<$BPazartesi, Haziran 05, 20062>
<$B
Bir süredir mutfağa girip yeni bir tarif denemek istemiyordu canım. Ancak bugün yakın bir kasabada oturan arkadaşımıza yemeğe davetliydik. Elim boş gitmek istemediğimden tatlı birşeyler yapayım diye düşündüm. Evde elmalı kurabiye veya kek yaparım diye aldığım elmalarım vardı. Ama ikisini de yapmak istemedi canım ve internette karşıma çıkan bu tartı denemeye karar verdim. Sonuçtan ben de, arkadaşlarım da memnun kaldık. Pişerken fırından yayılan tarçın ve elmanın kokusunun güzelliği ise cabası. Denerseniz sizlerin de beğenmesi dileğiyle:)






Malzemeler:

Tart hamuru için

1 bardak un
1/3 bardak pudra şekeri
1/2 bardak küçük parçalara kesilmiş tuzsuz, soğuk tereyağı (113 g)

İç malzemesi

Krem peynir (226 g, oda sıcaklığında)
1/4 bardak şeker
1 büyük yumurta
1/2 tatlı kaşığı vanilya esansı ( toz vanilya kullandım)

Üst malzemesi

1/4 bardak şeker
1/2 tatlı kaşığı tarçın
4 bardak soyulmuş ve ince dilimlenmiş elma ( tarifte 3-4 büyük elma deniyor, ama ben 2 büyük elma kullandım)
1/3 bardak file badem

Yapılışı:

Fırınınızı 450 F( 230 C) ısıtın ve 22 cm kelepçeli kalıbınızı yağlayın. ( Ben kelepçeli kalıbım büyük olduğu için borcamda pişirdim) Mutfak robotunuzda önce un ve şekeri bir karıştırın. Küçük parçalara kesilmiş tereyağını da ekleyin ve hamur haline getirin. Kenarları yaklaşık 2,5 cm yukarıda olacak şekilde hamuru kalıba yerleştirin ve üstünü kapatarak buzdolabına kaldırın. Bu arada iç malzemesini hazırlamaya geçin. Yine robot veya mikserinizle krem peyniri yumuşak, krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekeri, yumurtayı ve vanilyayı ekleyerek karıştırın. Buzdolabından tartınızı çıkarıp, hamurun üzerine karışımı yayın ve tekrar buzdolabına kaldırın. Şimdi de sıra üst malzemeleri hazırlamakta. Bunun için şeker ve tarçını bir kapta karıştırın. Kabuklarını soyup, incecik dilimlediğiniz elmaları bu karışıma bulayın. Tartınızı buzdolabından çıkarıp, iç dolgunun üzerine elmaları yerleştirin ve onun üstüne de bademleri serpin. Tartınızı yukarıdaki sıcaklıkta 10 dk pişirdikten sonra, sıcaklığı 400 F(200 C) düşürün. Bu şekilde 25-30 dk elmalar yumuşayıncaya kadar tartınızı pişirin. Fırından çıkartıp soğumasını bekledikten sonra, üzerine pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz. Tarifte dediğine göre, tarttan arta kalan olursa buzdolabında kapalı şekilde ertesi güne saklamanız mümkün. Fakat önerilen piştikten sonra kısa sürede yenmesi, hala hamuru gevrek, iç dolgusu yumuşak, krema gibi ve elmalar daha sulu iken:)

Biz arkadaşımın hazırladığı güzel bir akşam yemeğinden sonra, elmalı tartımızı, çayımızı alıp, göl kenarına gittik. Daha sonra yürüyüşe çıktık ve üstte pozunu gördüğünüz geyiklerin yanına uğramayı ve onları da ağaç yaprakları ile beslemeyi ihmal etmedik:)

>

<$B10rum:

<$BBehiye'cigim,
Ellerine saglik. Link verdigin adresi ben de begeniyorum, guzel tarifleri var degil mi??
Geyik ne sirinmis oyle, biz bu hafta sonu evdeydik, arkadasimin kizinin dogumgunu vardi. Ama havada gezilecek gibi degildi pek. Insallah gelecek haftaya..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiye'cigim, sendeki o isteksizlik bir suredir bendede var. Burada havalar oyle ani isindiki daha bahar baslamadan cok sicak yaz gunlerini yasamaya basladik. Benimki sanirim sicak havalara adapte olamamamdan kaynaklaniyor. Tarifini bu havalara alistigim zaman yada en dogrusu sonbahara dogru yapabilirim sanirim. Resimlerine ve geyigede bayildim. Sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BHanife'ciğim,evet denediğim tariflerden memnun kaldım hep,mini cheesecake tarifi de oradandı:) Bu haftasonu hem sinemaya gittik,hem arkadaşımıza, güzel oldu gerçekten. Göl kenarında geyik dışında bazı hayvanların olduğu bir bölüm daha vardı, ama erken kapatmışlar, göremedik. Şeker şeyler:)

Nezaket'ciğim, son yıllarda hep böyle değil mi? Eskiden mont giydiğimiz dönemler olurdu, sonra ince gömlekler, sonra t-shirt filan. Şimdi sıcaklık farkları çok keskin, haliyle insan vücudu tepki veriyor diye düşünüyorum ben. Ama tart çok hafif ekleyeyim ben yine de:)

İkinize de sevgilerimle...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiyecim,hem yapımı kolay hemde çok şık görünüyor.yaz mevsiminde herkes aynı.kışın daha çok hamurla uğraşmak hoşumuza gidiyor herhalde.şu sıralar çok sıcak sadece soğuk meyveler iyi gidiyor.ellerine sağlıkinşallah havalar serinlediğinde bende denerim.
sevgi ve selamlarımla
nunubella>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BEvet Nunucum,kışın hamurla ve sıcak fırınla uğraşmak daha zevkli.Çok teşekkür ederim uğradığın için,sevgiler. Bu arada Ece tatlına da bayıldım,maşallah:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiyecim,elmali tartin gercekten cok guzel di ellerine saglik,tekrar gorusmek dilegiyle...

oxford dan neslihan>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BElma asigiyim ben, icinde elmanin oldugu bir tar, harika gorunuyor. Ellerine saglik Behiye.
Bu siralar be de mutfagin yakinindan bile gecmek istemiyorum:)
Sevgiyle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BTeşekkür ederim Neslihan'cığım, yakında görüşürüz umarım,sevgiler.

Defneciğim, bloglarda yaz tatili yok mu, yoksa da ben uydurayım:) Bende elmalı kurabiye yapıyordum daha çok, ama bu tartı da sevdim gerçekten. Soğuklarda yaparız tekrar. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BZeynepciğim, sen nasıl yazdın bu yorumu bakayım:) Google sağolsun kelime kelime çözdük yani şifreyi,ama cevap Türkçe artık, sorry:) Verdiğin sözü tutmanı bekliyorum ben ona göre. Gözün kapalı dolaş sitede:) Çok öpüyorum, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BŞu sıralarda bu tarz kitaplar çok okuyorum , onlardan etkilendim sanırım :) bu sitede rejim yaparken dolaşmak çölde suyun yanından teğet geçmek gibi bir şey :)) ama sözümü tutuyorum yani en azından sözümü tutmak için elimden geleni yapıyorum :))
bundan sonra bu sitede gözlerim bahika olacak :))
saadet-i uzma daimiyeti temennilerimle :))) Hadd-i ma'ruf zattında busiden eylerim :)))

Ayrıca DOĞUM GÜNÜNÜZÜ EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR KALBİNİZDEN GEÇEN TÜM DİLEKLERİNİZİN GERÇEK OLMASINI DİLERİM,

İYİ Kİ DOĞDUNUZ , KOCAMAN KOCAMAN ÖPÜYORUM....

SEVGİLERİMLE ... :))

zeynep>

By <$BAnonymous Adsızt  >