<$BCuma, Haziran 16, 20062>
<$B
Fırında patatesi birçoğumuz yapıyordur sanırım. Biraz vakit alsa da kızartma patatesten daha sağlıklı ve aslında lezzetli de. Baharatlısı, kremalısı, sadesi vs...Bu tarifin tek farkı ise limonlu olması. Eğer limon seviyorsanız denemeye değer bence. Tek başına yenilebileceği gibi et yemeklerinin yanına da yakışacaktır. Tarifi daldan dala atladığım bir akşam yabancı bir blogda görmüştüm. Ancak tarif basit olunca hiç not almadan okuyup geçmiştim. Bu yüzden link veremiyorum. Kendi yaptığım ölçülerle tarifi aşağıda bulabilirsiniz. Miktarları değiştirmek size kalmış.






Malzemeler:


3 orta boy patates
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağından biraz eksik su
1 limon kabuğunun rendesi
1,5 limonun suyu
tuz, karabiber, biberiye, kekik

Yapılışı:

Patatesleri soyup, dilimleyin. Ancak dilimleriniz ince olmasın. Bir kapta limon suyu, zeytinyağı, limon kabuğu rendesini karıştırın. Patatesleri ve baharatları ekledikten sonra güzelce karıştırın. Fırın kabınıza boşalttıktan sonra üzerine suyu da ekleyerek 450 F(225 C) ısınmış fırında patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin. Ortalama 1 saat sürüyor. Arada bir kendinizi yakmadan patatesleri karıştırmayı da ihmal etmeyin:) Süre sonunda lokum gibi pişmiş, dışı hafif kızarmış, limoni patatesleriniz olacaktır.
>

<$B6rum:

<$BBehiyecigim,
tarifi gördüğün yabancı blog nereye aitti bilemem ama bunlar tam da burada, Giritte yapıldığı gibi fırında patatesler!!! bol limon sıkıyorlar, biraz da zeytinyağı gezdirdin mi üstünden, bir tutam da kekik ekledin mi, al sana nefisss fırın patatesler! Bu artık bizim de patatesleri en sık pişirdiğimiz yöntem. Benden önce sana nasipmiş bu tarifi yazmak :))))) Ellerine sağlık! Sevgiler..>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BBilmiyorum ki Papatyacım, sürekli izlediğim bir blog değildi, ama resimleri iştah açıcıydı patateslerin. Zeytinyağı ve baharat ben de kullanıyordum, ama limon ilk oldu. Sen yine yapıp, koy bloguna oldu mu? Benim resimlerim karanlık hem biraz, hem de sen daha usta sayılırsın bu konuda:) Ben de senin fırın dolmandan yapacağım bu ara. Sevgilerimle, görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bben diyetteyim :( ama denemek lazım bu tarifi çok güzel görünüyor.>

By <$BBlogger meraklit  > <$BMeraklı hoşgeldin,bu kızartma olmadığı için yiyebilirsin bence.Sana sevgilerimi yolluyorum ve diyetinde başarılar diliyorum:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBir kac gundur gezemiyorum bloglari ama bakiyorum ki arkadaslarim bos durmamislar:) Ben kizartma yapmayi pek tercih etmem ve mumkun oldugunca firinda pisiririm yemekleri. Patatesler bu hali ile cok guzel ve cok lezzetliler belli. Eline saglik Behiyecigim.>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BNezaketciğim, patates kızartması herhalde en nadir yaptığım şeydir benim de.Ama bugünlerde canım şöyle sarımsaklı yoğurtlu bir biber kızartması da istemiyor değil hani:)Öpüyorum seni.>

By <$BBlogger Behiyet  >