<$BCuma, Şubat 16, 20072>
<$B
İrmikli ekmeği ilk kez Binnur yaptığında görmüştüm hatırladığım kadarıyla. Çok uzun zaman geçti üzerinden, ancak bugünlerde denemek kısmet oldu. Tarif şuradan alınma, ama hemen hemen aynı. Ben küçük bir ekmek için olan ölçüleri uygulayıp, ince taneli irmik kullanarak yaptım ekmeğimi. Başka tarz irmikle denemedim ama sanırım Binnur'un kullandığı normal irmikti. Umarım deneyecek olanlar güzel sonuç alırlar. Ekmeğin üstü son aşamada biraz çökse de gayet güzel, yumuşak dilimli, kenarları çıtır bir ekmek oluyor. Biz sevdiğimiz için arka arkaya iki kez yaptım bile bu ekmekten.






Malzemeler :

1 cup+2 tbsp ılık su
1 tbsp zeytinyağı
1 tbsp bal
1+1/3 cups irmik
1+1/3 cups un
1+ 1/4 tsp tuz
1 tbsp karışık baharat (italian seasoning)
1+1/2 tsp aktif kuru maya ( ben instant maya kullandım)

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Bütün malzemeleri sırayla makinenizin kabına yerleştirin. Kabuk ayarını en açık ( light) ayara getirip, temel (basic) programda pişirin.














Sevgili Kuzine, pancar turşusuna yorum yazdığında sevgililer günü için yine de tatlı bir şeyler yap demişti bana. Ben de kıramadım kendisini :) Lama'da benim tarifimi yaparak, bana tekrar hatırlatınca mini cheesecake'lerden yapıverdim akşam için. Üzerine bir avuç böğürtlenle daha önce hazırladığım sosu da dökünce şirin keklerim hazır oldu. Minicik, güzel güzel yedik onları. İyi yapmış mıyım Kuzineciğim ?

>

<$B20rum:

<$BEllerine saglik sevgili Behiye. Degisik ekmekler yapmayi ben de seviyorum. Bu arada evde yaptigin bu yemekleri, tatlilari ekmekleri kim yiyor merak ediyorum dogrusu?? Senin yemedigin kesin

Hadi kal saglicakla, bugunu saymam yine beklerim ins bize

Nesrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BGünaydın;
Hah şöyle, çok iyi yapmışsın Behiyeci'ğim, tatlı tatlı,şirin mi şirin :)
Ellerine sağlık, aferin sana.
Ben de o minik pastacıklardan yaptım ama yine abarttım sanırım, 45 adet kadar :))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BMerhabalar kurabiye harika olmuş bayıldım,ellerinize sağlık.
www.denizesintisi.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNesrinciğim hoşgeldin :) Ekmek denemeleri yapmayı seviyorum ben de, son zamanlarda makinenin içinde pişenlerden yapıyorum genellikle. Yaptıklarımdan yiyorum tabii, zaten çok fazla yapmıyorum:) Ekmeğimin yarısı buzlukta, cheesecake'lerden ise buzdolabında duruyor hala, uğrarsan şansın var yani :) Ayrıca dünkü mamalar için ellerine sağlık, hepsi çok güzeldi. Görüşmek üzere, sevgilerimle.

Kuzineciğim, pasta krizin tuttu yine ya da buldum buldum bana paketle yollayacaksın değil mi:)) Afiyet olsun, sevgilerimle.

Ebru hoşgeldin, o minikler cheesecake aslında, kurabiye taklidi yapıyorlar:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye, bu kucuk sirin kekler harika olmuslar:)ben zaten bir cheese cake hstayim.Boyle sunmakda iyi fikir.Ben once bi seytanin bacagini kirip bi cheese kek yapsam iyi olcak...

Hadi canim kalsaglicakla...>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BEkmek makinem yooook. Kimseye anlatamıyorum galiba :+| Ellerimle yapıcam işte.>

By <$BBlogger Oya Kayacant  > <$BGülenaycığım teşekkürler, eskiden yaptığım bir tarifti. Evde büyük cheesecake yapmak için malzemem olmayınca da iyi oldu bunlar :) Sevgilerimle.

Oya hanımmm, korktum vallahi :) Sizin elleriniz makine gibi çalışkan bilmez miyiz biz...Denerseniz umarım beğenirsiniz. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BTarifini sana hatirlattigima sevindim Behiye'cigim:)
Gulenay,
Inan bilseydim cheesecake sevdigini yapardim, bir dahaki sefere diyelim ya da sen gir de mutfaga yapiver diyelim:P daha iyi degil mi;)
Guzel bir hafta sonu herkesin olsun...>

By <$BBlogger LaMat  > <$BSevgili behiye,
Misss gibi ekmek kokmus, eline saglik.
SEvgiler>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BBehiye, irmikli ekmegi ben de denemeliyim. Iki gun once patatesli ekmek yaptim uzeri ayni boyle coktu, nedenini anlamadim. Ama cok guzel bir ekmek oldu. Bunu da yapayim ben. Cheesecake'e de ne denir ki? Voila!>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BEkmeğin pasta gibi duruyor ..afiyet olsun..tartölet şeklinde peynirli kekeide çok güzel sevimlide olmuş ..sevgiler.>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BEvet Lama malzemem az ne yapsam diye bakınıyordum ben de :) Sana da iyi hafta sonları.

Aybike teşekkür ederim:)

Açalyacığım, ekmek makinesi kitabında vardır senin de bazı bilgiler, üstünün çökmesi vs gibi. Ama son aşamada olduğu için ekmek zaten güzel pişmişti, senin dediğin gibi tadı, dokusu yerindeydi. Bu nedenle çok da önemli değil bence. Ben semolina wheat şeklinde olan irmikten kullandım, aklında olsun. Ben de patatesli deneyeyim bir gün :) Sevgiler.

Ferhancığım çok teşekkür ederim güzel yorumun için, sağol. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim merhaba
ellerine saglık..
irmik ekmege cok yakısıyor.
ancak bir not düşmek isterim.
tarifleri kıyasladım. aslında biraz farklılar.
Bir de benimkini dener misin?
arada tat veya kabarma farkı var mı söylersin bana.
sevgiler.>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BBinnurcuğum tabii biraz farklılıklar var ama ben senin ekmeğine de link vermek istedim. Ekmeğini bu aralar deneme imkanım olmayacak, nedeni ise kısmetse tatil olayı. Umarım dönüşte olur veya sen denersin benimkini :) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye Hanim, gecen hafta kız kardesimin hediyesi olarak aldigim ekmek makinasında bugun sizin tarifinizle irmikli ekmegi pisirdim. Bundan onceki iki ekmek denemem de fena olmamisti; ancak gerek tadi gerekse kabarmasi ve cokme yapmamasi ile en guzeli irmikli ekmek oldu. Tesekkurler, ellerinize saglık. Sevgi ve saygilarimla... Kevser>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Kevser, gerçekten çok sevindim ekmeğin güzel olmasına ve beğenmenize :) Afiyet olsun, benden de sevgi ve saygılar. Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba,
ablam bana e-mail yazmış, demiş ki düdük makarnasından irmikli ekmek yaptım:) ben de düşündüm ki (saatin gece yarısını gectiğini ve saatlerdir tablolar ve hesaplarla uğraştığımı belirteyim) ablamın evinde irmik kalmamıs ta düdük makarnası mı kırıklamıs ekmeğe? yoksa makarnayı haslayıpta mı katmış hamura? dedim ama azıcık da işkillendim başka bir iş var bu düdük makarnasında diye:)
google a girip irmikli ekmek yazıp da düdk makarnası çıkınca karşıma jeton düştü birden, tanışmak bu güne kısmetmiş sevgili Behiye. Ben Fatma, Kevser'in 7 yaş küçük 14 yıllık evli kız kardeşiyim. Doktorum (ablam da edebiyat öğretmenidir). pek beceriksiz sayılmam(özellikle tatlıları çok severim yaparım) ama ablamın yanında çömez kalırım. kendisi pek bir becerikli olup yumurta bile pişirse parmaklarımızı yedirir. bu nedenledir ki ekmek makinesini önce ona deneteyim dedim:)ben de alınca irmikli ekmek ilk deneyeceğim ekmek olacak. en iyi dileklerimle Fatma>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Fatma, ben de yarından itibaren bir süre olmayacağım için hemen cevap yazayım demiştim ablana, beklesem ikinize birden yazacakmışım :) Hoşgeldiniz öncelikle ikiniz de. Aklından geçenler çok hoşuma gitti, komik olmuş gerçekten :) Böyle becerikli hanımlara tarif beğendirebildiysek ne mutlu gerçekten. Ben çok mutlu oluyorum duyunca.Ben de tanıştığımıza memnun oldum, umarın döndüğümde tekrar görüşürüz. Teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
Bir mahzuru yoksa bloğunu linklerimin arasına kaydedeceğim. Sık sık ziyaret etmek için. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BElbette sakıncası yok, memnun olurum Sevdamavisi :) Teşekkürler.>

By <$BBlogger Behiyet  >