<$BPazartesi, Mart 27, 20062>
<$B
Bu tarifi bir daha yapıp o zaman eklesem mi diye bloga, kararsız kaldım bir süre. Nedenini sorarsanız resimlerimi çok beğenmedim. Daha doğrusu siz tarifi aldığım blogtakine bakınca benimkini beğenmeyeceksiniz biliyorum :( Sabırsız ben, merak ettiğim için yemekten önce pişirdim kekleri. Fırındayken bir sorun yoktu aslında, ama fırından çıkarınca benim keklerim biraz söndü. Biz yemek yerken vakit geçti, sanırım bize küsüp daha da büzüldüler. Ilık servis edilmesi tavsiye edildiği için ben onları mikroda biraz ısıttım sonra. Isıtırken tekrar kabardıklarını gördüm ama bu sevincim de kısa sürdü. Ordan alınca da söndüler. Bir de orjinal tarifteki portakalın türü farklıymış, blood orange :) Çok bahane oldu di mi ? Kısacası sonuç resimdeki gibi; biraz sönük fakat bol portakal aromalı güzel, hafif bir kek üst kısımda, alt kısımda ise puding :) Ben krem şanti ile servis yaptım ama tamamen size kalmış, kullanmayabilirsiniz de. Tarif yine bakingsheet'den.

Malzemeler:

2 yumurta (sarıları ve beyazları ayrılmış)
1/4 cup taze portakal suyu
2 tsp portakal kabuğu rendesi
2/3 cup süt
1 tsp vanilya esansı ( ben vanilya kullandım)
1 cup şeker
1/2 cup un
1/4 tsp tuz

Yapılışı:

Fırınızı 175 dereceye ısıtın. Sufle kaplarınızı yerleştirebileceğiniz şekilde bir fırın kabınıza yaklaşık 2 cm su doldurup fırına yerleştirin. 1 cup ölçüsündeki sufle kaplarınızı da yağlayıp bir kenara ayırın. Büyük bir kasede şeker, un ve tuzu karıştırın. Üzerine yumurta sarılarını, daha sonra portakal suyu, portakal kabuğu rendesi, süt ve vanilyayı ekleyip iyice karışmasını sağlayın. Ayrı bir kapta yumurta beyazlarını bembeyaz kar olana kadar çırpın. Daha sonra narince diğer portakallı karışıma ekleyin ve tam karışmalarını sağlayın. Yine hassas bir şekilde karışımı sufle kaplarınıza paylaştırın ve fırının içine yerleştirdiğiniz su dolu kabınıza oturtun. 45-50 dk kadar kek kabarıp kabın kenarlarından ayrılıncaya kadar pişirin. Ilık olarak servis yapın.

* Orjinal tarif 4 kişilik, ben yine tarifi yarım ölçü uyguladım.
* Benim keklerim 25 dk gibi kısa bir sürede pişti. Ekmek yaparken kaptığım bir alışkanlık sanırım, ben sıcak su ekledim fırın kabına, belki ondan olmuştur:)) Hatta korktum da hiç puding gibi olmayıp kuru bir kek çıkacak diye ama oldu neyseki...
* Hatırlatmak gerekirse; cup yerine su bardağı, tsp yerine tatlı kaşığını ölçü olarak alabilirsiniz.
>

<$B2rum:

<$Bbehiye bayildim sitenin adina!
hemen çocukluguma dönüverdim. baska makarna mi vardi ki? düdük makarna yerdik hep. ben geçen yaz 'düdük' adinda bir dügün yemegi tattim biliyor musun? çanakkale'nin geyikli beldesinin yemegiymis..
siten hayirli olsun!
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BTijen ablacım ziyaretiniz, yorumunuz ve sitemin ismini beğenmeniz beni gerçekten çok mutlu etti. Blogunuzu da takip ediyorum ama, diğer bloglardaki arkadaşlar sizden,kitaplarınızdan o kadar çok ve güzel bir şekilde bahsediyorlar ki, sizi tanımadan insan çok hoş duygular besliyor size karşı. Umarım birgün karşılaşırız:)
Sevgi ve saygılarımla.>

By <$BBlogger Behiyet  >