<$BÇarşamba, Temmuz 12, 20062>
<$B
Bagel için buraların simiti demek yanlış olmaz sanırım, bizim simitlerimizin yerini doldurması imkansız olsa da...Dışarda kahvaltı yaptığımızda, arasıra yediğimiz bagel'ın bir de ev denemesi olsun istedim. Tarif kendi ekmek makinemin kitabından.












Malzemeler:

Ilık su 1 cup
Şeker 1+1/2 tbsp
Tuz 1 tsp
Un 3 cup
Aktif kuru maya 2+1/4 tsp
Üstüne sürmek için 1 yumurta ve serpmek için susam, çörek otu


Yapılışı:

Sırayla ekmek makinenizin kabına malzemeleri yerleştirip, hamur programında çalıştırın. Makineniz yoksa bildiğimiz şekilde, mayayı, şeker ile birlikte bir miktar ılık suda köpürünceye kadar bekletin. Un, tuz ve kalan su ile yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamur iki katı olana kadar üstünü kapatıp, ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. Daha sonra hamuru 8 parçaya bölüp, küçük toplar yapın. Bu topların ortasına parmağınızla delikler açıp, hafifçe çekeleyerek genişletin. Pişirme kağıdı serdiğiniz veya hafifçe yağladığınız tepsinize yerleştirin. Yarım saat veya yine yaklaşık iki katı kabarıncaya kadar üstü kapalı olarak bekletin. Bir tencereye 2 litre su ve 2 yemek kaşığı şeker koyarak kaynamaya bırakın. Kabarmış hamurları yavaşça kaynayan suya bırakın. Tencerenizin boyutuna göre aynı anda 2 veya 3 tane koyun, toplam 3 dk ve bir sefer çevirmek üzere tencerede tutun. Sırayla bu işlemi tekrarlayın. Delikli kepçe ile çıkardığınız hamurları mümkün olduğunca süzdürerek, tepsiye yerleştirin. Fırına vermeden önce üzerine çırpılmış yumurta sürüp, susam veya çörek otu ile süsleyin. 400 F(205 C) ısınmış fırında 20-25 dk pişirin. Arzu ederseniz arasında krem peynir ile servis edebilirsiniz.

Benim bagellarım epey kabarmışlardı, öyle ki açtığım delikler minicik kalmıştı. Ben de suya atmadan önce genişlettim biraz. Ama siz yapmayın derim, şekilleri bozuldu biraz. Hem belki de daha kabarık olacaklardı:(

Not: Benim kitabımda belirtmiyor, ancak daha sonradan okuduğum bazı tariflerde suda haşlama işleminin daha kısa tutulması (1-2 dk arası) ve kaynayan suyun altının kısılarak yapılması gerektiği yazıyor. Bunu da eklemek istedim.
>

<$B12rum:

<$BBehiyecigim, bagellar harika olmus bence. Sekillerine mudahale etmis olsan bile,cok guzeller. Bu da bir deneyim olmus, hepimiz deneye yanila bulmuyor muyuz dogrusunu? :)
Ellerine saglik. Operim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BSağol Defneciğim, dediğin gibi denemeden öğrenilmiyor hiçbir şey. Neyse ki azıcık şekil yönü bozuk, tadları güzel:) Ben şimdiden buraya da yazayım, sana çok iyi yolculuklar diliyorum. Artık Türkiye'den haberleşmek umuduyla, sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBageller cok güzel görünüyorlar bence sekilleride gayet güzel:) ellerine saglik>

By <$BBlogger elcinin_mutfagit  > <$Bharika goruntu !!!!
eline saglikkk>

By <$BBlogger vintage biscuitt  > <$BGuzel arkadasim,bagellar super gorunuyorlar.Ilk firsatta yapacagim bunlardan.Ellerine saglik :o)
Reyhan.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BElçin hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Umarım herşey yolundadır. Seni de en kısa zamanda tariflerinle blogunda görmek üzere diyorum, sevgilerimle.

Hoşgeldin Vintage, teşekkürler.

Reyhan'cığım, çok teşekkür ederim sana da. Sen yerine bir yerleş bakalım, neler yaparsın neler...Bana da resimlerini atarsın artık:) Öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSelamlar,
Bagellerin harika görünüyor.Bence orda satılanlardan daha güzel olmuş seninkiler.

Bence yapa boza en iyisini bulacaksın.Bir daha ki sefere daha da muhteşem olacakları kesin.)))

Ellerinize sağlık,sevgiyle kalın.

Sevgiler

Damak tadı>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BTeşekkür ederim Gül, deneme-yanılma yöntemiyle çok tecrübe kazanabiliyor insan dediğin gibi:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbagellerin nefis olmuş.bende tarifini denemeye çalışacağım.
ellerine sağlık
nunubella>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim Nunucuğum, Ece tatlısını öperim. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bben cok severim bagel.bu tarif çok makbule geçti. ellerine saglık, ne iyi etmissin de yazmıssın. ben de artık yapar, içine peynir surer, domates ve feslegen koyar afiyetle yerim :)>

By <$BBlogger tugce:-)t  > <$BTuğçe hoşgeldin, denersen seversin umarım. Benim de ilk yapışımdı.Vakit bulup denediğinde belki bana da yazarsın beğenip beğenmediğini:)) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >