<$BPerşembe, Mart 30, 20062>
<$B
Neredeyse fincan tabağı büyüklüğündeki bu mantarlardan daha önce hiç yapmamıştım. Nasıl yapsam diye internette gezinirken Cooks.com da rastladığım bir tarife hemen karar verdim. Mantar sevenler için basit ve lezzetli bir tarif. Bu arada eşim bana mantar sevmediğini söylerdi ama baktım pek güzel yiyor artık :)









Malzemeler :


Portabella mantarı
Parmesan peyniri
Galeta unu
Ezilmiş sarımsak
Mozzarella peyniri
Tereyağı ( zeytinyağı kullandım)

Yapılışı :

Önemli bir değişiklik yok ama tarifi kendi yaptığım şekilde yazarsam eğer; kocaman mantarlarımı yıkayıp kuruladım. Bir miktar galeta ununa parmesan peynirini karıştırdım ve biraz da sarımsak tozu ekledim. Mantarların şapka kısımlarına zeytinyağı sürüp, sonra karışıma bulayıp, fırın kabıma aldım ve üstüne de biraz zeytinyağı gezdirdim. Ek olarak az tuz ve karabiber serptim. En üstüne de kalan unlu karışımı, üstüne ezilmiş taze sarımsaklarımı ekledim. Sonra mozzarella peynirini de ekleyerek 190 derece fırında 25 dk üstü kapalı , daha sonra 10 dk kadar üstü açık pişirdim.

Mutfakta biraz daha işim olduğu için eşimden fotoğraf çekmesini istemiştim. Malum bir erkek olarak servis tabağının ters mi düz mü olduğuna bakmadan çekmiş ve zavallı horozumun da başı dönmüş gördüğünüz gibi :(


>

<$B4rum:

<$Bportabella mantari markette hep gorurum,kocaman bir sey, goruntusu hosuma gitmez almam, neyse gecen yemek kanalinda gordum, firinda birseyler yaptilar, simdi de sizde kesinlikle alip denicem..yemegin yaninda sebze niyetineee guzel olurrr...ellerinize saglikk>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BZiyaret ve yorumun için çok teşekkürler Naime.Mantarlar etli ve lezzetli oldu gerçekten.Ama daha güzel tarifler de vardır eminim:) Görüşmek üzere,sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBen bu tarife sapka basina 1 corba kasigi sirke ve biraz ceviz ekliyorum. Bir de sarimsak yerine yesil sogan serpistiriyorum.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Tuğba, bir dahakine öyle denerim bende. Zaten sirkeyi de yeşil soğanı da severim. Teşekkürler tavsiyen için:)>

By <$BBlogger Behiyet  >