<$BPazartesi, Haziran 12, 20062>
<$B
Yine kökeni İtalya olan bu yemeğin orjinal adı 'Chicken Cacciatore'. Cacciatore İtalyancada avcı anlamına geldiği için bu tarz hazırlanan yemeğe avcı usulü demek doğrudur sanırım. Ben tarifi çok önce bir tv programında izlemiş ve kısaca not almıştım. Herhangi bir ölçü yazmadığım için göz kararı yaptım. Bloga koymadan önce yine bir de internetten araştırayım diye düşündüm. Tabii ki dolusuyla tarif var. Yeşil biber, mantar, kereviz gibi değişik sebzeler de kullanılmış. Ama temel özelliği tavuğun baharatlandırılmış domates sosunda, bazı sebzelerle birlikte ve bazen şarapla pişirilmesi. Benim uyguladığım tarif aşağıda.





Malzemeler:

Tavuk göğsü ( Ben bir iri parçayı 3 ince parçaya böldüm )
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
1 kırmızı biber
1 kutu kesilmiş domates konservesi
Tavuk suyu
Tuz, karabiber, kekik


Yapılışı:

Tavuk etlerinin her iki tarafına da tuz ve karabiber serptikten sonra, una bulayın ve bir tavada kızartın. Tavukları ayrı bir tabağa aldıktan sonra tavaya biraz zeytinyağı ekleyin. Üzerine yemeklik doğradığınız soğanı, sarımsakları ve ince kestiğiniz kırmızı biberi de ekleyin ve bir süre soteleyin. Bundan sonra konserve domatesi, tavuk suyunu, baharatları ekleyin. Eğer varsa bir miktar kapari de ekleyin. Ben tavuk suyum az olduğu için bir miktar normal su, iki kaşık limon suyu ve bir kaşık şeker de ekledim. Bu karışım kaynamaya başladıktan sonra tavukları tekrar tavaya alın ve pişinceye kadar yaklaşık 30 dk orta ateşte pişirin. Pilav veya makarna ile servis edebilirsiniz.
>

<$B7rum:

<$BBehiyecigim, avci tavugunu ilk defa annemde yemis ve cok begenmistim. Sonra kendim de yaptim bir iki sefer. Bizde kirmizi et pek tuketilmediginden, tavuklu alternatifler her zaman daha makbuldur. Cok guzel gorunuyor ellerine saglik.
Operim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bmerhaba;r behiye... bakiyorum da hep tavuklu tarifler ay dikkatimi cekti, haep tavuk yemekleri yapiyorsun.

ben italyan yemeklerine bayilirim bir de boyle domatesle, tavugu yanyayan getiriyorlar. bizde pek tavuk yemegi yoktur. ya haslanir ya da sotelenir. aslinda bunlarda temelde bunu yapiyorlar ama boyle sosla falan bir kac dokunus yapinca daha hos oluyor gibi. ellerine saglik.. fotografta cok guzel cekilmis...

iki defne den de pespese yorum aldim. bir dilek tut....>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BDefneciğim, kırmızı et olarak kıyma tüketiyoruz biz de. Eşim sevdiği için köfte ve pideler yapıyorum, ama onun dışında pek kullanmam. Sana diyecektim ki, yakında bir yorum gelebilir 'ne çok tavuk yapıyorsun' diye.Daha ben yazmadan Naime yazmış bunu:)Ben de seni öpüyorum.

Naimeciğim, sen bilirsin belki, Mc Donald's ın bir reklamı var. Adam hep tavuklu menü yiyor. Sonra göğsünden tüyler çıkmaya başlıyor ve bir sabah yataktan kalkarken ayaklarına bir bakıyor tavuk ayağına dönüşmüş:) he he:)Ben tavuğun haşlamasını yaparsam suyunu kullanmak için yapıyorum ve etlerini çorbaya katıyorum. Onun dışında çeşitli tavuk yemekleri yapıyorum. Çok kolay,lezzetli ve pratik bence.

Her ikinize de sevgilerimle. Şimdi bir dilek de tutayım hemen:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim merhaba,
Bir tavuk bu kadar mı lezzetli görünür canım ya! Hamile hamile nasıl canım çekti anlatamam. Tadını tahmin edebiliyorum. Suyuna şöyle taze ekmeği banacaksın şimdi üfff üffff..Bana yollar göründü şimdi tavuk yapma-ya-aaa
Ellerine sağlık.>

By <$BBlogger Tuz ve Bibert  > <$BAy kıyamam Evrenciğim, yakın olsak ben yapardım sana:) Sana rahat ve sağlıklı bir hamilelik dönemi diliyorum inşallah, kendini çok yorma. Teşekkürler uğradığın için ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba, o kadar tokum ki ona rağmen tavuğun çok güzel görünüyor, eline sağlık :)>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BSağol Nilüferciğim, ben de senin kömbe tarifini bekliyorum,bakalım becerebilecek miyim? Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >