<$BCuma, Mayıs 26, 20062>
<$B
Havalar iyice ısınmışken canınız çorba ister mi bilemiyorum, ama benim canım istemişti ve bu çorbayı yaptım :) Zaten buralara henüz çok da sıcak bastırmadı. Hava bir kapalı, bir açık seyrediyor. Hatta bu akşam şiddetli gökgürültüsü, şimşek, yağmur, rüzgar derken ortalık karışıverdi. Ardından pek olmaz ama elektriklerimiz de kesildi. Hava kararıncaya kadar dergi filan karıştırdım, birşeyler okudum, her an gelir diye bekleyerek. 1,5 saat sonra geldi nitekim. Hemen bilgisayarımın başına oturdum, üç satır yazmıştım ki, aaaa yine gitti. Canımız sıkıldı, akşam çayımızı da içememiştik, bizde dışarı çıktık. Açık bir yer bulunca çaydan vazgeçip, milkshake aldık kendimize. Eve geldiğimizde elektriklerimiz de gelmişti neyseki. Saat 12 yi geçiyor, ama oldukça basit ve lezzetli bu tarifi eklemek istedim ben. Umarım sizler de beğenirsiniz.


Malzemeler:

3 küçük patates
1 orta boy soğanın yarısı
1 bardak tavuk suyu
1,5 bardak su
1/4 bardak haşlanmış mısır tanesi
1/4 bardak krema
Tereyağı ve tuz

Yapılışı:

Yemeklik doğradığınız soğanı bir miktar tereyağında hafifçe kavurun. Üzerine soyup, küp şeklinde doğradığınız patatesleri ekleyin. Tavuk suyu ve normal suyu ekleyerek, patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin. Benim tavuk suyum 1 bardak olduğu için o kadar kullandım, siz arzu ederseniz tamamını tavuk suyu ile pişirebilirsiniz. Bundan sonra çorbayı püre haline getirin. Tekrar ocağa alıp, içine mısır tanelerini ekleyin. Tuzunu ekleyin, kısık ateşteyken kremayı da çorbanıza karıştırın. Dilerseniz üzerine yeşillik ekleyerek servis edebilirsiniz.
>

<$B12rum:

<$BBehiye ben bu çorbaya hiç tane mısırla krema koymadım hiç, bide böyle deniyim ben de, renk renk daha güzel durmuş :) Ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Safrant  > <$BBehiyecigim, Konya da cok siddetli bir ruzgar var su anda. Sanki tornedonun tam ortasinda kalmisiz gibi etrafta acaip seyler ucusuyor. Senin corba olsa fena olmazdi hani... cok opuyorum>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BSafrancım ben ikisini de seviyorum çok, elimin altında olunca da ekleyiverdim, sonuçtan memnun kaldım. Umarım sende seversin maharetli arkadaşım:)
Nezaketciğim işte burası da öyleydi. Zaten bu memleketin tornedo olayları insanı korkutuyor, sirenler çalınıyor.Ben daha da korkuyorum:( Senin de kurabiyelerin burda olsa fena olmazdı:)

İkinize de teşekkür ve sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbu çorba bana da çok cazip geldi BEhiye,
ben mısır çorbası yaparım arada, eşim bayılır... Bu da çok güzel rağbet görecek demek ki :)
BU arada Brioche tarifini denemelisin. Yumurta da kolestrol var tamam ama, bir suru de faydası var.
Ayrıca ben komsuya da verdim. Hepsini yemeyelim diye :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BHoşgeldin Binnur,çorbayı umarım seversiniz. Sen sütle yaparsan belki güzel kızın için daha da sağlıklı ve besleyici olabilir.Brioche'yi deneyeceğim söz:) Ben yumurtayı severim, eşim benden de çok sever hatta. Benim tek korkum yumurta sayısı artınca koku olur mu diye korkmam:) Çok teşekkür ederim ziyaretine,sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbunu bende yapıyorm çok nefis bı çorba ellerınıze sağlık>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHoşgeldin Figen, çorbayı senin de yapıyor ve beğeniyor olman ne güzel. Böylece yapan başka bir kişinin de onayı olmuş oldu,teşekkürler yorumun için:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye minik kedi beni size kadar getirdi:)kedilere ölürüm:)
iyide oldu gibi ben türkiyeden inciler minciler yazıyorum belki seversiniz:)
sevgilerimle
patates çorbası harika görünüyor.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHoşgeldin Candan, kediler çok tatlı hayvanlar gerçekten, sevenlerini de böyle buluşturuyorlar:) Teşekkür ederim uğradığın için, bende ziyaretine geleceğim:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
evet yumurta kokusu oluyor, bunu da NEhir'den anlıyorum. Yumurta kokusu beni çok rahatsız etmiyor ama eğer kızım bir ekmeği sadece 3 gram yiyorsa o ekmek yumurta kokuyor demektir :(
BUna bir çare olarak nutmeg rendesi ya da belki azıcık mahlep düşünülebilr.
MAhlep paskalya çöreklerine çok yakışıyor. Sanırım bu kekimsi ekmeklere de iyi olur.
Sevgiler>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BBehiye'cim çorba nefis duruyor ama ben artık kışa kadar çorba yapmam (soğuk çorba hariç)
Ama aşağıdaki foccaciayı hemen denemek istiyorum. Çok güzel görünüyor.
eline sağlık>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BHülya hanım, ben çorbayı yaptıktan sonra sıcak buralara da bastırdı. Soğuk çorba konusunda haklısınız yani:) Foccacia'yı beğenmenize sevindim. Uğradığınız için de çok teşekkürler.Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >