<$BPerşembe, Ocak 25, 20072>
<$B
Herkesin bildiği iki salata tarifi var sırada...İlki rengine bayıldığım kırmızı lahana salatası. Ama rengi kırmızı değil mor, öyle değil mi? Aynı kırmızı soğanda olduğu gibi :) Ben Yeşim'in tarifi gibi yapıyorum bu salatayı. Lahanaları doğradıktan sonra kaynamış suda 2-3 dk kadar bekletiyorum. Sonra süzgeçe koyup, biraz tuzla ovuyorum, suları süzüldükten sonra tabağa alıp mayonez, yoğurt ve dövülmüş sarımsak ile karıştırıyorum. Tuzunu kontrol ederek gerekirse ekliyorum. Yaparken miktarları ölçmemiştim, ama çok önemli değil bence. Siz ağız tadınıza göre hazırlayabilirsiniz.

Diğeri ise, ton balıklı makarna salatası. Bunu yaparken yaklaşık ölçmüştüm ama aynı durum geçerli. Miktarlar size kalmış. Ben 2 bardak makarnayı haşladım, süzdüm ve biraz ılınmasını bekledim. Bu arada sosunu hazırladım. 3 yemek kaşığı mayonez, 2 yemek kaşığı yoğurt, yarım limonun suyunu karıştırdım. 1 kutu ton balığının yağını süzdüm. Makarnanın üzerine ton balığını, 1 bardak mısırı, 1 bardağa yakın doğranmış maydanoz ve dereotunu ekledim. Sosu ekleyip, tuz ve karabiber ilavesi yaptım. Karıştırıp sosuyla bütünleşmesi için yaklaşık 15 dk dolapta beklettim.

Afiyet olsun :)
>

<$B17rum:

<$Bbehiyecigim,
makarnali ton balikli salatayi ben de cok yapiyorum.ama maayonez ve yogurt yerine ton baliginin yagini suzmeden katiyorum.ama her turlusu cok guzel oluyor.
ellerine saglik!!
zerrin>

By <$BBlogger zerrint  > <$BZerrinciğim, siz de yediğimi hatırlıyorum, ama içindekileri çok hatırlayamadım uzun zaman olunca. Evde olsan sana sorardım kesin:)) Sevgilerimle canım arkadaşım...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BYesil salatadan biktim, bir ara ne cok yapardim lahana salatasi (ben mayonezli yogurtlu yapmiyorum, sirke, tuz ve limonla iyice ovuyorum) ton balikli salata da hem zerrin'in dedigi gibi hem seninki gibi sahane olur ne diyeyim...eline saglik behiye>

By <$BBlogger Açalyat  > <$Bbehiyecim,
bende yaptim kirmizi lahana salatasi seninkine cok benziyor.hakikaten rengi cok hos bir salata ellerine saglik..
arizonadan selamlar>

By <$BBlogger umrant  > <$BEllerinize saglik cok lezzetli gorunuyorlar,mutlaka deneyecegim. Sevgiler>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$BAçalya ben çok severim salata yemeyi,hele böyle kocaman kaselerde olur ya, ye ye bitmez:) Lahanamı bitirdim, alınca ben de sirkelisini yapayım bir daha. Görüşürüz, sevgiler.

Ümrancığım, ben eflatun ya da mor renklerine bayıldığım için daha bir hoşuma gidiyor. Aslında bütün sebze ve meyvelerin rengi güzel değil mi? Sevgilerimle.

Aybike hoşgeldin, buradan da tekrar blogun hayırlı olsun diyeyim:)Teşekkür ederim ziyaretin için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim, salataların da alttaki lazanyanda harika görünüyor, lahana salatasını ben hiç suda bekletmeden yapıyordum. Ben de ilk defa lazanya aldım eve bekliyor beni pişirmem için :)
Dogungunu mesajın için teşekkür ederim canım,sevgiler...>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BBehiye'cim;
ellerine sağlık...salataların da fotoğrafları da harika görünüyor...kırmızı lahananın mor rengini çok seviyorum bende :)

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$BMerhabalar Behiye,

Ilk haftamda sobelendim ve bende affiniza siginarak sizi sobeledim.Gorusmek uzere.
Sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNilüferciğim ve Nilaycığım çok teşekkürler. Sevgiler.

Sevgili Aybike zaten Berceste tarafından mimlenmiştim ama yazamadım henüz. Bilgisayarımla ilgili bir şeyleri halledince yazacağım. Umarım yarın olur. Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim ellerine sağlık, iki salatan da pek güzel pek lezzetli görünüyor. Ben de makarna salatasını sık yaparım ama seninki gibisini denememiştim,aklımda olsun birdahaki sefere öylesini deniyeyim. Bu arada bugun marketten lazanya alıcaktım unuttum, siteni açınca aklıma geldi..ama en kısa zamanda alıp o güzel tarifini denicem. Ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BYeşimciğim bugünlerde canım çok pancar salatası,turşusu filan istiyor benim. Ne alaka dersen yine senin sitende buldum bir tarif:)Makarna salatasını da beğenmen dileğiyle...Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim senin güzel makarna salatan haftasonu soframızı renklendirdi, eşim de ben de beğenerek yedik. Teşekkürler güzel tarifin için :) Bu arada pancar turşusu ben de yemedim ne zamandır bak benim de aklıma düşürdün şimdi :))>

By <$BBlogger Yesimt  > <$Bkirmizi lahanaya bayilirim, degisik bir tarif olmus elinize saglik mutlaka deneyecegim>

By <$BBlogger BaharYelit  > <$BRica ederim Yeşimcim, afiyet olsun:) Bu arada ben pancar sayıklaya sayıklaya nihayet dün kurdum turşusunu. Sıra yine sende şimdi:)Sevgiler.

Sevgi hoşgeldin, lahanayı seviyorsan bunu da seversin sanırım. Zaten içinde sarımsaklı yoğurt olunca ben herşeyi severim,belki sen de öylesindir:)Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbende denedim senin tarifinle bu salatayi,ama misir yerine konserve barbunya koydum:)-evde ne varsa-
cok guzel oldu,ellerine saglik>

By <$BBlogger Hulyat  > <$BSenin de eline sağlık Hülyacığım, evdekileri değerlendirmek lazım zaten değil mi? Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >