<$BPazar, Mayıs 20, 20072>
<$B
Üst üste yaptığım kurabiyelerden sonra canım pek kurabiye yapmak istemedi ve böylelikle etkinliğe katılamadım. Ama aklımdan Dev Parmak kurabiyelerimin resmini tekrar koyup, biraz geçmişi anmak geçmedi değil :) Komik mi korkunç mu diye epey tartışılmıştı ne de olsa...
Kurabiye yerine ben de haftaya bu güzel çikolatalı pasta ile başlamak istedim. Aslında pandispanyası buzlukta bekliyordu bir süredir. Pasta için yine Zinnur'a teşekkür etmeliyim. Bunun birinci sebebi, pandispanya tarifini aldığım yabancı bloga onun sayfasından tıklayarak ulaşmış olmam. İkincisi ise pasta kreması olarak kendisinin daha önce yayımladığı çikolatalı puding tarifini kullanmam. Iyi ki varsın Zinnur :)

Pandispanyayı küçük (18 cm) kalıbımda iki kerede pişirdim. Bu pasta için sadece bir katı ikiye bölerek kullandım. Yeterince kalın, istediğim büyüklükte bir pasta oldu. Kek kısmı oldukça yumuşak, ıslatmaya gerek olmayan, lezzetli bir kek. Kreması da hem tad hem de kıvam olarak çok güzel. Her ikisini de denemenizi tavsiye ederim. Katların arasına çilek dilimleri yerleştirdim, kenarlarına ise fındık parçaları.

Malzemeler :

Çikolatalı kek katı için:

2 cups şeker
1+3/4 cups un
3/4 cup kakao
1+1/2 tsp kabartma tozu
1+1/2 tsp karbonat
1 tsp tuz
3 yumurta
1 cup süt
1/2 cup sıvıyağ
1/2 cup kaynar su
Vanilya

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Şeker, un, kakao, kabartma tozu, karbonat, tuz ve vanilyayı bir kap içinde karıştırın. Üzerine yumurta, süt, sıvıyağı ekleyerek mikserle çırpın. Son olarak kaynamış suyu boşaltıp karıştırın. Dibine yağlı kağıt koyduğunuz, yağladığınız ve hafifçe kakao serptiğiniz kek kalıbınıza boşaltarak 350 F (175 C) ısınmış fırında yaklaşık 30-35 dk pişirin. Pişme süresi değişebileceği için kontrol etmekte fayda var.



İyi haftalar...
Behiye
>

<$B21rum:

<$BEllerine saglik, Behiye. Nefis bir goruntusu var. Hele pandispanyasi cok yumusak duruyor. Denenmeli...
Sevgiler,>

By <$BBlogger zinnurt  > <$BBehiyeciğim, nefis görünüyor, ellerine sağlık! Tüm geceyi dayanılmaz bir diş ağrısı ile uyanık geçirmiş olmama rağmen, şimdi olsa pastandan bir dilime hayır demezdim. Düşün artık nasıl cezbetti beni :)).

Sevgiyle kucaklıyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye,çikolatalı pandispanyayı bundan sonra böyle yapmalı.Pek güzel görünüyor. Zinnur'un kremasını ben de çok beğenmiştim. Nefis olmuş Behiye, eline sağlık.
Sevgiyle, Nane Limon.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BSevgili Behiye,
Ellerine sağlık,nefis gözüküyor.Yakın bir zamanda deneyip tadına bakmak gerekiyor diye düşünüyorum.)

Sevgiler,
Gül>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bmerhaba Behiye, dev parmak kurabiyelerin çok ilginç görüntüsü var gerçekten, ilk bakışta insana ürkütücü geliyor, sonra bir tebessüm:)
pasta ise nefis görünüyor, fırsat bulunca denemek istiyorum..cup olarak verdiğin 250 gr lık su bardağı değilmi?
sevgiler...>

By <$BBlogger Haticet  > <$BKek gercekten cok hos gorunuyor, bir sonraki pasta denememde -uzun sure sonra olacak saniyorum- deneyecegimdir :) Ellerine saglik>

By <$BBlogger LaMat  > <$BZinnurcuğum, çok teşekkür ederim, güzel yorumun ve yardımların için. Dediğim gibi iyi ki varsın. Sevgilerimle.

Defneciğim, çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Diş ağrısı fenadır ama neyse ki eşin var artık yanında :) Pastadan senin için ben yerim bir dilim, olur mu? Sevgilerimle.

Münevver abla merhaba, pandispanya daha önceden yaptığım yine Zinnur' a ait bir tarife benziyor. Bunda sıvıyağ var en önemli fark olarak. Denerseniz umarım beğenirsiniz. Kremayı da zaten çok arkadaşımız kullanmıştı ve ben de denemiş oldum böylece. Sevgilerimle.

Gül merhaba, sana da çok teşekkürler. Sen o kadar çok çeşit yapıyorsun ki sana yetişmek mümkün değil :) Sevgiler.

Hatice hoşgeldin, parmak kurabiyeler dediğin gibi insanı kararsız bırakıyorlar:) Cup ölçüsü yaklaşık 240 ml. Aslında elim alışmış, yabancı kaynaklardan alınca öyle yazıyorum. Umarım beğenirsin. Yine görüşmek üzere, sevgiler.

Lamacığım, sen duramazsın, yaparsın yine Yapmazsan da bundan yersin artık :) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhabalar Behiye hanim,
cok hos bir blogunuz var hersey harika pastanizada bayildim mutlaka denemek isterim elinize ve emeginize saglik sevgiler...>

By <$BBlogger Leziz Sofralart  > <$BÇok güzel görünüyor! Çok yakında bir doğumgünü pastası yapmam gerekiyor.Bune deneyeceğim.>

By <$BBlogger meraklit  > <$BSuper guzel gorunuyor Behiyecigim ellerine saglik.Oglum cok seviyor cikolatali pasta,dogum gununde ona bundan yapacagim.O vakit sana yine yazarim.Pasta yapmak hep urkutmustur beni nedense.Bunu deneyecegim ama...
Senin guzel sohbetin,yaninda kahve ve bu pasta...ne guzel olurdu.
Vancouver'dan sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'ciim ;
parmak kurabiyelerin gözümden kaçmış...çok esprili olmuşlar bence :) harika...pastan da nefis görünüyor...ellerine sağlık :)

sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BTeşekkür ederim Seval:) Görüşmek üzere.

Meraklı kedicik, umarım beğenirsin. Kıvamı sulu gibi duruyor en son suyu ekleyince, ama güzel pişiyor. Aklıma gelmişken yazayım. Sevgilerimle.

Reyhancığım, süsleme konusunda başarılı değilim ama burada olsan pastayı hazırlardım sana. Insallah güzel olur, yine görüşürüz. Öpüyorum seni.

Nilaycığım senin o zaman blogun yoktu. Eski bir tarif, görmemişsindir. Komik ama değil mi ? Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BÇikolata diyince akan sular duruyor. Hangi kadın vardır çikolata sevmeyen. Süper görünüyorlar elinize sağlık. Sevgiyle..>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$BBehiye'cigim,
Ellerine saglik, harika gorunuyor buradan. Nefiss...>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BSizin oralarda çikolatalı pasta etkinliği var galiba :P Parmaklardan korktum! Nasıl olmuş da kaçırmışım ben onları? Bu arada cumartesi günü seni kıskandırmalık sincap fotoğraflarım oldu, haberin ola! Birsürü figüran sincap St James Park'ta, Defne ile bana poz verip durdular...

Üstteki yorumlar hatalara kurban gittiklerinden silindiler.Düzeltilip yeniden yazıldılar, affola!>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BÇikolata baldan tatlı değil mi Baldan Tatlı :) Teşekkür ederim, beğendiğine sevindim. Sevgiler.

Aybikeciğim teşekkürler, bir dilim ikram edeyim istersen :) Ayrıca iyi yolculuklar ve iyi tatiller dilerim sana. Sevgiler.

Bercesteciğim, habersiz olmuş vallahi, yoksa kendi çapımızda etkinlik yapar mıyız :p Parmak kurabiyeler eski tarif, sen takip etmiyorsundur o zamanlarda belki. Ben onu hissettim, hemen link verdim seni korkutmak için:) Diğer yorumları sildim, sorun değil. Sincapları bekliyorum, kıskanç bir kişi olmadığımdan sevgiyle bakacağım fotoğraflara, merak etme! Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim,
goz yiyormus gibi hissettiren cikolatalara cok guldum :)
Pastalarin da hep cikolatalisini tercig ederim, tam bana gore olmus yani ;) Ellerine saglik!
sevgiler,
Papatya>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BElinize sağlık.Hem pratik hemde lezzetli olduğunu düşünüyorum.Sevgiler...neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BFlickr Berceste'ye bir bak o zaman!>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BTeşekkür ederim Papatya ve Neriman. Görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Byenge bu ne guzel pasta ya nerdeyse elimi uzatcaktim ekrana o kadar guzel gozukuyo yani>

By <$BAnonymous Adsızt  >