<$BPazartesi, Temmuz 10, 20062>
<$B
Kahvaltı için değişiklik olsun diye pancake yaptım bugün. Aslında aylar önce bir kez daha yapmıştım ve eşim sevmemişti. Belki fikri değişir diye lor peynirlisini denedim, ama olmadı. İkinci şansı da tanıdıktan sonra demek ki eşimle kahvaltı yaparken bir daha yapmayacağım bunlardan:) Hani böyle yazınca kötü olduğunu sanmayın, bence güzeldiler. Sevenler rahatlıkla deneyebilirler. Sevmeyenlere sözüm yok:)









Malzemeler:

1 yumurta
1/2 bardak süt
1 bardak un
2 yemek kaşığı şeker (tepeleme)
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
6-7 kaşık lor peyniri (ricotto kullandım)
1 tutam tuz

Yapılışı:

Un, tuz, şeker, kabartma tozu, karbonatı birlikte bir kaba eleyin. Ayrı bir kapta hafifçe yumurtayı çırpıp, süt ve lor peynirini ekleyin. Bu karışımı unlu karışıma ekleyin ve karıştırın. Kıvamına bakarak ben 1-2 kaşık daha süt ekledim. Azıcık tereyağı erittiğiniz kızgın tavaya 1 kepçe karışımdan dökün, üzeri göz göz olunca arka tarafını çevirin. Bal, reçel veya pudra şekeri ile servis edebilirsiniz. Bu malzemeden 6 tane pancake çıkıyor.


Bu da benim arkadaşımın kediciği... Arkadaşım onu arabanın motorunda bulmuş, (yanlış anlamadıysam:)) kıyamamış sokakta bırakmaya. Almış, yıkamış, veterinere de götürmüş güzelce. Şimdi evinde, ona arkadaşlık ediyor. Bana da resimlerini göndermiş. Yaramazı ben kamera da da seyrettim biraz, yerinde duramıyordu. Çok şeker değil mi:)
>

<$B12rum:

<$BBence cok guzel gorunuyorlar. Ben de yaptim gecen hafta esime (lorsuz), aslinda o da bu tarz seyleri pek sevmez ama nutella surerek yedi iki tane. Begendigini soyledi, sasirdim :) Sen de kendin icin yaparsin bundan sonra Behiyecigim. Sevgiler.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye ben de eşime küsüp, uzun yıllar krep yapmamıştım. Aşçılarının yaptığı gibi olmuyormuş!!!
Bence çok başarılı görünüyor. eline sağlık>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$Bellerine sağlık, bir fransız olarak ben krep ve pancake çok severim. Allahtan eşimde sever ( Türk olduğu halde :)!
Lorlu hiç denemedim ama deneyeceğim çünkü çok güzel görünüyorlar.
Arkadaşın ile ilgili bir tek aferin derim, bu minik kediye bende kıyamazdım, ama annesine düşünmeden edemiyorum.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BDefneciğim, tek başına da pek olmuyor ama seven bir misafir olursa yaparım di mi:) Eşim simit istiyor benden. Deneme cesareti bulursam yapacağım artık bir gün:) Sevgilerimle.

Hülya hanım, çok teşekkür ederim. Bu arada sizden iyi aşçı mı olur, ne lezzetler tatmıştır aileniz sizin elinizden şimdiye kadar...Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BDefne Zeynep hoşgeldin, ben de yabancı bir sitede ricotto kullanıldığını görüp, evdekini değerlendireyim istedim. ( Tarife uymadığım için kaynak belirtmediğimi de yazayım bu arada)Sen de beğenirsin umarım.
Bu arada kediciğin annesi var mıdır, varsa nerdedir kimbilir? Umarım bu şekilde mutlu olur kedicik. Yorumun için çok teşekkürler, mutlu ettin beni:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cigim,
Ben cok yaparim pancake. Severek yiyoruz, lorlusu ne zamandir aklimdaydi, deneyeyim diyordum, hep sadesini yapip balla recelle yiyorduk. Gelecek sefer senin tarifi deneyecgim.
Kedicige bayildim, ne sirin sey.>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifeciğim, ben bir de blueberry'li denemek istiyordum. Sen denedin mi bilmiyorum ama güzel olur sanırım. Yaparsan şimdiden afiyet olsun, sevgilerimle.

Banucuğum, çok teşekkürler. Bak fıstık ezmesini aklıma getirdin şimdi, onun yerine biraz nutella yiyeyim bari:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BPronto mutlaka annesiz kalmış bir kedi. Isınmak için arabanın motoruna girerler. Uyanıkmış arkadaşın kutluyorum, arabayı çalıştırsaydı gittiydi Pronto. Bir zamanlar benim sokak kedilerimden olan Beşiktaş'a benziyor. Öyle özledim ki Beşiktaş'ı anlatamam(((
Krep, evet evet krep yapmak iyi bişeydir:-)) (Kedi girince işin içine unutulur gider ama.)>

By <$BBlogger Oya Kayacant  > <$BGeldim tavuklu tarif bulamadım ama olsun :) Yarın yola çıkıyorum yeniden, dönüşte görüşmek üzere arkadaşım, öpüyorum :)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BSafrancim hosgeldin, tavuk olmaz mi benim sitede? Senin yorumun eksik ama birtek, Avci usulu tavugumda:) Sana tekrar iyi yolculuklar,ben de opuyorum.

Oya hanim, gercekten abuk sabuk birsey mi yazdim 'kedicik motora girmis' dedigimde diye dusunmustum. Demek ki oluyormus:) Gecen hafta annemle konusurken arkadaslarin nasil diye sordu. Benim ilk soyledigim sey 'anne Zerrin kedi bulmus,onu besliyormus' oldu. Kedi sevince dediginiz gibi insanin aklina geliyorlar hemencecik.Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhabalar behiye.. bu sefer defneye yetisemedim yoksa sana bir dilek daha tuttururduk heralde..

pancakei benim esimde pek sevmiyor.. tadi ve dokusuyla ilgili illginc tanimlamalari var. bense severim.

ben pancake`i yassi kadayifa benzetiyorum. yassi kadayifi bilir misin bilmem ama harika bir tatli oluyor. bende bir pancake yapayim da diyorum sonra da yassi kadayif tatlisina cevireyim diyorum..

kedicik de cok hos duruyor.. yavas yavas hayvanlara alisiyorum galiba.. gecenlerde 5 dakikaligina da olsa evimde bir kopek barindirim.pek de korkmadim.belki birgun bir kediye de dokunmak kismet olur.

kendine iyi bak tariff icin tesekkurler..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNaime hoşgeldin, ben yassı kadayıfı bilmiyorum. Sen yaparsan öğrenmiş olurum ama:) Bizim ailede de çok huylanan veya korkan var kedilerden, köpeklerden. En düşkün olan benim galiba. Yazın annemlerin bahçesinde yeni yavru kedileri o kadar sevdim ki...Görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >