<$BSalı, Haziran 27, 20062>
<$B
Yine bir İtalyan restoranı olan Macaroni Grill'de baharatlı zeytinyağı ile servis edilen güzel bir ekmek var. Ben bir kere gidip, yedikten sonra evde de denemeye karar verdim. İnternette karşıma çıkan bu tariften oldukça memnun kaldım. Orjinaline çok yakın oluyor. Eğer aynı restorana gidip, ekmeği beğenenler varsa denemelerini tavsiye ederim. Yememiş olsanız da beğeneceğinizi düşündüğüm bir ekmek bu. Hani ne özelliği var derseniz, öyle aşağıda göreceğiniz gibi çok değişik bir malzemesi yok. Ancak dışı çıtır, içi sünger gibi yumuşacık bir ekmek. Biz severek yiyoruz, umarım sizler de beğenirsiniz.






Malzemeler:


1 tbsp şeker
1 tbsp zeytinyağı
1 tsp tuz
1 tbsp aktif kuru maya
2+1/2 cup un
1 cup ılık su
2 tbsp taze biberiye( ben 1 tbsp italian seasoning kullandım)

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı:

Maya, şeker ve suyu bir kaba alarak maya köpürünceye kadar bekletin. Ardından 2 cup un, zeytinyağı, tuz ve baharatınızı ekleyerek yoğurmaya başlayın. Kalan yarım cup unu yavaş yavaş ekleyin. Hamur biraz elinize yapışabilir. Bu durumda biraz daha elinizi unlayarak yoğurun, ama fazla un katmamaya dikkat edin. Yoksa içi sünger görünümlü bir ekmek yerine daha tok bir ekmeğiniz olabilir. İçini hafifçe yağladığınız bir kaba hamurunuzu koyarak, üzerini kapatın ve 1 saat veya iki katı olana kadar bekletin. Süre sonunda hamurunu tekrar yoğurup, iki veya üç parçaya bölüp, şekillendirip, pişireceğiniz tepsiye alın. Eğer pişirme kağıdı kullanmıyorsanız hafifçe tepsiyi de yağlayın. Ekmeklerin üzerine eritilmiş tereyağı sürün ve ılık ortamda yine 1 saat kadar kabarmalarını bekleyin. Bundan sonra 450 F (225 C) ısıtılmış fırında 15 dk pişirin.

* Ben ekmeği taze biberiye ile hiç denemedim. Kuru biberiye ve Italian seasoning ile denedim. Daha önce de yazmıştım, içinde karışık baharatlar olduğu için ben ekmeklerde italyan baharatını kullanmaktan hoşlanıyorum. Siz istediğiniz bir tercih yapabilirsiniz elbette.
* Hamuru makinede de yapabilirsiniz. Hamur yine makinenizin kabına biraz yapışabilir. Bu durumda bir,iki kaşık un ekleyebilirsiniz.
* 450 F ekmeğin üzeri çabucak kızarabiliyor. Üzerinin daha açık renk olmasını isterseniz takip edip istediğiniz renge ulaşınca folyo ile kapatarak pişirmeye devam edebilirsiniz. Ben ilk resimdekileri öyle yapmıştım. Fırının alt kısmına içi su dolu ufak bir fırın kabı koymanız da kabuğun hem çıtır hem de çok sert olmamasına yardımcı olacaktır.
* Genelde hamuru üç parçaya bölüyorum. Bir tanesi biz iki kişi olduğumuzdan bir öğün için yeterli geliyor. Diğerlerini buzluğa kaldırıyorum. Yemeklerden 1 saat önce çıkarıp, 350 F(175 C) ısınmış fırında 5-6 dk ısıtıyorum. Tarifi yazan bayan da böyle yapıyormuş, sanırım sizler de uyguluyorsunuzdur, ama yazmak istedim :)
>

<$B22rum:

<$BBehiyecigim, inan uzun zamandir ekmek yapmaya niyetlenip vazgeciyorum. sonrada bloglarda yapilanlari gorup ozeniyorum. Eline saglik canim, mis gibi aromali ekmekler yapmissin. Sevgilerimle, opuyorum>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BBehiye hanım, blogunuzu zevkle takip ediyorum :) benim sorum kuru maya yerine instant maya kullanabilir miyim olacak. Sevgiler>

By <$BBlogger aznat  > <$Bbehiye ekmegine bayildim....hele hele yuvarlak sekilli olunca falan bana Turkiye`yi animsatti...ellerine saglik..

kotu hava sizin ordan cikti buraya geldi...sel felaket oldu burada..

kal saglicakla>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNezaketciğim, burada pek ekmek satın almıyorum ben.Sıcaklarda kolay olmasa da kendim yapıyorum, buzluğa koyuyorum böyle. Önceki gün ekmeklerle başladım, dün açma ve pide yaptım. Yani başlayınca oluyor galiba:) Çok teşekkür ederim, ben de seni öpüyorum.

Aznacığım hoşgeldin öncelikle ve blogundaki kedi ve köpekciklere de bayıldım:)Ben hep aktif kuru maya kullanıyordum. İnan birkaç gün önce bir paket instant maya aldım, bu ekmeği onunla denemedim henüz, ama olacağını tahmin ediyorum. Denersen umarım iyi sonuç alırsın:) Yorumun için çok teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cigim,
Ellerine saglik. Ben de otlu ve zeytinyagli ekmek yapiyorum, cok leziz oluyor. Yemege doyamiyoruz:))
Bunlarin sekli cok guzel olmus gercekten>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BTeşekkürler Naimeciğim,beğenmene sevindim. Kötü havayı yollamadık inanki, şu an gökgürültüsü, şimşek burada, ben kulaklarımı tıkıyorum:) Sevgiler.

Hanifeciğim, otlu çiçek ekmeğin mi yoksa? Eğer oysa ben yapmıştım, hatta ilk yorum yazdığım an o andır:) Senin her tarifini seviyorum ben zaten. Bu da benim içi otlu ekmeğim, sünger yapısı da çok hoşuma gidiyor. Görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, biliyorsun ben de seviyorum evde ekmek yapmayi ve arada bloguma koyuyorum. Bu sefer misir ekmegi yaptim. Italyan ekneklerine bayildim, severim ben disi citir citir ekmegi. Hazir Italyan seasoning de varken yapayim ilk firsatta. Ellerine saglik.
Sevgiler.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BDefneciğim, umarım beğenirsin:) Değişik ekmekler yapmak güzel oluyor gerçekten. Ben mısır ekmeğini de severim, ama eşim kek gibi dediği için iki kere yapabildim. Senin minik güzel ekmeklerini de yapmıştım,bloguna ilk ziyaretimdi sanırım:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye,bu ekmek de güzel.Ne çok ekmek çeşidi öğrendik bu bloglar sayesinde..Eline sağlık.Küçük olması da pratik .Dediğin gibi ısıtmak kolay.Sıraya koydum.Hoşça kal..>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'ciğim
Ben de kendi ekmeğini evde kendi yapanlardanım :)

Yaptığın ekmeğin (biberiyeli) tadını çok merak ettim, otlu ekmeğin içinde neler kullanıyorsun ?>

By <$BBlogger kuzinet  > <$Bne zamandir ekmek yapmamistim behiye'cigim, daha bu sabah artik ekmeklerimi yapmaya baslamaliyim diye düsündüm. hazir ekmekler o kadar tatmin etmiyor. artik ankara dönüsü!
ellerine saglik..
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BMerhaba,
Ben sizden varsa lahmacun veya pide tarifi isteyecektim. Bir kez Tortilla ile yapildigini duymustum. Cincinnati de olan malzeme Columbustada vardir dusuncesiyle :) Tek canimin cektigi sey bunlar....
Tesekkurler
Figen>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSahiden Münevverciğim, bir ekmekçi blog arkadaşımız bile var değil mi:) Binnur'a da selam gönderelim buradan. Denersen beğenirsin umarım, sevgilerimle.

Kuzineciğim, bu karışık baharatın içinde mercanköşk, kekik, biberiye, fesleğen, adaçayı hatta çeviremediğim iki baharat daha var. Güzel bir aroma katıyor. Sende istediklerini karıştırırsın belki. Hanife'nin yaptığı otlu çiçek ekmek'de güzel. İstersen ona da bir göz at:)Sevgilerimle.

Tijen abla hoşgeldin, özlemişim seni:) Yazın biraz zor olsa da fırından çıkan ekmek kokusu gerçekten çok hoş oluyor değil mi:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BFigenciğim, tortilla ile lahmacunu denemedim henüz.Ama yine içini hazırlayıp, her tarafına yayıp, broil ayarında pişiriliyor diye biliyorum. Ben eşim sevdiği için öğrendim artık, kendim yapıyorum hamurlarını,ama birçok blogda var diye eklememiştim. En son denediğim lahmacun tarifi Hülya hanımın blogundan.Onu deneyebilirsin. Pide tarifimi ben sana mailde yazayım istersen. Bana sitedeki mesaj bölümünden ulaşırsan yazışalım olur mu? Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili BEhiye,
bu ekmekler çok kışkırıtıcı gözüküyor, eyvahlar olsun. Yapmam gereken ekmekler listesi öyle uzadı ki....
GEçenlerde eşim marketten biberiye aldırdı zorla bana, zorla diyorum çünkü ben sabret baharatçıdan daha güzelini alalım böyle pakettekiler güzel olmuyor dedim ama iyiki almışız. Ben bir baharatçı buluncaya kadar ooo oooo oo :). BU biberiyerler ÇEşme'de yazlık bahçemizde de var...Bana memleketimi hatırlatıyorlar... Şİmdi BEhiye'nin ekmeklerini de hatırlatacaklar...Evet trabzon ekmeği bitmek ve bozulmak bilmedi. günlerdir ekmek yapamamaktan kurtlandım :) Ama dün geceden mı ununu bankoya koydum ki sabah hemen mısır unu yapayım diye...Yok degilse senin ekmek sıra başına geçecekti :)
Sevgiler :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BBinnurcuğum, bende balkonda yetiştirmek istiyorum taze taze biberiye, fesleğen,maydanoz filan...Bakalım ne zamana olacak. Umarım ekmekler güzel olur. Sen ekmekçisin ya, beğenmezsin diye korkuyorum valla:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,ben ne kadar cok ekmek yaparsam kendimi o kadar az ekmekci hissediyorum inan. Bu konu gercekten derin bir konu cunku.. NE kadar cok ogrenmem gerekn sey varmıs diyorum hep...
Askolsun sana. Sen yaparsın da ben begenmez miyim :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BBinnurcuğum, bak zahmet edip cevap yazmaya gelmişsin yine, sağolasın:) Blogunu ilk gördüğümde aaa sadece ekmek mi diye şaşırmıştım, ama haklısın, çok derin konu ve çeşit ne kadar da çokmuş halbuki. Yeni ekmeklerde buluşmak üzere,sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Beline saglikkkk
superlerrrrrrrrrrr>

By <$BBlogger vintage biscuitt  > <$BSağol Vintage, ben sana doğum günü mesajı yazdım çoook gecikmeli, sorry:(>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye hanım,bir tesadüf eseri blog unuzu gezdim.gerçekten güzel bilgiler vermişsiniz.özellikle ekmekler çok lezzetli gözüküyor...Ama eğer yanlış anlamazsanız size bir öneride bulunabilirmiyim...İtalyan ekmeğini yaparken, kullandığınız un rafine edilmemiş yani kara buğday unundan olursa,gerçek italyan ekmeği lezzetini yakalarsınız ...sevgiler Ferda>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BFerda hanım öncelikle hoşgeldiniz:) Blogumun başında da belirttiğim gibi, mutfak konusunda uzun yıllara dayanan bir tecrübem yok. Ancak elde ettiğim güzel sonuçları paylaşmaktan zevk alıyorum. Denemeler yaparak, okuyarak öğrenmeye çalışıyorum. Bu nedenle önerileriniz, yorumlarınız, eleştirileriniz muhakkak çok önemli, niçin yanlış anlayayım:) Ayrıca bu konuda yorum yaptığınıza göre tecrübeniz var demektir. Ben burada zenginleştirilmiş ve beyazlatılmamış un kullanıyorum ama rengi kara değil, bilemiyorum:) Yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkürler, yine beklerim. Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  >