<$BÇarşamba, Ocak 31, 20072>
<$B
Bir süre önce yorumlarda aslında ekmek makinemin içinde pek ekmek pişirmediğimi yazmıştım. Geçen hafta bir değişiklik yapıp pişirmeye karar verdim. Bu ekmeği seçtim kitabımdan. Yumuşacık, sünger dokulu bir ekmek oldu. İçinde hem yararlı tohumlar var hem de kepekli un. İlk yaptığımda resmini çekememiştim. Bitmesini bekledim ve bugün ikincisini yaptım. Asıl tarifte ayçekirdeği, kimyon tohumu ve susam vardı, ben keten tohumu ve susam kullandım. Umarım sizler de beğenirsiniz.









Malzemeler :


1 yumurta oda sıcaklığında
1 cup su
2 tbsp zeytinyağı
1 tbsp pekmez
1 tbsp şeker
1+1/2 tsp tuz
2+1/2 cups un
1/2 cup tam buğday unu(kepekli un)
2 tbsp susam
2 tbsp keten tohumu
1+1/2 tsp instant maya

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Malzemeleri yukarıdaki sırayla makinenizin kabına yerleştirin. Kabuk ayarını seçin ve French programında ekmeğinizi pişirin.
(ben light seçtim.)Bu program benim makinemde 3 saat 50 dk sürüyor. Temel ayar olan basic değil daha uzun bir program. Özellikle Türkiye'deki makineleri bilmediğimden karşılıklarını yazamadım. Bilgi veren olursa ekleyebilirim.









SOBELEME OYUNU VE KENDİM HAKKINDA

Deyim yerindeyse kendi kaşınmam sonucunda Berceste tarafından sobelenmiştim. Acaba Berceste'ye yorum yazmasam kaçar mıydım diyordum, ama blog hayatına yeni adım atmış arkadaşımız Aybike tarafından da sobelendiğime göre kaçışım uzun olmayacakmış :) Ben de biraz kendimden bahsedeyim öyleyse...

*Sakin, sessiz bir insanım. Genelde ciddi bir ifadem vardır. Burcumun etkisi midir bilemiyorum ama ciddi ifademin altında gizlenmiş duygusal, sulugözlü, kırılgan bir yapım vardır.
*Prensiplerim vardır, onlara uymayı severim. Eski yöntemle yapacağım işleri ajanda veya not defterime yazmak ve bitirdiğimde üstlerini çizmekten zevk alırım. Şu an bunlar ev işi olsa bile :) Çok düzenli olduğumu söyleyebilirim, her şeyin yerli yerinde olmasına dikkat ederim. Dakik olmaya her zaman özen gösteririm. Bekletmek veya bekletilmekten hoşlanmam.
*Buraya geldikten sonra bazı özelliklerimi yitirdiğimi düşünsem de araştıran ve inceleyen bir insanım. Bilmediğim şeyleri direkt başkalarına sormak yerine kendim bulmaya çalışırım öncelikle.
*Düşmekten ve böceklerden aşırı korkarım. Gökgürültüsü ve şimşekten de çok korkardım, neyse ki azaldı bu korkum.
*Deniz en büyük tutkularımdan biridir. Hem yüzmek hem seyretmek anlamında. İstanbul'daki tekne turlarımı çok özlüyorum. Kısa da olsa Üsküdar-Beşiktaş hattında yapılan bu yolculuklardaki deniz, boğaz, martılar, İstanbul'un her hali gözümün önünde...
*Sinemaya gitmekten, müzik dinlemekten hoşlanırım. En son sinemada izlediğim film Deja Vu. Kitap okumayı severim ama başladığım kitapları hep yarım bıraktım son zamanlarda. Buradaki kitapçılara gidip kahve eşliğinde yemek kitaplarını karıştırmaktan zevk alıyorum şu sıralar.
*Süs eşyalarına, biblolara ve tüylü hayvan oyuncaklara bayılırım. Benim için manevi değeri büyük olanları buraya da taşıdım gelirken.
*Yemek yemekten çok yapmayı seviyorum sanırım. Öğün dışında bir şeyler atıştırmak hele abur cubur alışkanlığım hiç yoktur. Meyveyi zorunlu olduğum için yemeye çalışıyorum. Yemek sonrası çay veya kahve yanında tatlı bir şeyler yemeyi severim.
*Dışarıda yemek yiyeceksek değişik denemeler yapmayı severim. Tam bir tavukseverim, kırmızı etle aram iyi değildir. Acı severim, acı toz biber, pul biber, minik acı biber turşusu, acı sos çeşitleri her an evde bulunur ve tatlılar hariç herşeye katarım :)
* Seyahat ederken hiç sıkılmadan saatlerce dışarıya bakabilirim. Evleri incelerim, agaçlara bakarım, yola bakarım, gökyüzündeki bulutlardan şekiller çıkartırım :)

Kendini anlatmayı sevmeyen biri olarak fazlasıyla yazdım sanırım. Başlayınca devamı geliyormuş. Berceste ve Aybike'ye de teşekkür ediyor ve ben de eğer katılmak isterlerse Kuzine ve Mahzun Prenses'i sobeliyorum :) Önce Defne ve Açalya' yı sobelemiştim, ama zaten sobelendikleri için prensesi ekliyorum :)

Herkese sevgilerimle...
>

<$B21rum:

<$BBehiye'cim sonunda sende basardin yazmayi.Ama baslayinca geliyormus degilmi:)Bir kac tiyo aldim bu maddelerden ileride kotu emmellerim icin kullanma planlarim var:))agzina saglik....

Sevgilerimle
Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyecim ben de seni mimliyordum ki baktım benden önce davranmışlar :) ben de degistirdim... Gayet güzel anlatmışsın, insanın kendini yazması ne zor...
Sevgiler>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BBehiyecim benim de hep bir yapılacaklar, alınacaklar listelerim vardır, ben de severim öyle listeler çıkarıp sonra da üstlerini çizmeyi :) Evet aynen şu an için bunlar ev işleri olsa da olsun, düzenli olmak lazım değil mi :P
Sevgiler...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$Bcanim arkadasim,
ne guzel anlatmissin kendini..
seni cok ama cok ozledigimi farkettim -yasaran gozlerle- okurken yazdıklarını.
zerrin>

By <$BBlogger zerrint  > <$BGerçekten Gülenay, baktım devamı geliyor, kestim artık:) Planlarında böcek fobimi kullanma da gerisine katlanırım sanırım:)Sevgiler.

Nilüferciğim kaçış yoktu desene:)Ben de seni okumaya geliyorum o zaman şimdi. Görüşürüz.

Yeşimciğim,zevkli oluyor karalama kısmı değil mi?Bence de düzen önemli, diğer türlü yapamıyorum zaten. Sevgiler benden de.

Zerrinciğim, canım arkadaşım benim, ben de yorumunu okuyunca sulandım tahmin edeceğin gibi. Aynı zamanda okulda bana yazdığın bir mektubu hatırladım:(Ben de seni çok özledim. Öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
Davetimi kabul edip kendini anlattigin icin sagol, seni daha yakindan tanimak firsatim oldu. Tesekkurler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye hanım, evde ekmek yapanlara çok imreniyorum. Makine almak sorun değil de o kocaman benim küçük mutfağımda çok yer kaplar d mi? Hem çocukla bir de ekmek yapmaya başlarsam işten ayrılmam da gerekebilir :)
Blog yazarlarının kendilerini anlattıkları mimlerde, insan kendini bulabiliyor. Aşağı yukarı birbirimize benziyormuşuz meğer. Ne iyi oldu bu oyun.
Sevgilerimle...>

By <$BBlogger *Rat  > <$BSevgili Behiye merhaba,
Ekmek hakikaten çok güzel görünüyor ama bence bir o kadar da sağlıklı.
Ekmek makinasını aldıktan sonra böyle değişik karışımlarla bir kaç tarif denedim ama şimdilerde tamamen Söke Un'un hazır ekmek karışımlarını kullanıyorum. Hem çok lezzetli hem de çok pratik oluyor. www.soke.com.tr İlgilenenlere bir bakmalarını tavsiye ederim. Yeni çıkan Ruşeym Katkılı Karışım nefis.
Senin özelliklerini okuyunca aslında çok şaşırmadım. Bence sen hakikaten sıcacık, duygusal, pırıl pırılsın bana göre. Sadece Küçük Evin Mutfağı'na bıraaktığın yorumlardan bile bunu hissetmiştim. Yanılmamışım. Düzen, planlama ve not defteri tutmak da ortak yanlarımız galiba. Öpüyorum... Pınar>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BDeğişik tohumları içeren ekmek nefis görünüyor. Afiyet olsun...

Sobelenmişsin ama ben okurken büyük keyif aldım

Sevgiler>

By <$BBlogger Unknownt  > <$Bselam
öncelikle ekmek nefis görünüyor
ellerinize sağlık
ve çok güzel anlatmışsınız kendinizi tanıdığıma memnun oldum
sevgiler
http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBen teşekkür ederim Aybike, ek olarak seninle mesleklerimiz aynı, benim de ikiz kız yeğenlerim var, seninkiler gibi çok tatlılar:)Sevgiler.

Rabiacığım, ben de yer sorunu nedeniyle buzdolabı üzerinde tutuyorum makinemi. İndir kaldır kol kaslarımı kuvvetlendiriyorum işte:)Sen hem çocuk hem işinin arasında bu kadar şey yapıyorsun, yeter bence, ellerine sağlık. Çok istersen elinde yaparsın vakit olunca. Görüşmek üzere, sevgilerimle.

Pınarcığım beni utandırdın gerçekten, çok sağol. Söke karışımını ben de bloglarda okuyorum, güzel sanırım. Ruşeymi de Binnur (Mis kokulu ekmekler)yazmış, bekliyorum tarifini. Bu arada sana kısa bir e-mail yazmak istiyorum ama adresini bulamadım. Vaktin olduğunda bana sen ulaşırsan sevinirim. Tekrar teşekkürler ve sevgilerimle.

Prenses, ben sobelendim ve şimdi de seni sobeleyeceğim. Sobelediğim sevgili Defne ve Açalya zaten sobelenmişler, ben de seni ekleyeceğim birazdan, cevap vermek istersen tabii. Sevgiler.

Sevgili Esra çok teşekkürler ve benden sana kocaman bir hoşgeldin:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cim korkma benim ki ocuk bocuk degil cicik:))>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyeciğim,
buradayım ben , seni ihmal ettiğimi biliyorum canım arkadaşım. Ama bir hengamenin içinde yuvarlanıp gidiyorum. Herşey yolunda ama bana kendime zaman ayırma fırsatını vermiyor bugünlerde hayat. Kardeşimin taşınma telaşı, annemlerin banyodaki tadilatı, yengem ve kuzenimin ziyareti, büro işleri, vs (sonu gelmiyor çünkü) :). Askerde ilgiye ihtiyacı olan bir eş :)) Mimleme oyununda bile iki arada bir derede nasıl yazdım bilemiyorum.

Sevgiyle kucaklıyorum.
Baş takipçin Defne :)>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye'cim gerçekten de çok benzer yanımız var. Ben burçlara çok inanan bir insan değilim ama acaba etken midir? Ben akrep burcuyum. Senin burcun ne?
İnşallah günün birinde gerçek hayatta da tanışırız.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BBak bak bak saklanmis ekmegin altina, oradan anlatmis kendini :) Blogger seni yeni sisteme gecirecegim deyip inat etti, ne zamandir onunla cebellesiyorum, ozellikle yorumlarda bana kok sokturuyor. Hani Lama kizmasin diye elim mahkum gidip yaziyorum, ama istedim ki sakin kafaya iki satir yazabileyim sana!
Ben ne bir iki sey ilave edeyim mi? Sincaplari seversin seen :) Ilk oyle tanimistim seni, ziyaret ederdim ama bana o yazimda yorum yazmistin :) Sonra duzenli ve titiz biri oldugun blog'undan belli, karman corman degil! Arslan yattigi yerden belli olur degil mi? Sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyeciğim,taziye mesajın için teşekkürler,hepinizi yanımda hissettim canım kardeşim..
Ekmeğin ne güzel olmuş,yararlı tohumlarla.Eline sağlık.
Ben de sobelendim ama yazamadım daha.Sevgiyle öpüyorum...
nanelimon...>

By <$BBlogger munevvert  > <$BTamam o zaman Gülenay:)

Defneciğim, baş takipçim, ben buradayım, bekliyorum:)Sevgilerimle.

Hülya hanım zaten burçlarımız aynı değil, ben yengeç burcuyum:) Bir sürü ortak özelliğimiz var ama, umarım tanışırız. Sevgilerimle.

Berceste başlık yapmadım ki çok dikkat çekmesin:)Doğru, sincapları severim çok şekerler, hem burada çok var. Şimdi soğuklarda pek göremiyorum ama gelirler yine. Blogumu düzgün bulduğuna da sevindim.Senin görüşlerine güvenirim çünkü:) Sevgiler benden de.

Münevver ablacığım,sizi seven öyle çok okurunuz var ki,(bizler dahil) herkes acınızı paylaşmaya çalışmıştır uzaktan olabileceği kadar. Sobe için cevaplarınızı daha sonra da yazarsınız, olsun. Ben de sizi öpüyorum. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhaba,
ekmek misss gibi olmuş... Ben makinede yapmıyorum. Bir de elde deneyelim bakalım.. Sonucu yazarım.

Teşekkürler.

Sımsıcak sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BOkumaktan buyuk keyif aldim Behiye'cigim..
Ekmek makinamiz sanirim ayni, sanki bu ekmegi hatirliyorum, hatta bir onceki sarimsakli ekmek tarifinde uyusuyordu benimkiyle, ellerine saglik:)>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BMerhaba Behiye, ekmek nefis görünüyor ellerinize sağlık.Kendinizi de çok güzel anlatmışsınız bizde sizi yakından tanıma fırsatı bulduk.
Sevgiler..>

By <$BBlogger hayatt  > <$BZerrinciğim teşekkürler, umarım güzel sonuç alırsın. Sevgiler.

Hanifeciğim benimki Toastmaster marka,aynı olabilir. Ben fırsat buldukça aklıma yatanları deniyorum kitaptan:) Sevgilerimle.

Hayatcığım, teşekkür ederim. Biraz anlatalım diye başladık uzun uzun yazdık işte böyle, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >