<$BSalı, Nisan 25, 20062>
<$B
Çorbanın hikayesi biraz uzun, belki okumak istemezsiniz diye başta bir açıklamada bulunayım istedim. Asıl Karadeniz'li olan veya bu çorbayı bilen, mutlaka daha güzelini yapan ve lahana çorbası böyle olmaz diyen çıkabilir aranızdan, mümkündür. Bu benim yaptığım şeklidir, hatalarım olabilir ve iddiam yoktur bilesiniz:)
İtirafımı yaptıktan sonra bir nefes alarak hikayeme geçeyim. Eniştemin Karadeniz'li olduğundan daha önce bahsetmiştim zaten. Ablamda onların yaptığı yemeklerden bazılarını yapıyor tabii. Bunlardan biri de karalahana yemekleri; etli sarması,kıymalısı, ezmesi ve çorbası gibi. Lahanaları alırken benim aklımda ezmesini yapmak vardı. Ablamın yaptığını çok seviyorum çünkü. Lahanaları aldım, e açar telefonu, tarifini de alırım diyordum. Aklımda kaldığı kadarıyla lahanaları haşladım bir taşım. Bir miktar barbunyayı da düdüklü tencerem olmadığından geceden ıslattım ve sabah onları da kaynattım. Bundan sonrasını bilmiyorum ama. Hiç bakmamıştım ki ablama:( Neyse ablamı aradım, kimse yok evde. Cepten denedim o da kapalı. Annemi arayayım dedim bari, o pek yapmasa bile fikri vardır diye. Ama annemde yok. Sabırsız ben yemeği bir an önce yapmak istiyorum ya, halbuki akşama yiyeceğiz, vakit çok. Neyse lahanaları ve barbunyayı koydum tencereye. Acaba soğan koysam mı koymasam mı diye düşündüm, yok koymadım. Sıvıyağ ekledim, ablamın iç yağı ile güzel olur dediğini hatırladım. İç yağı görsem tanımam zaten, onun yerine de tereyağ ekledim. Bu arada internette buldum bişeyler ama ablamı nasılsa bulurum diye önemsemedim. Elimde de telefon deniyorum herkesi tekrar, yemek ateşte. Enişteme cepten ulaştım neyseki. Ablamı verdi, meğerse yazlığa gitmişler. Aaaa ne güzel abla, bu arada sen bana nasıl lahana yaptığını anlatsana dedim. Ses gitti. Bir daha aradım yok. Telefonun şarjının bittiğini ve dışarda olduklarını ertesi gün öğrendim :( Benim yemek kaynamaya başladı bu arada. Az sonra annem eve gelmiş beni aradı. Demez mi 'barbunya koyduysan ondan ezme olmaz çorba olur' diye. E napayım o olsun bari dedim. Soğan ve bulgur da ekle dedi bana, ekledim. Sonuçta bu çorba ortaya çıktı. Bana göre bu çorba değil, yemek aslında:) Yanında ufak mısır ekmekleriyle biz severek yedik. Ablamdan sonra öğrendiğim şeylerden biri de bu haliyle de ezme yapabilirmişim. Eğer yaparsam belki onun resmini de eklerim bu sayfaya ilerde.
Aslında nasıl yaptığımı anlattım, ama kısaca yine de tarifi yazayım, daha derli toplu olsun di mi :)

Malzemeler:

Karalahana ( ben iki ince demet kullandım)
Barbunya ( 1 su bardağı kadar kullandım)
1 avuç bulgur
1 küçük soğan
Sıvıyağ, tereyağ
Tuz ve pul biber






Yapılışı:

Lahanaları doğradıktan sonra bir taşım kaynatıp, suyunu dökün. Barbunyaları da haşlayıp, süzün. Tencereye her ikisini de yerleştirin. Yemeklik doğradığınız soğanları, bulguru, tereyağ ve sıvıyağı ekleyin. Tuz ve pul biber ile tatlandırın, su eklemeyi de unutmayın tabii:) Eğer varsa biraz içyağı lezzet verirmiş, ekleyebilirsiniz.




>

<$B19rum:

<$BEllerine sağlık, ben de çok severim karalahana çorbasını, karadenizli değilim aslında ama birgün nette buldugum bir tarifi denedim eşim de ben de çok sevdik, o gün bu gündür hep yaparım. Ama ben barbunya yerine mısır atıyorum içine...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BMerhaba;
Karadenizli olarak lahana ezmesini, mısır ekmeği birlikte yemesini bende severim. Bu lahana yemeğide lezzetli olur:)
Mutfaktaki sincabınızı gördüğümden bu yana sizi ilgiyle izliyorum.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BMerhaba Behiye
Aslen Rizelyim..Isanbul'da dogup buyumeme ragmen bizim mutfagimizdan hic eksik olmaz karalahana ve cesitleri...Ben ezme olanini severim yaninda sicacik misir ekmegi ile...Ahh ahh annecigimin yaptigi o guzel ezme lahanayi ozledim ya...Esim sevmedigi icin ben yapamiyorum.2 sene once yedim enson :o(
Senin yaptiginda cok lezzetli gorunuyor.Afiyet olsun...
Ben buralardayim...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BYukardaki mesaj bana ait..Reyhan :o)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMisir ekmekleinde takidim Behiye, ne kadar guzel gorunduler gozume, tarifini paylasacak misin,>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BSağol Yeşim'cim, bende mısır yarması diye okumuştum internetteki tarifte, ama nasıl birşey bilmiyorum doğrusu:)

Kuzine hoşgeldin:)Karadenizli olarak sen daha güzelini yapıyorsundur eminim. Çok teşekkürler ilgin için, görüşmek üzere.

Reyhancım, annenin yaptığının yerini tutmasa da ben sana ikram etmek isterdim. Üzüldüm şimdi uzak olmamıza:(

Hanifecim ne yazık ki tarifi paylaşamayacağım. Çünkü hazır karışım alıp, sadece su ekleyip pişirdim. Üzgünüm:(

Hepinize sevgi ve teşekkürlerimle...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhaba Behiye,
cok gec bir mesaj ama affina siginiyorum. hayirli olsun oncelikle sayfan tebrik etmek isterim harika yemekler ,tatlilar cikmis o guzel ellerinden...takipcinim bundan sonra...nezamandir esimin istedigi bir yemekti karalahana en kisa zamanda bu tarifi deneyecegim.) gorusuruz...

nazli>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bsüper görünüyor : )>

By <$BBlogger vintage biscuitt  > <$Bmerhabalar behiye.. biraz musade dedin gittiniz san ki pek uzun bir musade oldu bu neyse... hosgeldin hep sebze yemeklerine alternatif ariyorum.. mesala burda semiz otu var midir? varsa adi edir?karalahanayi gorunce de sevindim iste bir zebze diye... ingilizcesi nedir acaba?>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHoşbulduk Naime, biraz uzun oldu haklısın:( Karalahananın ingilizcesi
'green collard'. Görmüşsündür mutlaka, ben her markette bulabiliyorum.Semiz otu konusuna gelince, inan az önce düşündüm:)Çok severim çünkü,şu ana kadar görmedim ne yazık ki...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye,
sonunda linklerimi güncelledim ve adresini ekledim.
sevgiler,
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BAf ne demek Nazlı, hiç öyle şey olur mu:)Her zaman blogum sizlere açık, ne zaman isterseniz,beklerim. Karalahanayı umarım seversiniz. Sevgiler.

Vintage Biscuit hoşgeldin ve teşekkürler:)

Tijen abla çok naziksiniz, teşekkür ederim ilginize:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bçorbandan bir kasede bana gönder.karalahana çorbası çocukluğumun unutamadığı tatlar arasındadır.birde karalahana sarması.mısır ekmeğiyle bu çorba öyle lezzetli oluyorki.vallahi canım çekti.
sevgilerimle,
nunubella>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAblam sarmasını da çok güzel yapar Nunubella.Çorban ne zaman evinde olsun:) Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKaralahana'nın bu usulde pişirlmesine Karadenizliler "ğuliya" derler.Karalahana çorbasının çırpılmamış,"gudal" değmemiş olanı :)

Ellerinize sağlık,leziz görünüyor...

yasemin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BYasemin hiç duymamıştım senin söylediğin şekilde:) Teşekkürler ilgin ve güzel yorumun için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhabalr behiye hanim... tessaduf bu ya... kitapciya gittim yemek kitaplari arasinda dolasirken akdeniz yemekleriyle ilgili bir kitaba bakarken yazar semiz otu salatasinin tarifini veriyordu.. sonunda ogrendim ki semiz otunun ingilizcesi `purslane` imis...ben markette bu adda bir seye rastlamadim ama su mesika markettlerinde olabilir diye aklima geliverdi bir anda

kolay gelsin..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiyecim çok teşekkür ederim.
sevgilerimle
nunubella>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNaimecim, ben hiç Meksika marketlerine gitmedim ama burda farklı ülkelerden her çeşit ürün bulunan bir yer var. Gidince bir bakayım bu isme, belki bulurum. Teşekkür ederim. Bu arada sana nasıl hitap etsem daha hoşuna gider Naime diyorum ama. Sevgiler.

Rica ederim Nunubella:)Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  >