<$BPazartesi, Mayıs 15, 20062>
<$B
Benim ilk defa ayın etkinliğine katılışım oluyor bu. O yüzden hem heyecanlıyım hem de üzgün. Daha süslü birşeyler yapabilmeyi isterdim sizlere, ama ince işler konusunda daha çok çalışmam lazım sanırım. Çok değişik olmayan çilekli bir cheesecake denedim etkinlik için. Bu aynı zamanda ilk büyük cheesecake denemem oldu. Ben bildiğim bazı püf noktalarına dikkat ettiysem de neredeyse kalıbın tepesine kadar çıkmış kekimi sönmekten kurtaramadım. Herhalde gördüğünüz en ince cheesecake bu değil mi:) Allah'tan tadı güzel oldu, yoksa yine birşey ekleyemeyecektim bu ay. Tarifin orjinali
burada.


Malzemeler:

2 bardak bisküvi un haline getirilmiş ( vanilla wafers kullandım)
1/4 bardak şeker
1/2 bardak tereyağı eritilmiş
2 paket oda sıcaklığında krem peynir ( 454 g)
1 kutu yoğunlaştırılmış süt ( 325 ml)
3 yumurta oda sıcaklığında
2 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:

Bisküvi, şeker ve tereyağını iyice karıştırıp, 24 cm kelepçeli kalıbınıza bastırarak yerleştirin. Önceden 350 F (175 C) ısınmış fırında 10 dk pişirin. Bu arada krem peyniri iyice yumuşayıncaya kadar çırpın. Yavaş yavaş yoğunlaştırılmış sütü ekleyin. Daha sonra yumurtaları ve limon suyunu ekleyin. Karıştırıp kelepçeli kalıbınıza boşaltın. 50-55 dk pişirin. Süre sonunda orta kısmı hala sallanıyor gibi olabilir. 1 saat soğumasını bekleyin. Daha sonra buzdolabına kaldırın. Ne kadar beklerse tadı o kadar iyi oturacaktır.

(Ekleme: Orjinal tarifte fırının 300 F ısıtılması, sonra bisküvi kısmının 350 F pişirilmesi yazıyordu. Bu kafamı karıştırmıştı ancak yorumlarda buna dair birşey bulamayınca ben 350 F pişirdim. Az önce tesadüfen başka yabancı bir blogda aynı tarifin kullanıldığını gördüm. Sanırım doğrusu bu şekilde olmalı. Alt kısım 350 F, peynirli karışım eklendikten sonra 300 F pişirilmeli. Belki benimki bu yüzden daha başarısız olmuştur. Pazar, saat:10 pm)


Üzeri için çilekli sos:

2/3 bardak çilek ( minik kesilmiş)
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1 bardak su
1 bardaktan yaklaşık iki parmak eksik şeker
isteğe bağlı olarak kırmızı gıda boyası

Hepsini karıştırıp koyu kıvam alıncaya kadar pişiriyorsunuz.

Notlarım:

*
Cheesecake'in üzerinin çatlamaması ve çok sönmemesi için malzemelerin oda sıcaklığında olmasına, çok fazla çırpmamaya dikkat etmek gerekiyormuş. Ben bunları yaptım. Fırının kapağını aralalayarak içinde soğuması faydalı olabilirmiş.
Ben hemen çıkardım yazıkki. Yine fırının içine küçük bir kapta su konulabilirmiş. Ben bir kere ile yılmadım, daha dikkatli olup yeni cheesecake tarifleri deneyeceğim yine :)
* Tarifte geçen koyulaştırılmış süt Türkiye'de yok sanırım. Benim de başka bir tarif için aldığım 200 ml koyulaştırılmış sütüm vardı, geriye kalan 125 ml'yi süt kreması kullanarak tamamladım.


Bunlarda çikolata kaplı çileklerim. Evde hala çilek var. Birçok arkadaşımın çok güzel tarifler yayınlayacağına eminim bugün. Kalan çileklerle onları deneyeceğim ben. Ayın etkinliğinin evsahibi Tuğçe'ye de teşekkür ediyor, sevgilerimi yolluyorum.
Hepinize bol çilekli günler :)




>

<$B9rum:

<$BBehiye ellerine sağlık bence gayet güzel görünüyor cheesecake in. sanırım bugün birbirinden güzel çilekli tariflere bakmaktan bilgisayarın başından ayrılamayacağım :)>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BBehiyecim ellerine sağlık benimde tariflerimden biri çilekli cheese kek, ama ne lezzetli oluyor değil mi :))>

By <$BBlogger Safrant  > <$BSağol Yeşimcim,gerçekten çok güzel tarifler var.Herkesin ellerine sağlık.

Safrancım seninki hem de muzlu, görüntüsü de çok güzel olmuş. Çilekli sayfanda öyle. Görüşmek üzere,sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cigim,
Ellerine saglik, muhtesem bir tarif bu.. Ben de senin mini cheesecakeleri denedim biliyor musun?? Harika oldu..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifecim çok sevindim güzel olmalarına,afiyet olsun. Ben ne yapıyorum şimdi biliyor musun senin tortilla beytini:) Ege'nin resmi de çok tatlı, maşallah.Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye,bence de çok güzel gözüküyor,eminim lezzeti de harikadır.Şimdiye kadar hiç cheese kek yapmadım,denemekte yarar var.
Ellerine sağlık,sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSibel merhaba, çok teşekkür ederim yorumuna. Asıl sen nasıl yaptın o kurabiyeleri,harika olmuşlar valla. Görüntülerine bayıldım. Ellerine sağlık.Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye, ellerine saglik canim..>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BSeninde Nezaketciğim:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >