<$BPazar, Haziran 18, 20062>
<$B
Daha önce de bahsettiğim gibi balıkla, daha doğrusu kokusuyla aram pek iyi değildir benim. Tabii eskiye göre artık daha fazla yiyorum ve yapmaya çalışıyorum evde de. Aslında etkinlik için iki tane somon tarifi uyguladım, ama ikisini de eklemeye değecek kadar beğenmediğim için vazgeçtim. Bu nedenle sadece bu pizzayı ekliyorum. Son derece kolay ve lezzetli. Tortillayı balıklı pizzada kullanma fikri, deniz ürünleri restoranına gittiğimizde aklıma geldi. Eve geldikten sonra restoranın sitesinde bulduğum
tarifi ben elimdeki malzemelere göre uyguladım. Orjinalinde istakoz eti kullanılıyor.

Malzemeler:

2 Tortilla
1 kutu Ton balığı
1 domates
Parmesan peyniri
Eski kaşar peyniri
Maydanoz
Közlenmiş 2 diş sarımsak
Zeytinyağı veya tereyağı
Limon



Yapılışı:

Öncelikle ton balığını, su veya yağ içinde hangisi olursa olsun çok iyi süzdürmeniz gerekiyor. Küp küp kestiğiniz domateslerin de aynı şekilde olması lazım. Aksi takdirde pizza sulu olur ve istediğimiz lezzete ulaşamayız. İlk iş olarak közlenmiş sarımsakları ezin, isterseniz erittiğiniz tereyağı veya zeytinyağı ile karıştırın. Pizza tepsinizi hafifçe yağlayıp, biraz tuz ve karabiber serptikten sonra tortillayı yerleştirin. Tortillaların her yerine bir fırça ile sarımsaklı yağdan sürün. Bundan sonra parmesan peyniri serpin. Üzerine iyice süzülmüş olan balıkları ve domatesleri yerleştirin. Bundan sonra kaşar peynirini serpin. En üzerine de maydanozları yerleştirin. 450 F(225 C) ısıttığınız fırında tam 5 dk pişirin. Süre sonunda tortillaların kenarı hafif kızarmış ve çıtır, diğer yerleri daha yumuşak olacaktır. Üzerine bolca limon sıkmayı da unutmayın sakın:)

( Evde eski kaşar (aslında aged provolone kullandım) olduğu ve tadının yakışacağını düşündüğüm için onu kullandım. Denemedim ama belki başka peynirler de kullanabilirsiniz. Maydanoz yerine tarifteki gibi fesleğen kullanabilirsiniz. Tortillaları hazırladıktan sonra pişinceye kadar geçen zamanda buzdolabında bekletmeniz iyi olacaktır.)

Çeşit çeşit balık tariflerini görmek için hep birlikte Hindistan Cevizleri'ni ziyarete gidiyor ve ev sahipliği için teşekkürlerimizi iletiyoruz.
>

<$B18rum:

<$BBehiyeeeee!
Ton balığı bana ya-saaaak! Ve senin yaptığına baaak!
Ü-hü ü-hüüüü!
Eline sağlık nefis görünüyor..
Evren>

By <$BBlogger Tuz ve Bibert  > <$BYaa bak üzüldüm şimdi, ama diğer balıkları yiyebiliyor musun? Arkadaşlarımız güzel somon tarifleri de yapmışlar, hem basit, yorulmadan yaparsın Evren'ciğim. Kendine dikkat et,öpüyorum seni:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye pizzanın pişmemiş hali bile çok güzel, eline sağlık..>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BNilüferciğim, sen de pizza yapmışsın. Sana yorum yazmıştım, ama blogger hata verdi o anda. Senin de ellerine sağlık, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, ellerine saglik. Balik kokusunu bende sevmedigim icin evde yapmayi pek tercih etmem ama son zamanlarda firinda yaparak kokudan kutuldum. Tavsiye ederim. Sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BNe kadarg üzel bir görüntü böyleeee, bayıldım doğrusu, ellerine sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili duduk makarna:
Once bu ismi cok sevdim(memlekette bir zamanlar domatesli sos ile cok yerdik)
Sonrada tortillali tariflere takildim.peynirlisi daha cazip geldi.(balik ozurlu biri olarak)
Denemek uzere
Sevgiler
Meral>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiye,
tortillayı pizza yapmakta kullanmak, ne değişik bir fikir! :) Bana bir de "közlenmiş sarmısak" ilginç geldi, hiç duymamıştım. Ama sarmısak nasıl olursa olsun güzel olur bence. Ellerine sağlık! Sevgiler,
Papatya>

By <$BBlogger Papatyat  > <$Bmerhaba etkinlik sayesinde sitenizi buldum,çok güzel ve bir pizza olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler..>

By <$BBlogger ArMedat  > <$Bellerinize saglik gercekten cok pratik v iyi fikir tortilla ile pizza denemek..
insallah deniycem birgün
sevgiler
www.blogcu.com/oezlem>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bpizzasizz hayat dusunulemezzzz:)>

By <$BBlogger vintage biscuitt  > <$Bmrb,pizzaya bayıldım,ellerine sağlık görüntü can çektiriyor,eh napalım ilk fırsatta yapmak gerekiyor,sevgimle kal canım................PERUZE>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiye,
gel artik su nefis yemeklerinden yemek istiyorum!!!
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BYorumlarınıza ancak bugün dönebildiğim için kusura bakmayın lütfen arkadaşlar:)

Nezaketciğim ve Pembeli çok teşekkür ederim:)

Sevgili Meral, ben de balık özrümü artık yenmeye çalışıyorum faydalarını düşünerek:) Denersen umarım sebzeli tortilayı da beğenirsin, yorumun için çok teşekkür ederim.

Papatyacığım, tortillayı pizza için kullananları duymuştum, zaten börekten lahmacuna çok kullanım alanı var değil mi:) Ben de dışarda yiyince denemek istedim. Sarımsak olayına gelince verdiğim linkte hazır roasted garlic butter spread yazmışlar, ben de böyle birşeyi almaya gerek görmeyip kendi versiyonumu yaptım. Közlenmişin kokusu tazesi gibi olmuyor ve aroması çok hoş. Dediğin gibi sarımsak herşeye yakışır:) Sevgilerimle

Armeda hoşgeldin, ben de blogların çoğunu bildiğim yanılgısına kapılıyorum, sonra bir bakıyorum bir arkadaşımız daha varmış:) Çok teşekkür ederim ziyaretine geleceğim,sevgilerimle.

Özlem çok teşekkürler, gerçekten pratik oluyor. Senin blogundaki mamalar da nefis gözüküyor:)

Evettt Vintage Biscuit, ben normal hamurdan bu haftasonu da yapayım diyorum hatta:)

Sevgili Peruze, çok teşekkür ederim, yorumunuzuz sayesinde blogunuzu tanımış oldum. Görüşmek üzere, sevgiler.

Zerrinciğim, bana mail yollayacaktın eski mail adresinden bekliyorum, sana yazarım detaylı. Öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba sitenize ilk defa geldim,ama bundan sonrada ziyaretcileriniz arasindayim,pizza cok güzel görünüyor eminim tadida güzeldir,ellerinize saglik.
http//www;blogcu:com:baharcicegi>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiye,
Nedense süt ve süt ürünleri balıkla birlikte tüketmekten hep uzak tuttular bizi. Ne kadar da yanlış bir alışkanlıkmış. Bunu ilk kez ilk evlendiğimizde, eşim benden tonbalıklı ve yoğurtlu sandwich istediğinde anladım. Hazırlarmaya elim ermiyor, o yerken bakamıyor, tadını hayal bile edemiyordum. Ama birgün bir cesaret ben de tattım ve bunca zaman bir batıl inanç misali neler kaçırdığımı anladım. Aynı şekilde balık ve peynir konusunda da... Artık benim için de mutfakta tutuculuk yok... Ellerine sağlık sevgiler,
bahar>

By <$BBlogger gastronott  > <$BÖznurcuğum hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere:)

Baharcığım sen de hoşgeldin:)Beslenme konusunda dediğin gibi kulaktan dolma yanlış bilgiler olabiliyor. Ton balıklı sandviçe yoğurt koymak hiç aklıma gelmezdi inan:) Bu arada kitabının haberini ben Papatya'dan almıştım. Tebrik ediyorum seni ve başarılar diliyorum her zaman. Blogunun ziyaretçisi olacağım. Sizlerden öğreneceğim çok şey var daha. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBanu hoşgeldin, senin dediğin şekilde de çok güzel olur eminim pizza, zaten peynir, domates, fesleğen yakışmaz mı hiç birbirine:)Blogundaki kiş tarifleri de birbirinden güzel gözüküyor. Yine görüşmek üzere, sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  >