinası hala sağlam :)
sevgiler,
Papatya>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BBehiye,
Makinen hayirli olsun. Ailecek afiyetle yeyin :)
Benim waffle'da gozum yok da dondurma makinesi istiyoruuuum :( :)>

By <$BBlogger LaMat  > <$BMünevver abla, teşekkür ederim. Tabii sıcak sıcak güzel oluyor. Hatta ben fırını ısıtıp, içinde bekletiyorum pişirdiklerimi :) Eğer seviyorsanız bu tarifi de öneririm size. Sevgilerimle.

Papatyacığım çok teşekkür ederim. Aslında o tarz makineler daha güzel, bir çok işe yarıyor. Ben de ilk yaptığımda taştı makineden. Senin kalıplarının büyüklüğünü bilemiyorum ama hamurdan 1/4 veya 1/3 bardak civarında koyarak deneyebilirsin. 3-4 dk kadar kapağını açmaman da iyi olur pişirirken. Ben dene derim tekrar:) Sevgiler ve Maya' ya öpücükler.

Lamacığım o da faydalı bir makine ve bize de lazım, evde bir dondurma canavarı var çünkü :) Teşekkür ederim. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGüle güle kullanın,Bende waffle makinası arıyorum.Sıcak sıcak denemek güzel olacak.Makinanın markası ne acaba?.tost makınamda yapmaya cesaretim yok açıkcası.Belki yapışır çıkmaz korkusu var.sevgiler...neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BBehiye canim harika bir manzara sundun bana!
"50 First Dates" filmini izledikten sonra canim acayip waffle cekmisti. Makina alsamda waffle yapsam diye geziniyordum ortalikta, yani tarif hazir, yazi hazir ortada waffle yok :) makina ne kadarlik bisey, aslinda simdi gidip alasim geldim..:) sende güle güle kullan canim..:)
Ellerine saglik,
sevgilerle>

By <$BBlogger ayseyamant  > <$BNeriman merhaba, benim aldığım marka Toastmaster. Orada olup olmadığını bilemiyorum açıkçası. Tost makinesinin waffle kalıpları olabiliyor Papatya' nın yazdığı gibi. Öyleyse olur ama diğer şekilde bilemiyorum. Sevgiler ve teşekkürler.

Ayşeciğim, kaç kere izledim ben de o filmi. Eğlenceli değil mi? Makinenin markası Toastmaster, 9.99 dolara Kroger' dan aldım. Şimdilik işimi görüyor. Kahvaltıya uğra sen, ben yaparım waffle. Hem birlikte ev bile yaparız :) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BAyni kararsızlıkları bende yaşıyorum. Almak istediğim birşeyi defalarca almaya karar verip, gidince vazgeçip dönmüşlüğüm olmuştur. Eşini tebrik ederim.
sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBende yıllardır almayı düşünürüm.Sonra mutfakta koyacak yer kalmadı diye vazgeçerim.Ama seninkilerin manzarası çok güzel.Bulurum herhalde ona da bir yer :)>

By <$BBlogger meraklit  > <$BsU ALETTEN BEN DE MI ALSAM. bELKI KAHVALTI SEVMEYEN KIZIM SEKLINI BEGENIRDE YAPTIKLARIMI YER NE DERSIN? eLELERINE SAGLIK bEHIYE>

By <$BBlogger Nukhett  > <$BKuzineciğim çok kararsız bir insan sayılmam ama bazen takılır kalırım acabalara:) Eşim de vaktine yazık der hep. Sevgiler.

Meraklı, çok büyük bir alet değil ama benim mutfak setim küçük. Mecburen kutusuna koyup kaldırıyorum. Napalım olsun artık:) Sevgiler

Nükhetciğim önce bir waffle severler mi diye dışarda bir yerde deneme yaptır istersen. Belki çikolata sosu, çilek, muz gibi meyvelerle birlikte sevebilir. Sonra almayı düşünebilirsin sen de:) Görüşmek üzere, sevgiler sana ve kuzucuklarına.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bwaffle ci akın da da buna benzer bi ürün vardı sanırsam
www.waffleciakin.com

tam emin değilim ama>

By <$BBlogger Unknownt  >