<$BSalı, Mayıs 23, 20062>
<$B
Foccacia, benim en çok sevdiğim ve sık yaptığım ekmeklerden biri oldu burada. Foccacia için, aslında kendi ekmek makinemin kitabındaki tarifi kullanıp, üzerine koyduğum malzemeleri değiştiriyorum, soğan, sarımsak, parmesan, biberiye, kurutulmuş domates gibi. Ne koysanız yakışıyor bence hamura. Bu tarifi ise Cooks Recipes'den aldım ve içine eklediğim malzemelerle lezzetli bir sandviç elde ettim. Eğer siz de denemek isterseniz tarifi aşağıda:)








Malzemeler:
1 paket aktif kuru maya (6 g veya 2,5 tsp)
3/4 cup ılık su
2 cups un
1/2 tsp salt
8 tbsp zeytinyağı ( 5 tbsp kullandım)
1 cup rendelenmiş provolone ( ben mozzarella kullandım, kaşar peyniri de olabilir)
6 tbsp rendelenmiş parmesan peyniri
1 1/2 tsp Italian seasoning ( biberiye kullanabilirsiniz)
1/8 tsp karabiber
1 domates,ince dilimlenmiş

(tsp: tatlı kaşığı, tbsp: yemek kaşığı, cup: su bardağı )

Yapılışı:

Mayayı ılık suda eritin ve 5 dk kenarda beklemeye bırakın. Tarifte ayrı bir kapta un ve tuzu karıştırın diyor, ama ben mayalı karışıma 1 bardak unu, tuzu ve 3 yemek kaşığı zeytinyağını ekleyerek hamuru yapmaya başladım. Bundan sonraki 1 bardak unu da azar azar ekleyerek hamuru yoğurdum. Sizler de aynı şekilde uygulayabilirsiniz. Hamurunuzu hafif yağlanmış bir kaba koyarak, üzerini kapatın ve 1 saat kabarmasını bekleyin. Daha sonra hamuru tekrar yoğurun ve yağladığınız 24 cm yuvarlak bir kek kalıbına alın. (Ben yuvarlak borcam kullandım) Üzerini yine bir yemek kaşığı kadar zeytinyağı ile yağlayın. Bu şekilde 15 dk kadar daha bekletin. Vaktim olduğu için ben yarım saat beklettim.) Daha sonra 425 F (220 C) 20 dk pişirin. Fırından çıkarıp soğumasını bekleyin. Bundan sonra pasta keser gibi ikiye kesin ekmeğinizi. Ben yukarıya tarifteki ölçüleri aynen yazdım ama kendim göz kararı parmesan peyniri ve mozzarellayı serptim. Üzerine yuvarlak dilimlenmiş domateslerimi dizdim. Bundan sonra ızgarada pişirdiğim tavuk göğüs etlerini de yerleştirdim. Üzerine de tekrar 1 kaşık zeytinyağı sürüp, kırmızı soğan halkaları ve karışık baharatımdan serptim. Sonra 10 dk kadar peynirler eriyinceye dek fırına verin. Evet sıra son aşamada.. Fırından aldıktan sonra biraz şekilsiz olsa da 4 parçaya böldüğüm ekmeğimizin kapağını açıp, kırmızı soğan halkaları, marul ve azıcık mayonez ekleyerek sandviçlerimizi hazırlamış oldum.
İsterseniz siz de benim gibi tavuklu, ya da ızgara sebzelerle bu ekmekten sandviç yapabilir veya tek başına da yiyebilirsiniz. Gerisi size kalmış...Afiyet olsun.

Bu da ne derseniz son zamanlarda beğenerek aldığım süs kelebeğim...Balık, kurbağa, uğur böceği gibi çok çeşit vardı, ama favori renklerim bunda toplanınca kelebeği seçtim. Sizlerle de paylaşmak istedim:)
>

<$B12rum:

<$BNihayet Tavuklu Foccacia sandviç ve ben başbaşayız, sabahtan beri yorum yazma girişimlerim Mer tarafından sabote edildi, kucağımdaydı, senin sitede sandviç resmini gördü, mantar şekli vermen de çok hoşuna gitti belli ki "şunuuu!" dedi tombik parmağıyla resmini gösterdi, kalktık normal ekmekle bir sandviç yaptım verdim pek kanmadı aslında ama asıl tarifinden de yapıp vericem ona, benim çocukta tavuk seviyor genetik mi ne? :)))>

By <$BBlogger Safrant  > <$BSafrancım bu yaşta yemek blogları arasında geziniyor di mi seninle,tombiş parmaklarını severim ben onun:) Biliyorsun tavuk benim de favorim, oldukça sık yapıyorum. Okuyucularım bıkacaklar tavuk tariflerimden:) Görüşmek üzere, sana ve ufaklık Mert'ciğimize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, ellerine saglik. Uzun zamandir ekmek yapmiyorum evde. Bahar tembelligi olsa gerek :))
Kupelerinide cok sevdim. Gule gule kullan canim..>

By <$BBlogger Nezakett  > <$Bay ben ekmek tariflerine bayilirim... denemeye de bayiliriym.. neyse sandvic harika duruyor...ekmek olayi daha da guzel... ellerine saglik..simdi bir soru sence kepek unlu foccacia olur mu?>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSağol Nezaketciğim,ama sen hiç tembel olur musun, kimbilir ne güzel tariflerle döneceksin sen:)Kelebek de benim değil, ama evimizin duvarının küpesi sayılır di mi:)Sevgilerimle.

Naimecim, bence hem beyaz un hem de kepek ununu karıştırırsan olur. Tek başına da olur belki,internette bir sörf yapmak lazım tarifler arasında:) Bu sandviç ekmeği olarak güzel oldu. Ama benim yemeklerin yanına yaptığım diğer hamurum daha da yumuşak oluyor, hem pizza pan'inde daha ince pişiriyorum. Varsa pizza stone'da da güzel olur. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bçok güzel bir sayfanız var ayrıca kelebeğe bayıldım başarılar... sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAz once piknikten geldik, uzerine bir kahve ve kek yedim. Yani ac degilim, ama ben su ilk fotograftakini istiyorum..... Cok canim cektiiiii, ne olacak bizim bu haller Behiye'cigim??>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BEllerine saglik demeyi unuttum:)>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BPiknik mi yaptınız ne güzel Hanifeciğim, iyi vakit geçirmişsinizdir umarım.Bizim halimiz ne olacak bir bilsem,kendimi bloglardan alamıyorum. Haftasonları pek bakmıyordum aslında,ama bugun evde kalınca yine gezdim gezdim ve yapmak istediğim tarifler buldum:)Yakın mesafelerde de değiliz ki yaptıklarımızı paylaşalım:( Görüşmek üzere,sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGülay, çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Ben de senin bloguna uğradım, ne güzel takılar yapmışsın öyle. Ellerine sağlık:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bitalyanlara taktım demissin bir yorumunda...
Sadece focaccia' mı,
benim sayfamdaki ne italyanı türk bu türk adlı ekmegi (ciabatta) denemeni tavsiye ederim.
italyan-türk arası oldugu icin .. MEmleket ekmeklerini özleyene birebir :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BTeşekkür ederim İpekciğim, ben de seni ziyarete hep geliyorum, yorum yazmıyorum diye gelmediğimi düşünme sakın:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >