<$BPazartesi, Şubat 12, 20072>
<$B
Uzun zamandır pancar turşusu diye sayıklıyordum. Yapımı oldukça kolay olmasına rağmen bu sene bir türlü elim değmemişti. Sonunda yaptım, yarısını yedik bile. Tarifi hem Yeşim' de hem de Zeynep'te görmüştüm. Her ikisine de teşekkür ediyorum. Sirke ve sarımsak miktarını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler :

3 tane kırmızı pancar
4 diş sarımsak
Yarım su bardağından biraz fazla elma sirkesi
1 yemek kaşığı tuz
Kaynatılmış, ılıtılmış su

Yapılışı :

Pancarları iyice yıkadıktan sonra haşlayın. Turşuyu yapacağınız kavanozun alacağı kadar suyu kaynatıp, soğumaya bırakın. Sarımsakları ezin, elma sirkesi ve su ile karıştırın. Haşlanmış pancarları ister dilimleyin, isterseniz parçalar halinde doğrayın. Kavanoza koyduktan sonra, üzerine hazırladığınız karışımı boşaltın. Hafifçe çalkalayıp, oda sıcaklığında 2-3 gün bekletin. Kısa sürede olan bu turşuyu, daha sonra buzdolabında muhafaza edin.

Bu arada yaklaşan sevgililer gününüzü de şimdiden kutlamak isterim. O güne özel bir tarif hazırlamadığım içim, pancarlarımı kalp şeklinde sunayım istedim sizlere :) Umarım beğenmişsinizdir.

Herkese sevgiler, iyi haftalar.
>

<$B24rum:

<$BGünaydın;
Sen yine sevgililer günü için şekerli, çikolatalı birşey hazırla bence :))
sevgililer günü için böyle sirkeli, sarımsaklı, kalpli turşu :)))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBehiyecim ne hoş bir sunum olmuş böyle, ellerine sağlık :)>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BMerhaba Behiye;

Pancar turşusunu ben de çok seviyorum. Yerken hafif kekremsi toprak kokusunu en çok da. Uzun zamandır aklımdan çıkmıştı, şimdi yapmalı ve yemeli

Sevgiler>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiye'cim ;
senelerdir yaparız bu turşuyu...ama pancar turşusunun böylesine hoş bir sunumla servis edildiğini ilk kez görüyorum...harika :)sanırım kurabiye kalıbı ile kestin pancarları...ellerine sağlık

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$BŞu fotonun güzelliğine bakarmısınız.Ne kadar hos bir sunum.Hiç sevmediğim sey bile ne kadar güzel göründü gözüme.Süpersin Behiyeciğim...
Vancouver dan selamlar.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKuzineciğim, günaydın sözcüğü çok doğru oluyor biliyor musun?Kalkınca hemen açıyorum çünkü bilgisayarımı:)Bu aralar tatile ihtiyacım var ama benim, mutfağa pek girmek istemiyorum. O gün çikolata veririm eşime olmaz mı?

Sağol Yeşimciğim, yaptım sonunda turşumu:) Tekrar teşekkürler, sevgiler.

Prensesciğim rengini de beğeniyoruz ama değil mi? Hem de faydalı. Sevgiler.

Nilaycığım bir anda aklıma geldi kurabiye kalıbı ile kesmek:) Yuvarlak dilimlediğim için kolay oldu tabii, beğenmene sevindim. Teşekkürler ve sevgilerimle.

Reyhancığım sevmiyorsun demek ki sen:( Neyse ki fotoğraf kurtardı durumu o zaman:) Çok teşekkür ederim, sevgiler eski memleketinden.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
Oncelikle guzel resim icin tesekkurler. Ne hos dusunmussunuz, bende bayilirim pancara. Blogumu actigim ilk gunler bende yayinlamistim. Elinize saglik,
Sevgiler>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BPes yani Behiye!
alti ustu bir tursu ama goruntsu super otesi! Tu tu tu masAllah, en ust seviyesinden :P
Sevgiler>

By <$BBlogger LaMat  > <$Bbende yapmistim gecen yil bu tursudan ,ama seninkilerin sunumu bir baska olmus ;)
ellerine saglik.muhabbetle>

By <$BBlogger umrant  > <$BSunum harika olmuş Behiye'ciğim. Ellerine sağlık.
Biz de pancar turşusunu çok severiz.
Ben pancar turşusunu üzüm sirkesi ile yapar, senin malzemelerine ilaveten biraz da şeker koyarım. Sevgiler, Pınar>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBlogunu, hep yüzümde hoş bir tebessümle tıkladığım canım arkadaşım...Hafif tatlımsı tadından dolayı turşusunu dahi pek sevemediğim pancarı bu hoş sunumunla gözümde nasıl da sevimli hale getirdin :). Ellerine sağlık, sevgiyle kucaklıyorum seni.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BYahu nerden bulursun pancar tursusunu boyle kalpler seklinde guzel beyaz tabak uzerine bir de damlalarla suslemeyi!!! Nutkum tutuldu valla Behiye, cok begendim cooook!!!>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BAybike ben teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) Sevgiler.

Sevgili Lama sen süslü şeylerden hoşlanırsın ve yaparsın zaten, senden üst seviyeden tu tu aldıysak iyi bakalım :)

Ümrancığım, değişik tarif olmayınca süslemeye çalıştım işte :) Sevgilerimle.

Pınarcığım sağolasın, şeker katıldığını da bir yerde okudum ama eklemedim açıkçası, bir daha onu da denerim. Görüşmek üzere, sevgiler.

Defneciğim, şeker arkadaşım, pancar konusunda aynı fikirde değilmişiz demek ki... İyi ki kalp fikri aklıma gelmiş o zaman:) Sevgiler.

Açalyacığım, ben de şirin bulmuştum ama bu kadar beğeneceğinizi tahmin etmemiştim :) Çok teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
pancar turşusunu ben de çok severim ve yaparım ama bu kadar güzelini görmedin. Şekli çok iştah açıcı. ellerine sağlık>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BBehiyecim bu resimler ne kadar muhteşem, kimbilir lezzetleri nasıldır...Ellerine sağlık :)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BBehiyeciğim,böyle günlerde sıradışı şeyleri seviyorum,Gülenay tuzlu yapmış,sen de turşu...Pancarı çok severim.Ama turşuyu da böyle sunmak çok hoş.Eline sağlık...
Sevgiyle,nanelimon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'cim,
Canim bu sevgi dolu gunde kalbin sevgiyle dolsun...Benimkide tesaduf tuzlu oldu:)son dakka surprizi ile.

ha bu arada yorum aralarini bu kadar acmasak diyorum:))yani benim gelisime engel oluyorda o bakimdan:))>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BSevda Mavisi çok teşekkür ederim, hoşgeldin:) Sevgiler.

Safrancığım, becerikli arkadaşım sağolasın, beğenmene sevindim. Sevgilerimle.

Münevver ablacığım valla doğaçlama gelişti bu sunum şekli. Ben eşime yine de küçük cheesecake yaptım bu akşam için :) Sevgilerimle.

Gülenaycığım birazdan bakmaya geliyorum seninkine de. Ayrıca sen istediğin zaman yorum yaz, aşkolsun kapıları kapatmıyorum ya:)

Hepinizin sevgililer günü kutlu olsun.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BNe kadar şirin olmuş ,bayıldım bu güzel turşuya .>

By <$BBlogger İpek Kuscut  > <$BSağol Çilekciğim, sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye,
Ne guzel sunum bu bole.. Benim de pancar tursum yariya indi bile. Kuzine'den almistim tarifi, cookkk guzel oldu. Bugunde yeni tursularimi yaptim. Ama kalpli pancarlari cok sevdim:)
Ellerine saglik Behiye'cigim..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BSağol Hanifeciğim, Kuzine'de yapmıştı, hatırladım şimdi. Turşuyu her akşam yedik neredeyse, dibi geldi artık :) Size de afiyet olsun. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSunumunuz harika ellerinize sağlık...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim isimsiz okuyucum :) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >