<$BPazartesi, Nisan 24, 20062>
<$B
Bu benim ilk cheesecake denemem. Dolaplarımda ne var ne yok diye bakarken, bu amaçla aldığım ve unuttuğum bisküvileri görünce tarif aramaya başladım. Karar vermem çok zor olmadı aslında, minik olunca porsiyonlar, gözüme sevimli geldiler hemen. Cheesecake'lerim oldukça güzel oldular, fırından çıkardıktan sonra 1 cm kadar çökmeleri dışında bir sorunla karşılaşmadım. Bu da olası bir durum sanırım. Artan bisküvilerimin tarihi geçmeden bir de büyük boy yapmayı deneyeceğim yakınlarda. Akşamları çayın yanında mini cheesecake için cevabınız evet ise denemeye değer :)

Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz.




Malzemeler:

Tabanı için:

1/2 cup bisküvi kırığı ( ben vanilla wafers kullandım)
2 tsp şeker
2 tbsp eritilmiş tuzsuz tereyağı

Dolgusu için:

227 g oda sıcaklığında krem peynir ( orjinal tarifte tam yağlı kullanılması önerilmiş)
1/3 cup şeker
1 büyük yumurta ( oda sıcaklığında)
1/2 tsp vanilya esansı ( ben vanilya kullandım)
1/4 cup sour cream yani ekşi krema ( yerine yoğurt kullanılabilir)

Ben dolguya 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu şekerlemesi kattım.

(tsp: tatlı kaşığı, tbsp: yemek kaşığı, cup: su bardağı )

Yapılışı:

Yapılışına geçmeden önce belirtmek istediğim bir nokta var. Tarifte cheesecake'lerin kolayca kalıplardan çıkması ve düzgün olması için muffin kalıpları yağlı kağıt ile döşenmiş. Açıkçası ben daha kolaya kaçarak kağıt kalıplardan kullanmayı tercih ettim. Tabii kağıt kalıplardan çıkarırken bozulmalar olsa da, bu şekilde daha pratik oldu bana kalırsa. Siz nasıl arzu ederseniz artık:)


Gelelim yapılışına. İnce çekilmiş bisküvi kırıklarınızı şeker ve erimiş tereyağı ile güzelce karıştırın. Bundan sonra kalıpların dibine dolu bir yemek kaşığı kadar malzemenizi elinizle veya kaşıkla bastırarak yerleştirin. Tarifte 6 tane dediği için ben 6 ya bölmüştüm malzemeyi, ama muffin kalıplarım ufak olduğundan dolgu malzemem arttı. Sonradan iki tane daha ekledim. Sizin kalıplarınıza göre sayı değişebilir sanırım. Bundan sonra üzerini kapatarak buzdolabına kaldırın. Bu arada dolguyu hazırlamaya başlayabiliriz. Mikserle krem peyniri krema kıvamını alıncaya kadar çırptıktan sonra, şekeri ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Daha sonra yumurtayı ekleyin ve 30 sn kadar çırpın. Bundan sonra kremayı ( veya yoğurt) ve vanilya özünü ekleyin, fazla çırpmadan karıştırın. Belirttiğim gibi ben portakal şekerlemesini de ekledim bu aşamada. Buzdolabınızdan kalıbınızı çıkarıp, dolguyu bisküvi tabanlarınızın üzerine doldurun. 300 F ( 150 C) ısınmış fırında 20-25 dk kadar pişirin. Fırından aldığınızda orta kısımları yumuşak olabilir. Cheesecake'leri soğumaya bırakın. Bundan sonra arzu ettiğiniz bir reçel veya meyve ile süsleyebilirsiniz. Eşim sade yemek istediği için ben süsleme yapmadım. Ama süslü daha şık olacaktır. Cheesecake'ler 1 gece buzdolabında bekledikten sonra tadı daha da iyi oturacaktır. Afiyet olsun :)
Ekleme: Üzerini böğürtlen sosu ile süslediğim halini ekliyorum. (2007, Şubat)
>

<$B18rum:

<$BMini cheesecakeler cok hos gorunuyor, ellerine saglik. Blogunu buyuk bir keyifle turladim. Bundan sonra siki takipcilerindenim. Yeni tariflerini paylasmak dilegiye, sevgiler...>

By <$BBlogger Defnet  > <$BMerhaba,yaptığınız cheese cakeler çok lezzetli duruyor,değişiklik yapmak için ben de denemeyi düşünüyorum,elinize sağlık.
Profilinizi okudum,ben de sizin gibi tam bir kedi ve köpek delisiyim :))
Defne arkadaşımızın dediği gibi bundan sonra ben de takipçinizim.
Sevgiler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMini cheesecakeler cok sirin gorunuyor, ellerine saglik..>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BMuhtesemsin Behiye,
Gunlerdir cheesecake diye olecegim, ama nasil useniyorum bir bilsen, son gunlerin yorgunlugundan bildigin gibi.
Ben de kolay birsey ariyordum, tarif cok basit, hic boyle aklima gelmemisti. Kelepceli kalibim da cok buyuk ve bize cok geliyor yapinca. Kagit kalip cok iyi fikir bence. yice soguduktan sonra cikarmanin cok sorun olacagini sanmiyorum ve ellerine saglik, afiyet sekerler olsun..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BDefne ve Sibel hoşgeldiniz:) Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim, bende sizleri ziyarete geleceğim. Görüşmek üzere.

Nezaketcim çok zarifsin, teşekkür ederim:)

Hanifecim, bende ayakta kalmaya dayanamıyorum bu günlerde, hemen yoruluyorum:( Tarif kolay gerçekten ve dediğin gibi küçük porsiyon olması güzel. Bende büyük yaparsam misafir çağıracağım zaten:)

Hepinize sevgilerimle...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BCANIM

Kekler müthiş görünüyor en kısa sürede bende yapmayı düşünüyorum.
İstanbul dan selamlar,

nagiş>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye harikasın, dolapta bir koca kutu krem peynir duruyordu, bugün cheesecake yapayım diye çıkardım üşendim geri koydum, bak bu tarifin de çok hoşuma gitti arkadaşım, yarına ilk iş mini cheesecakelerinden yapıcam inşallah, ellerine sağlık, tarif için sağol canım :))>

By <$BBlogger Safrant  > <$Bbehiyecim,ellerine saglik cok lezzetli gozukuyorlar en kisa zamanda ben de denemeyi dusunuyorum. diger tariflerde daha zor gouzkuyor ama seninki oldukca pratige benziyor.tekrar tesekkuler.

oxfordan, neslihan>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNagihancım, çok teşekkürler, benden de İstanbul'a selamlar :)

Safran, çok teşekkür ederim, keşke fikir sahibi de ben olabilseydim:( Sana kolay gelsin ve umarım beğenirsiniz:)

Neslihan gerçekten pratik bir tarif, denersen sonucu öğrenirim nasılsa senden:)Görüşmek üzere, teşekkürler.

Sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhabalar behiye,:)
bloğunun takipçilerindenim, ama ilk defa düşüncelerimi paylaşıyorum seninle,
çok akıca bi içeriğin var, keyifle geziniyorum,, bende senin gibi sıradan şeyleri farklılaştırmayı seviyorum, cheesecake de olduğu gibi:), ellerine sağlık cnm,,,
sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BÇok teşekkür ederim Ece, bende bloguna misafir olacağım:) Görüşmek üzere,sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bİpek'cim, çok teşekkür ederim, umarım güzel olurlar ve afiyetle yersiniz:)
Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Binanmıyorum bunlar ne böyle müthişler şuanda saat gece 11 olmasa kalkar yapardım çok güzeller www.blogcu.com/dileks>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BDilek çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhabalar,
Sayfanı hayranlıkla izledim çok güzel görünüyor her şey ellerine sağlık.En kısa zamanda tariflerini deneyeceğim.Ben de aranıza yeni katılmıs bir blogcuyum,beni de linkine eklersen çok mutlu olurum.
Sevgiler,
Gül
http://www.damak-tad.blogspot.com/>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BTeşekkür ederim Gül, blogun hayırlı olsun. Linklerime ekleyeceğim.Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSelam Behiye,
portakal şekerlemesinden bahsetmissin ya , sitede aradim nasil yaptigini bulamadim. Bazi tarifleirni duydum ama cok zor geldi bana! Seninki eger kolaysa bir zahmet anlatir misin nasil portakal şekerlemesi hazirliyoruz?
Simdiden tesekkurler>

By <$BBlogger LaMat  > <$BLama, uyguladığım yöntem çok kolay, ben de Sibel'in kahvesi'nde okumuştum çok önce. Portakal kabuklarını beyaz kısmına inmeden rendeliyorsun ince olarak, aynı miktarda şekerle karıştırıp cam kavanoza koyuyorsun. Sonra da buzdolabında saklayıp ihtiyacın olduğunda kullanıyorsun. Senin yapabileceğin kadar kolay değil mi:)) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >