<$BCuma, Haziran 01, 20072>
<$B
Yine eşime sabah kahvaltısı için hazırladığım bir kek. Bu kez muffin kalıbı yerine baton kalıbımı kullanıp, birer dilimlik kekler hazırlayıp, paketledim kendisi için. Bir süre önce buzluğa atmış olduğum muz püresini kullandım bu kekte. Kararmış olan muzlarınızı eğer hemen kullanmayacaksanız püre haline getirip, muz başına bir tatlı kaşığı limon suyu ile karıştırıp, hava almayacak şekilde buzluğa kaldırırsanız 6 ay muhafaza edebilirsiniz. Ben de yabancı bir sitede (Joy of Baking) okumuştum bu bilgiyi. Genelde keklere yakışan fındık ile birlikte evde yarım kalan beyaz çikolata da eklenince gayet lezzetli bir kek ortaya çıkmış oldu. Elbette ceviz ve başka çikolata türleri kullanabilir veya çikolatasız da yapabilirsiniz.

Malzemeler :

1 büyük yumurta
1 cup muz püresi
1 cup toz şeker
1/2 cup sıvıyağ
1 cup kavrulmuş fındık kırıkları
50 g beyaz çikolata
1+1/2 cups un
1+1/2 tsp kabartma tozu
1/4 tsp karbonat
1 tsp tarçın

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpın. Sıvıyağ ve muz püresini, ardından un, kabartma tozu, karbonat, tarçını ekleyin. Gerekirse kıvamına göre biraz daha un ekleyebilirsiniz. Son olarak fındık ve çikolata parçalarını ekleyip, kaşıkla karıştırın. Yağladığınız kek kalıbınıza karışımı boşaltıp, önceden 350 F(175 C) ısınmış fırında ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkana dek pişirin. Benim fırınımda 45 dk civarında sürdü.
>

<$B14rum:

<$BMerhaba,muz keke çok hoş bir aroma ve yumuşaklık veriyor.Ben bazen muzları yumuşamaları için bekletiyorum,kek yapabilmek için:))>

By <$BBlogger meraklit  > <$BBehiyeciğim, kokusu burnuma geldi inan. Ama avucumu yalamaktan başka çarem de yok :P :)). Çok güzel bir tarif bu. Muz püresinin nasıl yapıldığını ve muhafazasını anlatman ne iyi oldu. Ellerine sağlık!
Sevgiyle kucaklıyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BNe tesadüf bende sitenize bakmak için girdiğimde kekle karsılaştım,hafta sonu yapmıştım buğün siteme koydum.Kek tarıfımden bahsediyorum.Sayfamda tarıfı ve görüntüsü.Biraz karanlık çekmişim.eger ev halkı bitirmediyse aydınlık bir görüntü alıp yarın tekrar yayınlarım.Sizinkini de deneyecegim.Benimki de uzun zaman bozulmadan kalabılen bereketli bir kek.tavsiye ederim..sevgiler..neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$BSasirdim inan sitede normal kek kalibi ile hazirlanmis bir kek gorunce, e malum sen muffin guzelisin :)
Eline saglik>

By <$BBlogger LaMat  > <$Bmis kokulu yumuşacık bir kek olmuştur kesin...ellerine sağlık Behiye'cim :)

sevgilerimle>

By <$BBlogger nilayt  > <$BSevgili behiye,
ellerine sağlık ne hoş olmuş kek. muzlu kek hiç yapmadım ama eminim tadı çok güzeldir. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BBehiyecim ben de senin gibi kahvaltıda keki çok seviyorum. Biz ev halkı olarak öyle alıştık ki kahvaltıda kek yemeye, mesela bugün anneciğime yarının kahvaltısı için kek sipariş ettim:). Napayım ama, işten akşam eve gittiğimde hiç halim kalmıyor kek yapmaya:).
Muzlu kekin çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık. Kekte muz kullanma fikri çok güzel, ben hiç denememiştim, tarifinle denerim artık:).
Sevgiler..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BEvet Meraklı, kokusu hoş oluyor gerçekten, bir de tarçınla birlikte. Sevgiler.

Defneciğim, sen de muzlu kurabiye yapmışsın. Avuç yalamana gerek kalmadı değil mi:) Öpüyorum.

Nerimancığım ben de kekini görmek için uğradım:) Ellerine sağlık, sevgiler.

Evet Lama, seni bir kez daha şaşırtabilirim:) Sevgiler.

Nilaycığım, teşekkür ederim. Sevgiler.

Sevdamavisi çok teşekkür ederim. Eğer muzu seviyorsan denemeni öneririm. Yumuşak ve güzel kokulu oluyor arkadaşların da dediği gibi. Sevgiler.

Aslıcığım, bazen eşime poğaça çeşitleri de yapıyorum ama kesinlikle böyle kekleri, muffinleri daha çok tercih ediyor. Muzu pastalarda kullanmaya alışkınız da kekte ilk önce değişik geliyor değil mi? Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cim iyiki uğramışım. bir şey daha öğrendim. bizim evde çok muz ziyan olur. çocuklar hafif kararmaya ve yumuşamaya başlayınca yemezler.
hem yeni bir şey öğrendim, hem de tarifini kopyaladım.
eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BHülya hanım, muzlar hafif kararsa da ben severim ama eşim sizin çocuklarınız gibi yemez o halde iken. Yardımcı olabildiğime sevindim. Hanife'de iki muzlu kek tarifi vermişti geçenlerde, onlara da göz atın isterseniz. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKalan muzu dondurucuya atmak ne guzel bir fikir! Hic aklima gelmezdi :)
Sagol paylastigin bilgi icin Behiyecim :)>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BRica ederim Papatyacığım:) Sevgilerimle. Maya'yı da öperim.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye
Ne guzel bir fikir verdin muz saklama ile ilgili. Aklimin bir kosesine yazdim ben de. Ellerine saglik cok guzel olmuslar. Ustteki kekte cok guzel. Ne zamandir sade bir kek yapmadigimi dusundurdun bana. Sevgiler>

By <$BBlogger Nukhett  > <$BNükhetciğim senin şaheser pastalarının yanında lafı bile olmaz ama çok naziksin. Teşekkür ederim. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >