<$BPazar, Nisan 16, 20062>
<$B
Uzun bir aradan sonra herkese yeniden merhaba! Aslında geçen hafta sonu evimize döndük, ama temizlik, çamaşır, ütü, alışveriş derken siteme yeni bir tarif ekleyemedim :( Uzun süre mutfaktan uzak kalmam ve havaların birden ısınması da bende tembelliğe yol açtı biraz. Bu yüzden yeni denemelerim olmadı pek, biliyorum uzun süre aynı şeyle karşılaşmak hoş olmuyor. Bunun için üzgünüm gerçekten. Bugün kolay iki tarifle kendimi affettirmeye çalısacağım. Bu arada ben yokken misafirim olan, kedilerime bakan, yorum bırakan ve bırakmayan herkese teşekkür ve sevgilerimle :)

Tariflerin ilki mantar çorbası. Hazır yiyecekler satın almayı pek sevmesem de mantar çorbası benim yapmayı hiç denemediğim ve hep hazırını kullandığım bir çorbaydı. Bu ilk denemem oldu ve biz çok beğendik. Bundan sonra hep kendim yapacağım. Internette " wild mushroom soup" diye birçok tarif var. Genelde birbirlerine benziyorlar ama tam birisine bağlı kalmadığım için direkt bir kaynak göstermeyip, kendi yaptığım şekliyle tarifi vereceğim.







Malzemeler:

10 tane crimini mantar ( portabella, oyster gibi mantarlar da olabilir )
6 tane beyaz mantar
2 diş sarımsak
1 küçük soğan
yarım çay bardağı krema
1 bardak tavuk suyu
1 bardak su

Yapılışı:

Soğanı yemeklik doğrayıp, zeytinyağında birkaç dakika sote edin. 2 tane crimini mantarı ayırıp, geriye kalan mantarları ince ince kesin ve soğanlara ekleyip sote etmeye devam edin. Sarımsakları da ekleyin. Mantarlar biraz yumuşayınca tavuk suyunu ve suyu ekleyin ve kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra altını kısıp, yaklaşık 30 dk pişirin. Daha sonra çorbayı püre haline getirin. Çorba kaynıyor ise altını kısıp tuz ve karabiber ile tatlandırıp, kremayı ilave edin. Bu arada ayırdığınız iki mantarı kesip, başka bir yerde sote edin. Servis yaparken, çorbanın üstüne bu mantarları ve istediğiniz bir yeşilliği süs olarak kullanabilirsiniz.

Ekmeklere gelirsek, bunlar aslında burda biscuit diye anılıyorlar. Türkiye' de de ben KFC de olanları çok severdim. Açıkçası aynı tadı yakalar mıyım bilmiyorum ama deneme yapmaya devam edeceğim sanırım. Bu tarif "Angel Biscuit" tarifi. Kahvaltıda sıcak sıcak çok güzel gidiyor, tabii diğer vakitlerde de olur. Ben zaten hamurun yarısını ayırıp dondurmuş ve bir kere akşam yemeği için de pişirmiştim. Orjinal tarife burdan ulaşabilirsiniz.







Malzemeler:

1/2 cup ılık su
1 tsp instant maya
2+1/2 cup beyazlatılmamış un (ben beyaz un kullandım)
2 tbsp şeker
1 tsp tuz
2 tsp kabartma tozu
1/4 cup shortening (ben sıvıyağ kullandım)
1/4 cup soğuk tereyağı ( 56 g)
3/4 cup süt veya buttermilk ( ben süt kullandım)

(tsp: tatlı kaşığı, tbsp: yemek kaşığı, cup: su bardağı )

Yapılışı:

Küçük bir kapta maya, ılık su ve 1/4 cup unu karıştırıp, 30 dk kadar mayalanmasını bekleyin. Diğer bir kapta geriye kalan unu, şekeri, tuzu, kabartma tozunu karıştırın. Soğuk tereyağını ve sıvıyağı ekleyip karıştırın. Bu aşamada hamur değil de kırıntı gibi bir durumda olacak karışımınız. Yarım saat bekleyen mayalı karışımınıza, sütü de ekleyip hepsini bir kerede kırıntı halinde olan unlu karışıma ekleyin ve hamur haline getirinceye kadar yoğurun. Bu aşamada ben biraz daha un ekledim kıvam alıncaya kadar. Sanırım asıl tariftekinden farklı malzemeler kullandığım için oldu. Hafifçe unladığınız bir yüzeyde yoğurup hamurunuzu yaklaşık 2 cm açın. Bundan sonra ben bardakla hamurdan yuvarlaklar kestim. Her seferinde geriye kalan hamuru toplayıp, açıp, kesme işlemine devam edin. Bundan sonra hamurlarınızı yağlanmamış tepsiye veya pişirme kağıdı üzerine yerleştirin. Üzerlerini hafifçe kapatın ve 1 saat kadar kabarmaya bırakın. Fırınınızı 450 F (232 C) ısıtın. (Tarifte tepsiyi fırının yukardan 3. katına yerleştirin diyor, benim fırınımın tam ortası oluyor ve ben zaten bu şekilde pişiriyorum hep.) 6 dk pişirin, daha sonra fırını kapatın ama kapağını açmadan 5 dk daha hamurlarınız içinde kalsın. Daha sonra çıkarıp servis edebilirsiniz. Bu arada ben pişirmeden önce üzerlerine erimiş tereyağı sürdüm ve bazılarına da parmesan peyniri serptim. Bu kısmı tamamen size kalmış. Afiyet olsun:)

>

<$B9rum:

<$Bevet hergün eynı sayfayı görmek hoş olmuyor gerçekten ben hergün sayfanıza girdim şahsen yorum yazmasamda pek takip ediyorum tariflerinizi arşivliyorum şöyle güzel birde meyveli pasta yaparsanız bence açığı telefi etmiş olursunuz:)))
sevgiler hülya>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye ben de KFC'deki ekmekleri çok severdim, gitmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki unutmuşum bile o ekmekleri senin fotoğrafını görünce hatırladım. Ne iyi ettin ben de deniyeyim bakalım,ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BHoşgeldin Hülya,yorum yazmana sevindim .Arada ses duymak güzel oluyor:) Senin için pasta denemesi de yaparım tabi ki,sevgiler.

Yeşimcim, KFC deki ekmeklerin dokusu bir başka gerçekten, güzel oluyorlar. Bu ekmekler ondan değilse de, denersen pişman olmazsın diye düşünüyorum. Ben kalanları kahvaltıda poğaça gibi yedim :)Görüşmek üzere.

Dilekcim merhaba,
Siteme baktığını bilmiyordum, sevindim mesajını görünce. Yaz tatili durumumuz belli değil henüz,olursa ararım zaten seni. Sevgilerimle :)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHosgeldin Behiye,ellerine saglik corba ve ekmekcikler cok güzel görünüyor,özellikle kücük ekmek fikrini cok sevdim,sabahlari kahvalti yapamdan cikmak zorunda kaldigimda yanima almak icin güzel bir tarif ögrenmis oldum,
sevgiyle kal
Hülya>

By <$BBlogger cay saatit  > <$BMantar corbasi tarifini cok begendim. Ev yapimi corbanin lezzetine varinca bir kez, kesinlikle bir daha hazir corba içilmez gibime geliyor. Ellerine saglik Behiye, siteni de cok begendigimi bu vesile ile soylemek istiyorum. Sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BHülyacım hoşbulduk, tekrar sizlerle buluşmak çok güzel:) Ekmekleri denersen beğenirsin umarım, sevgiler

Nezaket hoşgeldin, dediğin gibi herşeyin tazesi ve evde yapılanı başka oluyor aslında. Güzel sözlerin için de çok teşekkürler, görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BTatlı Cadı üzülme sen, büyüyünce yaparsın elbet. Hem anne yemekleri yemek her zaman daha güzel bence, onların yaptığı bir başka oluyor:) sevgilerimle>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BÇORBALAR NEFİS...ELLERİNİZE SAĞLIK GAYET GÜZEL TARİFLERİNİZ VAR.EN YAKIN ZAMANDA DENEYECEĞİM..
sEVGİ>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHoşgeldin Sevgi:) Çorbayı beğenmene sevindim, umarım denediğin tarifler olursa onları da beğenirsin. Yorumun için çok teşekkür ederim, sevgilerimle. Yine beklerim:)>

By <$BBlogger Behiyet  >