<$BPerşembe, Haziran 07, 20072>
<$B
Muzlu baton kekten önce bir de bu yuvarlak keki yapmıştım. Yok, merak etmeyin bunu da eşim için yapmadım :) Bu keki başka bir topluluk için hazırlamıştım. Klasik bir kek olmasına karşın, sitemde bu tarz kek tarifleri pek olmadığından eklemek istedim. Fırınım nedeniyle korkarak yaptıysam da umduğum gibi kötü bir sonuçla karşılaşmadım. Kekim sorunsuz, güzel bir şekilde kabardı ve pişti.












Malzemeler :

2 büyük yumurta
1 +1/3 bardak şeker
1 bardak sıvıyağ
1 bardak süt
2 bardak un
1/2 bardak ceviz
1 çay kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
(Normal boyutta su bardağı kullandım.)

Yapılışı :

Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar iyice çırpın. Ardından sütü ve sıvıyağı ekleyin ve hafifçe karıştırın. Un, tarçın, kabartma tozu, vanilyayı ekleyin. Ben bir kaç damla limon suyu da ekledim. Ceviz ve kakaoyu katmadan önce karışımdan yarım bardak ayırın. Bunun içine kakaoyu ekleyip karıştırın. Kek hamurunuza son olarak cevizleri ekleyip, yağlanmış kalıbınıza hamuru boşaltın. Ayırdığınız kakaolu karışımı üzerine döküp, kürdan yardımıyla dağıtın. 350 F(175 C) ısınmış fırında 50 dk civarında pişirin. Fırınınızın pişirme özelliğine bağlı olarak süre değişebilir.
>

<$B13rum:

<$Bsevgili Behiye,
kek nefis olmuş! ben tek fark olarak 3 yumurta ile yapıyorum.
bir de içine limon veya portakal kabuğu rendeliyorum. eline sağlık!
sevgiler
gorki>

By <$BBlogger gezicinit  > <$BBehiyecim, bir fincan çay lazım yanına,bir de sohbet :)>

By <$BBlogger meraklit  > <$BGorkiciğim, ben yumurta sayısında genelde oynama yapıyorum, elimde değil:) Dediğin gibi kesinlikle limon veya portakal kabuğu yakışıyor ama ben rendelemeye üşenip, suyundan kattım biraz:) Sevgilerimle.

Ya haklısın Meraklı kedicim, keke bu ikili yakışır:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BCevizli her seye bayildigim icin bu kekte su oglen vaktinde cok hos gozuktu gozume. Ellerine saglik.
Bu arada beni ziyaret etmemen ve yorum gondermemenin bir nedeni var mi merak ettim Behiye, sunun surasinda komsuyuz degil mi:))
Sevgilerle,>

By <$BBlogger Tubat  > <$BEllerinize sağlık. Enfes görünüzyor nede olsa içinde ceviz var. Ben cevizli yaparken kakao eklemem. Eşim hem cevizli hemde üzümlü sever. Cevizler fazla kırılmayacak, dişe gelecek. Sevgiyle..>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$BTeşekkür ederim Tuba, bence de ceviz keke yakışıyor. Yorum konusuna gelince ne sebebi olabilir, elbette yok. Yorum yazmasam da uğruyorum ben:) Sevgiler.


Aslıcığım, cevizler ağza gelmeli kesinlikle. Ayrıca üzüm konusuna da katılıyorum ama evde yoktu. Hele limonlu üzümlü keklere de bayılırım ben. Şimdi aklıma geldi bak:) Sevgilerimle.


Bizimarşiv, sizin fırında pişirebilir miyim kekleri? Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BNe kadar güzel bir kek olmuş;)Tebrikler...
Hep keyifli anların tatları olsun yaptıklarınız...
Sevgiler...>

By <$BBlogger Hülyat  > <$BHülya çok sağol güzel dileğin için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKardeşim ben görmeyeli ne güzel kekler yağmış böyle, Muzlusu, cevizlisi.. Ellerine sağlık. Tadına bakanlara afiyet olsun. Öpüyorum.
Sevgiyle, Nane Limon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'cim ,
Hem cevizli hem portakal sulu eminim pisirirken mutfagin mis gibi kokmustur.
Sevgiler>

By <$BBlogger umrant  > <$BKek güzel görünüyor.Canım çekti diyemiyeceğim.!!! Keke hiç dayanamam ama bende bu hafta hep kek yapıp bol bol yedim ve sayfamda yayınladım.Sayfama ugrarsanız sevinirim..Elinize saglık .neriman.>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BSevgili Behiye,
Ellerine sağlık, çok güzel kabarmış ve leziz görünüyor. Neredeyse her kek tarifine ceviz ekleyen biri olarak kekinden bir dilim rica etsem:))
Sevgilerimle...>

By <$BBlogger Bocurukt  > <$BMünevver abla teşekkür ederim, muzlu keki biz tükettik seve seve. Diğerini de ikram ettim, umarım sevmişlerdir. Sevgiler.

Ümrancığım içinde portakal suyu yok ama bir daha öyle de yaparım, seni kırmayayım:) Sevgiler.

Neriman senin de ellerine sağlık. Mutlaka daha güzellerini yapmışsındır. Sevgiler.

Bocuruk öncelikle hoşgeldin :) Sanal olarak bütün keki bile yollayabilirim sana istersen:) Görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >