<$BSalı, Şubat 06, 20072>
<$B
Shortbread adıyla geçen bu kurabiye veya bisküviler bizim un kurabiyeleri gibi desem yanlış olmaz sanırım. Temel malzemeler tereyağı, un, pudra şekeri. Elbette bizde de farklı miktarda yağ içeren un kurabiyeleri oluyor, ama bu kurabiyeler tereyağını oldukça hissedebileceğiniz bir çeşit. 113 g tereyağına toplamda 1 bardak un katılmasından anlaşılacak olsa da özellikle belirtmek istedim bunu. Çay veya kahvenizi yudumlarken iki tanesi kesinlikle size yetecektir. Bu temel hamuru çeşitlendirmek mümkün. İsterseniz kahve, tarçın, rendelenmiş portakal veya limon kabuğu, damla çikolata ekleyebilirsiniz. Unun bir kısmını mısır nişastası veya pirinç unu ile değiştirebilirsiniz. Ben de denemek için tarçın ekleyip, mısır nişastası kullandım yarı yarıya. Tarif Joy of Baking' ait.



Malzemeler :

113 g oda sıcaklığında yumuşak tereyağ
1/2 cup mısır nişastası
1/2 cup un
1 tsp tarçın
1/3 cup pudra şekeri (orjinali 1/4 cup)
Bir çimdik tuz

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :
Tereyağını mikserle çırparak krema kıvamına getirin. Pudra şekerini ekleyin. Önceden karıştırdığınız un, mısır nişastası, tuz ve tarçını da bu karışıma ekleyin. Elinize yapışan bir hamur olacak. Streç filme sararak buzdolabında 1 saat bekletin. Sonra çıkarıp elinizle veya merdane yardımı ile açıp istediğiniz şekildeki kalıplarla kesin. Pişerken şekillerinin bozulmaması için, tepsiye koyup, tekrar 15 dk buzdolabında bekletin. Bundan sonra 350 F (175 C )ısınmış fırında üstleri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Tarifte 8-10 dk deniyor, ama benim fırınım yavaş olduğundan 18 dk sürdü. Bu malzemelerle 20 yıldız kurabiye elde ediliyor. Orjinal tarifteki şeker miktarına bağlı kalabilirsiniz, yeterli gelecektir. Üzerine pudra şekeri dökmeniz de size bağlı, ben sadece birini süsledim :)
>

<$B18rum:

<$Bbehiyecigim,
kurabiye cok lezzetlidir eminim ellerine saglik.ama esas bu kadar guzel ve estetik fotograflar koymana bayiliyorum.insan zevkli olunca boyle oluyor tabi!!
sevgiler
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BÇok da fazla kurabiye düşkünü değilimdir ama kurabiyelerin mis gibi olmuş belli ki. Ayrıca çok şık olduklarını da eklemek istiyorum. İnsan böyle güzel kurabiyeleri görünce tabi ki dayanamayıp canı, Münevver gibi, pencere kenarında çaylı bir sohbet ister :) Ben de ben de!! :)>

By <$BBlogger Defnet  > <$BNe güzel olmuş bunlar böyle, ellerine sağlık. Buralarda kar var, bir fincan çayla beraber pencere önünde ne iyi giderdi şimdi bu güzel kurabiyeler...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BSevgili Behiye,
Elinize saglik, ne kadar leziz ve sik kurabiyeler.
Sevgiler>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BÇok şık olmuşlar, ellerine sağlık, 113 g neye tekabül eder acaba? hani bende yapmak istersem, neyle ölçerim diye sordum :))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BZerrinciğim, kurabiyeler klasik sayılır, karar verememiştim ekleyip eklememe konusunda aslında. Fotoğrafları beğenmene sevindim:)Canım arkadaşım benden de sevgiler.

Defneciğim, bakalım ne zaman bir araya gelebileceğiz, Münevver abla, sen, ben...ve daha kimler katılacak? Çok teşekkürler,sevgiler.

Yeşimciğim burada da kar var, soğuk ama pırıl pırıl parlıyor etraf. Sana yolladım kurabiye:) Afiyet olsun.

Aybike çok teşekkür ederim, benden de sevgiler.

Kuzineeee, bu gram olayı sürer gider böyle:) Sana buradan bir çubuk yağ göndereyim en iyisi, ölçme derdin olmasın:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, son gunlerde hizina yetisemiyorum valla. Ne guzel tarifler yayinladin. Ellerine kollarina saglik. Kurabiye fotografin ve kullandigin renkler bir harika. Sevgilerimle, cok opuyorum.>

By <$BBlogger Nezakett  > <$Btereyagi cok gibi gorunsede sekil ve sunum ye beni diyor inan.ellerine saglik...>

By <$BBlogger umrant  > <$BÇok güzel olmuşlar lezzetleri de öyledir mutlaka ellerinize sağlık:)))>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiye ;
emimim tereyağıyla harika olmuştur kurabiyelerin...fotoğrafın çok hoş olmuş...ellerine sağlık :)fakat yağı fazla ,unu yağ oranına göre az olan tarifler özellikle böyle şekilli ise , fırında yayılmıyor mu canım ? özenle hazırlayınca fırındaki şekil bozulması üzüyor insanı...nasıl sağlıyorsun yayılmamasını ?

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$BNezaketciğim aslında son zamanlarda çok isteksizim elimde olmayan nedenlerden. Denenmeyi bekleyen tarifler duruyor:(Güzel yorumun için çok teşekkür ederim, ben de seni öpüyorum nazik arkadaşım:)

Evet Ümrancığım, diğer malzemeler az olunca tereyağı baskın çıkıyor:) Çok teşekkür ederim, sevgilerimle.

Sevgili Tuğba, hoşgeldin ve sana da çok teşekkürler. Sevgiler.

Nilaycığım öncelikle beğenmene sevindim. Yayılma konusuna gelince şekil verdikten sonra bu kurabiyeleri buzdolabında beklettim tarifte belirttiği gibi. Sonra ısınmış fırında pişirdim. Hafif yayılma olsa da yıldız şeklinde kalabildiler:) Umarım faydalı olur. Ben de senin yaptığın damalı kurabiyeden uzun zamandır yapmak istiyorum, bakalım ne zamana...Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim,kurabiyelerin bitmeden yetişebildim mi?Üstteki resim ne hoş öyle...Tereyağ kokusuna bayılıyorum kurabiyede.Seninkilerin de burnuma geldi kokusu..Pencere önlük bir çeşit daha...

Sizin Kuzine ile şu 'gr 'muhabbetinize de bayılıyorum..
Öpüyorum...>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBunlar cok yakisikli kurabiyeler gercekten de...masallardan firlamis gibi. Ellerine saglik Behiye'cigim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$Bacalya neden yakisilik dedin ki kurabiyelere, erkek havasi mi var:) Bence gayate guzel hos ve bir bayan gibi zarif olmuslar:)

Bu arada merhaba Behiye:P>

By <$BBlogger LaMat  > <$Bkurabiyeler çok şık olmuş ..afiyet olsun.. hiç dağıtmadan ne güzel pişirmişsin..sevgiler>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BMünevver ablacığım siz olmadan kurabiye keyfi olur mu hiç? Defne ile de kulaklarınızı çınlattık zaten:)Çok teşekkürler, sevgilerimle.

Açalyacığım hoşgeldin ve teşekkür ederim. Tammo'nun kurabiyeleri gibi olmaz ama:) Sevgiler.

Lamacığım Açalya'nın bebeği erkek olacak ya, o yüzden böyle hissetti sanırım:) Benim için farketmez, sizin içinizden nasıl gelirse artık:)

Ferhancığım sen de hoşgeldin, yoktun uzun zamandır. Çiçekler de çok hoşmuş:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBen kendilerini İskoç bilirim. Buralarda pek meşhurdur. Hatta bir defasında İskoç öğretmenimiz yapıp getirmişti bize :) Tarifini de ondan almıştık ama marketlerde o kadar bol ki, üşenip hiç denemedim :( Öğretmenimizin tarifinde bileşenler sadece tereyağı, şeker ve un idi! Seninkilerin şekilleri pek hoş olmuş ve de ince narin görünüyorlar. Buradakiler ya dikdörtgen ya üçgen şeklindeler ve gayet kalınlar :)>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BDoğrudur Berceste, oralardan gelmiştir buralara. Temel hamur dediğin gibi zaten. Şekillerini beğendiğine sevindim, benim gibi narinler diye ukalalık yapayım bari:P Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >