<$BÇarşamba, Temmuz 05, 20062>
<$B
Yeni denemeler yapamadığım için blogumu sık güncelleyemiyorum bugünlerde. İki gün önce bir biscotti denemem oldu yalnızca. Biscotti konusunda çok kararsızdım aslında, acaba çok mu sert olur diye çekiniyordum. Sonra denemeye karar verdim. Hamurun biraz yapışabileceğini, unlu ellerle tutulması gerektiğini biliyordum bilmesine de, benimkini hale yola sokmak çok zor oldu. Ancak bir büyük parça halinde tepsiye zar zor atıp pişirdim. İçinde yarım bardak nutella, yarım bardak çikolata kırığı ve ceviz olmasa herhalde uğraşmazdım bile:) Neyse tadları güzel oldu ve biz iki gündür çayla yedik onları. Yine de başarısız bir deneme olduğu için paylaşmayı uygun bulmadım. Bu yüzden her zaman yaptığım ve dün akşam da misafirimiz için yaptığım pide tarifimi eklemeye karar verdim bende. Bloglarda birbirinden güzel pide tarifleri var, bu yüzden eklemesem de olurdu, ama benim de arşivimde olsun bari :) Hamurum kendi ekmek makinemin kitabındaki french hamuru, yani çok ekmek çeşidi bilmezken aslında en çok kullandığım temel hamurum:)

Hamur için malzemeler:

Ilık su 1+1/4 cup
İsterseniz 1 tbsp zeytinyağı
Şeker 1 tbsp
Tuz 1 tsp
Ekmek unu 3+1/2 cup (ben normal un kullanıyorum)
Aktif kuru maya 1 tbsp


İç malzemesi :

Kıyma
Soğan
Yeşil biber
Domates
Salça (ben acı biber tercih ediyorum)
Tuz ve istediğiniz baharatlar
(Kullandığım kıyma çok yağsız olduğu için ben biraz sıvıyağ da ekliyorum. )

Yapılışı:

Malzemeleri ben yukarıdaki sıralamaya göre makineye yerleştirip, hamur programında yapıyorum. Elle yapmak isterseniz klasik yöntemle, maya ve şekeri ılık suda maya köpürünceye kadar bekletin. Daha sonra zeytinyağı, azar azar un (tuzu una karıştırın) ilavesiyle yumuşak bir hamur yapıp, iki katı oluncaya kadar ılık bir yerde bekletin. Kabaran hamurunuzu bezelere bölün. Ben bu hamuru 5 bezeye bölüp, biraz uzunca pideler yapıyorum. Büyük bir tepsim olmadığından fırın telimin bir katını folyo ile döşeyip, onun üzerine hepsini bir kerede yerleştiriyorum. Bezeleri unlayarak açın, zaten çok çabuk uzuyorlar. Açtığınız hamurları pişireceğiniz tepsiye alın ve içini yerleştirip, kenarlarını kıvırın. 400 F(200 C) ısıtılmış fırında pişirin. Ben ortalama 20-25 dk pişiriyorum. Ama biraz daha kızarsın diye dereceyi arttırıp fazladan 5 dk tuttuğum da oluyor. Fırından aldıktan sonra pidelerin kenarlarını hafifçe tereyağ ile yağlayabilirsiniz.

>

<$B15rum:

<$BBehiyecigim, harika olmus pideler. Ellerine saglik. Daha once ben de yapip bloguma koymustum. Burada, hadi kebapciya veya pideciye gidelim diyecek sansimiz pek olmadigindan, is basa dusuyor degil mi? Ama evde yapilan da cok lezzetli oluyor bence. Hem nasil sartlarda yapildigini bilmek de iyi oluyor, kendi ellerimizle tertemiz:)
Sevgiler.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BDefneciğim sağol,senin pidelerini hatırlıyorum, onlar da çok güzel gözüküyordu:)Hatta sen kıymayı biraz kavuruyordun di mi? Duymamıştım daha önce. Benim aklıma gelmezdi pide veya lahmacun yapacağım. Dediğin gibi hadi deyince bulunmuyor. Hem de daha hijyenik olduğu kesin:) Yakın olsaydık sırayla yapar, birbirimize ikram ederdik, ama hem yakın değiliz hem de sen gidiyorsun zaten:(
Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmethabalar behiye... ellerine saglik bu pide harika duruyor.. ben de evde kendim yapiyorum pideyi.. hem de kepekli unla.. dediginiz gibi kendi evinde yapmak daha guzel.. en azindan daha guvenli.benimde hayalime gelmezdi lahmacun yapmak, pide yapmak.buralarda olunca insan ogreniyor. hem de daha iyi oluyor.mutfakta vakit gecirmenin eglence olduguna inaniyorum artik. evlenmeden once zorunluluktan baska bir sey degildi.
keske yakin olsaydik.. sen bana yapardin, ben de sana
yine ayni sey oldu... bir dilek daha tut sen.

defne sayfana o kadar cok yorum yazmak istedim ki, ama sen blogger kontrolu koymussun o yuzden yazamiyorum.neyse birde blogcu takipcin var.. adi da defne nur`un mutfagi...

ikinize de kolay gelsin ...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Behiye,
Esim oyle resmini bakip duruyor benimle de dalga geciyor :) Hani sen blog sahibinden tarif almistin yapacaktin diye. Hatta diyor ki az kaldi surda Turkiyeye gidince yeriz :( Ben hala kararliyim yapacam bir gun size de sonuclari bildirecegim...
Ellerinize saglik.
Figen>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BEllerine sağlık, dün akşam bende birşeyler denemek istedim, başarısızlıkla sonuçlandı. Elime yapıştı aymi tarifimi denedik :)

Ama pideler şahane, kıyması kavrularak yapılan, üzeri hamurla kapatılarak yapılan Ereğli Pide şahane olur Akçakoca'ya yolu düşenler Bülent'in yerine uğramalı Ereğli Pideden mutlaka yemeli.

Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BSayfaniz muhtesem helede pideler,ellerinize saglik banada beklerim.
http//www,blogcu.com.baharcicegi>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSağol Naimeciğim, benim aklıma gelmemesinin bir sebebi de kıyma ile aramın iyi olmaması idi. Evleninceye kadar yediğim pide veya lahmacun sayısı o kadar azdır ki...Şimdi eşime yapınca yavaş yavaş yemeye başladım:)
Maalesef seninle de yakın değiliz:( Sevgiler.

Figenciğim, bloga eklemem diye sana mail atmıştım, ama yapınca bir anda ekleyiverdim. Alışınca kolay aslında, umarım sonuç güzel olur denediğinde. Bu arada kıymalı içten azıcık artınca bir tane tortillanın üstüne yayıp, broil ayarında pişirdim. Çok beğendim ben, lahmacun için uğraşmam sanırım.Türkiye'ye gideceksiniz şimdiden iyi tatiller sana:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKuzinecim, ben sürekli izlediğim bakingsheet'den almıştım tarifi. Herşey doğruydu, ama dediğin gibi elimden ayırıncaya kadar çok uğraştım:(
Bu arada ben Düzce'liyim. Akçakoca'ya çocukluğumda gittiğim için hiç bilmiyorum dediğin yeri:( Bizim oralarda da güzel pide yapılır. Hatta genelde Pazar günleri, annem içini hazırlar, pideciye yollardı. Mis gibi pideler gelirdi,ama ben mızmızlanır, pek yemezdim:)Sevgilerimle.
Bahar çiçeği,çok teşekkürler. Yalnız ben senin sayfanı bulmakta güçlük çekiyorum. Google'da var ama emin olamadım. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, ellerine saglik. Pideler cok guzel, nasil da severim bir bilsen. Cocuklugumda bizim orada, pazar gunleri pide ici hazirlayip, pide firinina gonderirdik ve ben senden farkli olarak acaip istahla yerdim !! Tekrar eline saglik, sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BNezaketciğim, gitsem şimdi yerim artık:) Pazar günleri pide olayı birçok yerde var galiba. Bir de kalabalık olunca ne keyifle yeniyor di mi yemekler? Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Byenge valla bunlarin aynisindan istiyom cok severim ben pideyi bunu yapmicaktin yandin sen ben solim abim bilir benine yani ne kadar cok sevdigimi>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiye
Pidelerin gercekten coook guzel gorunuyor hani kestiklerinde tabakta 'pideci pidesi' gibi olmus
Hemen deniyorum. Yalniz ici pisirip mi koydun kacirmisim.
Biscottilere gelince ben de Portakal agacinin visne kurulu bademlisini ilk denedigimde super olmustu ikinci ve ucunculer aynaen dedigin gibi oldu.
Tek hatirladigim olcudeki unun disinda stand mikserden toplarken ilk yaptigimda elimin altinda oldugundan kekun kullanmistim belkide ondan
Cok tesekkurler tekrar, bu sicaklarda firin calistirma cesaretinden dolayi..
Sevgiler
Meral>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAli biliyorum senin de böyle şeyleri sevdiğini:) Yaparız sana da inşallah:) Selamlar.

Meral hoşgeldin, pideleri beğenmene sevindim, denersen de beğenirsin umarım. Ben kıymayı çiğden koyuyorum.
Biscotti, nutellanın kıvamından dolayı toparlanamadı gibi geliyor bana ama bilemiyorum. Bir daha yakın zamanda denemem sanırım. Zaten dediğin gibi bu sıcaklarda hiç verimli değilim. Bloguma ilgi gösteremiyorum, sizlere de ayıp oluyor:(
Sevgilerimle, uğradığın için sağol.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye, Pideler nefis gorunuyor, ilk anda hazır sandım ilk resimde, son derece basarılı olmus,
Ellerine saglık,

Figen>

By <$BBlogger ZeYNePt  > <$BFigen hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Ben hiç eklemesem mi bu tarifi diye düşünürken beğenilmesi beni sevindirdi gerçekten:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >