<$BPazartesi, Mayıs 08, 20062>
<$B
Geçen hafta eşimin laptop'ı bozulunca -ki söz konusu laptop kumam olur- benim bilgisayarımı paylaşmak zorunda kaldık. Bu paylaşma pek adil değildi tabii, hem bilgisayar programcısı hem de internette saatlerce gazete, haber okuyan ve herşeyi karıştıran biri olan eşim sayesinde :) Gündüzleri bilgisayar bana kalsa da, akşamları uzak kalınca sanki herkesten kopmuşum gibi hissettim. İnsan bu kadar uzakta yaşayınca daha bir bağımlı oluyor bilgisayarına. Umarım laptop elimize çabucak gelir. Bu arada sevgili Safran'ın hoşlanacağı (umarım) tavuklu bişeyler denedim :) Bunlardan biri Alfredo soslu, tavuklu fettucini yani bizim erişte. Belki birçok kişi biliyordur ama ben geçenlerde İtalyan restoranına gittiğimde karideslisini yedim ve o zaman evde de denemeye karar verdim. Ölçüler göz kararı, bir yere bakarak yapmadım ama bana kalırsa yediğimle aynı oldu tadı. Denerseniz umarım sizler de seversiniz.

Malzemeler:

2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 çay bardağı parmesan peyniri
1 kutu krema (236 ml)
3 diş közlenmiş sarımsak
Italian seasoning ( isteğe bağlı)
Bir parça tavuk göğsü
Fettucini (erişte)

Italian seasoning : Mercanköşk, kekik, biberiye, adaçayı, fesleğen gibi baharatlardan oluşan bir karışım.

Yapılışı:

Tavuk etini ince, uzun şeritler halinde kesin. İyice ısınmış olan az sıvıyağında soteleyin ve bir tabağa alın. Sos tencerenize tereyağını ve sıvıyağını ekleyin, ısındıktan sonra közlediğiniz sarımsakları incecik kesip yağa ekleyin. Orta ateşte iken kremayı ve daha sonra parmesan peynirini ekleyin. Arzunuza göre karışık baharat ve tuz ekleyin. Pişirdiğiniz tavukları sosa alın. Sosu çok fazla kaynatmadan ısınmasını sağlayın. Bu arada her zamanki şekilde pişirdiğiniz erişteyi tencereye alın ve sosla iyice karışmasını sağlayın. Bundan sonra servis için tabağa alıp, dilerseniz üzerine tekrar parmesan rendesi serpebilirsiniz.

Bu yaptığım sos resimdeki şekilde iki porsiyon için yeterli geldi. Siz arzunuza göre malzemeleri çoğaltabilirsiniz. Ben her seferinde düştüğüm hatayı yine yaptım ve makarnam arttı. Porsiyonlar yeterince doyurucu oldu. Nasıl oluyor da bunu öğrenemiyorum bilmem. Hep pişmeden önce gözüme az geliyorlar:)

Ekleme : Sosu daha hafif bir hale getirmek için yağ kullanmayıp, krema miktarını azaltarak, haşladığınız makarnanın suyundan ilave edebilirsiniz.
>

<$B11rum:

<$BHiç beğenmez miyim ellerine sağlık Behiyecim :) Sayfayı açtım gözlerim kocaman oldu zaten, bu başlık ve güzel tabak karşısında... En sevdiğim iki lezzet bir arada hem erişte hem de tavuk, hiç denemediğim bir tarif bu harikasın, bu hafta içinde birgün akşam yemeğim bu olacak kesin, biliyorum ki diğer tariflerin gibi çok güzel olacak, sevgilerimi gönderiyorum, öpüyorum :)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BSafrancım denersen sonucu bana yaz olur mu? Merak ederim ben:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye,
Bu ne güzel bir makarna Allah aşkına' Midemin boşalmaya başladığı şu öğle saatlerine doğru senin sitene girmekle iyi mi yaptım kötü mü emin değilim ama emin olduğum tek şey bu mamanın nefis göründüğü.. ellerine sağlık canım.. Safrancığım da buradaymış sabahtan..insanın böyle yetenekli arkadaşlarının olması muhteşem bir şey.
Ellerine sağlık Behiye, süper görünüyor ..
Sevgiler
Evren>

By <$BBlogger Tuz ve Bibert  > <$BEvren hoşgeldin, çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Sağolsun Safrancım benim tavuk yemeklerime ilgi gösteriyor. Bende ona ithafen yapıyorum artık tavuklu tarifleri:) Görüşmek üzere,sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, ellerine saglik. Makarnanin her turunu cok seviyorumi hic itirazim olmaz. Helede boyle tavuklu hic dayanamam inanki. Ellerine saglik...>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BEfendiiim...Bugün akşam yemeğinde menüde çok sevdiğim bir arkadaşımın özellikle bana ithafen yayınlamış olduğu Alfredo soslu, tavuklu fettucini vardı...Parmesn peyniri yerine kaşar koymuş olabilirim, birkaç baharat eksiğimde olabilir ama gerisini tastamam uyguladım veee çok nefis oldu, bizimkiler bayıldı,ellerine sağlık Behiyecim :) Tavuklu tariflerini çoook seviyorum :)))>

By <$BBlogger Safrant  > <$BNezaketciğim, çok sağol. Tavuklu da karidesli de güzel oluyor gerçekten sos lezzet veriyor. Ben de senin risottondan deneyeceğim birgün.

Safrancım yaptın mı gerçekten:) Çok sevindim beğenmenize, afiyet olsun. Sen beğen, ben sana ithafen daha çok tavuk yaparım:)

İkinize de sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiye hanimcim iyi gunler.. bir onceki yorumunuza cevaben...adim naime gulsen ama blogun adini defnenin koyunca defne diye bilenlerde var.. esasinda defne benim minik kizimin adi.. naime ya da gulsen istediginizi kullanabilirsiniz..

alfredo soslu fettucini cok guzel duruyor italyan mutfagi benim favorilerimden zati....ellerine saglik...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiye'cigim her gelisimde önce kedicigin karsiliyor beni. onu görünce zaten sinirler gevsiyor, huzura eriyor insan...
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BMadem Naime diye başladım öyle devam edeyim o zaman değil mi:) Defne ismi benim en beğendiğim isimler arasında bu arada. Kızına ve sana sevgilerimi iletiyor,yorumun için teşekkür ediyorum.

Tijen abla inanır mısınız bilmem ama yarım saat önce sizi aklımdan geçirdim, Burhaniye'ye gideceğinizi filan. Sonra siz yazmışsınız. Teşekkür ederim sık sık uğrayıp beni ve kediciğimi yalnız bırakmadığınız için. Kedi resmi 'kedileralemi.com'den alınma, aslında sitenin bir köşesine yazacağım ama hep ihmal ediyorum. Daha çok tatlı kedicikler var orda:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHoşgeldin ozgtncl, blogumda seni sevindirebilecek bir tarif olması, beni daha çok sevindirdi:)Dediğin gibi severek ve isteyerek yapınca herşey güzel oluyor. İçine brokoli yakışır kesinlikle. Umarım sosta beklediğin lezzeti yakalayabilirsin. Ben de dışarda yedikten sonra yapmış ve istediğimi elde etmiştim. Bakalım seninki ne olacak? Yorumun için teşekkürler,sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >