<$BPazartesi, Mart 20, 20062>
<$B
Genelde ev kuşu olan ben, bu haftasonunu biraz yoğun geçirdim. Cuma günü eşimin kendini pek iyi hissetmeyip işe gidememesi, cumartesi arkadaşlarımızın bize ziyareti ve akşam hep birlikte yine başka bir yere gitmemiz, pazar günü de arabadaki ufak tefek tamir işleriyle başlayan ve bizim başka bir tanıdıklara ziyaretimizle son bulan maceramızdan sonra eve döndük. Ama baktık acil bazı şeylere ihtiyaç var, tekrar düştük yollara. Çıkmışken de bişeyler atıştırıp eve dönünce saat epey geç oldu. Bu yüzden aklımdaki bazı tarifleri deneyemedim bu hafta. Ama sizlerle geçen haftalarda yaptığım ve çok beğendiğim bir muffin tarifini paylaşmak istiyorum. Belki sizler zaten görmüş ve denemiş olabilirseniz. Ama denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim. Tarifin orjinali için Tarçın'ın Mutfağı'nı ziyaret edebilirsiniz. Ben çok önemli bir değişiklik yapmadım, sadece içine katılan birkaç malzemeyi değiştirdim elimde olan malzemelerle ve yarım ölçü uyguladım. Buradan Tarçın' a da sevgi ve teşekkürlerimle :)

( Aşağıdaki tarif benim yaptığım şekilde olanı )

Malzemeler:

1 yumurta
yarım su bardağı toz şeker
yarım su bardağı süt
yarım su bardağından biraz eksik sıvıyağ
1 su bardağı un
yarım paket kabartma tozu ve vanilya
1 yemek kaşığı kakao, 1 yemek kaşığı hindistan cevizi, 1 yemek kaşığı portakal kabuğu şekerlemesi, 1 yemek kaşığı kayısı marmelatı, 2 yemek kaşığı üzüm

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırptıktan sonra, süt, yağ ve vanilyayı ekleyin ve çırpın. Daha sonra unu ve kabartma tozunu ekleyip çırpın. Geriye kalan malzemeleri de ekleyerek bir kaşıkla karıştırın. Yağlamış veya kağıt kalıplar yerleştirmiş olduğunuz muffin kalıplarınıza karışımı paylaştırın. 175 dereceli ısınmış fırında pişirin.

Notlarım:

Bu malzemelerden 9 tane gördüğünüz şekilde muffin elde ettim. Evde nereye kullansam diye düşündüğüm kayısı marmelatı bence çok yakıştı içine, üstüne bir de portakal aroması ile benim çok hoşuma gitti. Bu arada üzümleri eklemeden önce ben 10 dk kadar ılık suda beklettim. Daha sonra iyice kurulayıp ekledim.
>

<$B3rum:

<$BBen bu muffin'leri cok begenmistim, ellerine saglik :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bcanim hafta sonu icin hazirladigin hersey cok guzledi.tekrar elerine saglik.bu arada ekmegin tarifini bekliyorum...
sevgiler
neslihan from oxford>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNeslihancım teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Ekmeği yapıp siteye koymam belki vakit alabilir. Bu yüzden tarifi ben sana mail olarak ileteceğim.
Sevgiler

Afiyet olsun Metehan:)>

By <$BBlogger Behiyet  >