<$BÇarşamba, Temmuz 19, 20062>
<$B
Geçtiğimiz günlerde Hanife likapalı kek yapmıştı. Benim aklımda da uzun zamandan beri muffinlerini yapmak vardı. Bugüne nihayet yapabildim. Burada blueberry denilen bu meyve için likapa veya çay üzümü isimlerini kullanmak, okuduğum yorumlara göre doğru sanırım. Eğer bakmadıysanız Hanife'nin güzel kekine ve bu konudaki yorumlara tekrar bir göz atabilirsiniz. Görünüşleri güzel bu muffinlerin tadları da güzel, yumuşak, hafif nemli, limon aromalı ve meyveli. Daha ne olsun değil mi :)
Tarif joyofbaking.com'dan.






Malzemeler:

2+1/2 cup un (350 g)
3/4 cup şeker (150 g)
2 tsp kabartma tozu
1/4 tsp karbonat
1/4 tsp tuz
1 büyük yumurta
3/4 cup buttermilk (180 ml)
2/3 cup sıvıyağ (160 ml)
1 tsp vanilya
1 limon kabuğunun rendesi
2 cup taze veya dondurulmuş likapa ( böğürtlen, ahududu veya/ve çilek de kullanılabilir)

(cup: su bardağı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı:

Bir kapta yumurta, buttermilk ve sıvıyağı mikserle çırpın. Buttermilk için daha önce bloglarda bilgi verilmişti, ama hatırlatmak gerekirse, süte limon veya sirke katarak 5-10 dk bekletirseniz buttermilk yerine geçecektir. Ben gerekli miktardaki süte 1 tatlı kaşığı limon suyu ekledim. Ayrı bir kapta un, kabartma tozu, karbonat, tuz, şeker, limon kabuğunu, vanilyayı birlikte karıştırın. Eğer vanilya esansı kullanıyorsanız onu sıvı malzemelere katmanız uygun olacaktır. Bu karışıma yavaşça likapaları ekleyin. Bundan sonra sıvı malzemeleri, unlu malzemelere ekleyin. Bir spatula veya kaşık yardımıyla karıştırın ve çok fazla karıştırmamaya dikkat edin. Malzemeler birbirine karışması yeterli olacaktır. Bundan sonra varsa dondurma kaşığı, yoksa normal kaşıkla hafifçe yağladığınız veya kağıt kalıplar yerleştirdiğiniz muffin kalıplarınıza karışımı paylaştırın. 375 F( 190 C) ısınmış fırında 20 dk kadar pişirin. Kürdan testi yaparak pişmediyse biraz daha tutabilirsiniz. Arzu ederseniz soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpebilirsiniz. Bu malzemelerle 12 adet muffin çıkıyor.

Ben bu muffinlere mor benekli dedim, ama içinde koyu lacivert, morun tonları, vişne çürüğü rengi olan kısımları var. Çok estetik olmasa da renkleri göstermek adına yediğim bir tanesinin içini de böyle fotoğrafladım:)

Son olarak eklemek istediğim ise, bir süre bloguma ara veriyor olmam. Arayan, soran olursa ben şimdilik buralarda olacağım, ancak yeni bir tarif eklemeyeceğim. Tüm okurlarıma ve blog arkadaşlarıma sevgilerimle:) Hoşçakalın...

Not: Yorumları okuduktan sonra bir arkadaşım bu meyve ile ilgili bir link yollamış. Okumak isteyenler burayı tıklayabilirler.
>

<$B37rum:

<$BNerden bulabilirim bilmiyorum ama ben likapayı çok merak etmeye başladım. Kaç renk olmuş muflinler benekleri şahane :)>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBloğa neden ara vermek istedin? tatil nedeniyle mi?>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BSevgili Behiye,minik keklerin çok şirin.Ben de şu likapaları çok merak ediyorum Kuzine gibi.Tijen,karadenizde yetiştirilmeye başlandığını söylemişti.Eline sağlık.Sana iyi dinlenmeler....>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBu likapa benim geçen gün johannesbeer diye aldığım şeyle aynı galiba, doğru mu? Muffinler çok lezzetli görünüyor Behiyecim, hafif ekşi ekşi çok lezzetlidir eminim ellerine sağlık. Bu arada umarım tatsız bişey yoktur da hemen dönersin bloguna...
Sevgiler.>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BÇok şirin gözüküyorlar.:)>

By <$BBlogger akçahant  > <$BSevgili arkadaşlarım, yazının sonuna bir link ekledim, belki göz atmak isterseniz diye.

Kuzinecim, çok sağol.Yaptığım muffinlerden ya da meyvelerden ışınlayacağım birazdan sizlere:)Şaka bir yana keşke paylaşabilsek yaptıklarımızı sahiden. Bloga ara vermem tatil nedeniyle değil,şimdilik birşey yazmayayım sebebine olur mu?

Yeşimciğim, ben de senin yazını okurken acaba diye düşünmüştüm ama seninkiler kırmızı, bunlar mavi, aynı değiller galiba:( Hafif mayhoş ama lezzetli dediğin gibi. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim.

Münevverciğim, çok sağol. Türkiye'de olup, burada olmayan şeylere çok özlem duyuyoruz. Bazen de burada böyle şeker şeyler olabiliyor işte:) Görüşmek üzere.

Akçahan hoşgeldin ve çok teşekkürler sana da:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHarika olmuslar Behiye'cigim.. Ben bu keklere bayiliyorum, nasil canim cekti simdi. Verdigin linki ben de okumustum ilk keki yayinladigim zaman gelen yorumlardan sonra.
Nereye boyle hem?? Tatil falan mi? diye soracaktim ki yorumlarda cevabini vermissin. Maillere cevap verirsin ve umarim hersey yolundadir arkadasim:)
Gorusmek uzere...
Sevgiler..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$Bsevgili behiye:
Muffinler harika ellerine saglik. Verdigin link icin de cok tesekkurler hayretler icinde okudum.
Bende bluberry muffini oglum ve sevdiklerim icin yapiyorum boylece blueberry yemege basladi.
Bendeki tarifle seninki cok benzerlik gosteriyor.Yazarin soyadi Darling ismini hatirlamiyorum su an.
Benimkinin farki 1 stick tereyagini eritiyor(seninkinin gorunusu mukemmel siviyagla deneyecegim bir daha) ve limon yerine 3 yemek kasigi portakal rendesi diyor(yani heryerinin kabuk, ici)
Ben de bir gun evde portakal yokken limon ile denedim guzel oldu fakat portakal daha cok rendeleyebildigin icin daha cok yakisti gibi geldi bana.Ben bir portakalin yarisini rendeliyorum.(tarife uymama takintisi yuzunden coook cektim)
Iyiki varsiniz ...
Ellerine saglik
Meral>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbloga ara verecekmissin.. uzuldum ama neyse.. blog nasil olsa burda duruyor. arasira girer ozlem gideririm..

muffinlar harika ben blueberryi pek seviyorum ama muffinlari hosuma gidiyor.kendim hic yapmadim hep hazir karisim kullandim ama simdi kendim yaparim artik. canim cekti,fotograflar o kadar guzel ki...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHanifeciğim, bu tarif de senin kekinle aynı siteden ve yine güzel oldular di mi:) Keşke sana ikram edebilseydim... Maillerle görüşürüz Hanifeciğim, ayrıca ben sizi ziyarete gelirim nasılsa.Çok teşekkürler, bu arada Ege'nin taktığı senin şapkanmış demek:) Sevgilerimle.

İpekciğim, senin de sesin çıkmıyordu epeydir, döndün sanırım. Çok teşekkürler, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMeralciğim hoşgeldin, tarifi aldığım sitede iki ayrı muffin tarifi bulmuştum blueberryli. Diğerinde 2 yumurta ve 1 stick tereyağı vardı, ben de bunu tercih ettim o yüzden:) Bence portakal da yakışır, her ikisini de seviyorum zaten. Hiç portakalı bütün rendelemedim, dolapta kışın yaptığım şekerli kabuk rendesi var, onu kullanıyorum. Ama bütün rendelemeyi deneyeyim ben de, teşekkürler. Benim de elimde malzeme eksikse tariflerde değişiklik yapıyorum, ama o kadar yaratıcı fikirler bulduğum söylenemez:) Ayrıca çok naziksin, iyi ki sizler varsınız. Yoksa biz tek başımıza ne yapacaktık ki. Senin şahsında sesli, sessiz tüm okurlara sevgi ve teşekkürlerimi iletmek isterim. Yorumun ve ziyaretin için çok teşekkürler, sevgiyle kal.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BNaimeciğim, üzülme, çünkü ben gelirim sizi yoklama yapmaya:) Sen de arasıra gelirsen, görüşmüş oluruz. Fotoğrafları beğenmene sevindim, muffinleri denemeni tavsiye ederim, hazır alma artık:) Kızını öperim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, biraz ara vermek, dinlenmek ve denenmis yeni tariflerle donmek guzel olacak. Donmeni dort gozle bekliyorum. Bu muffinlerden de iki tane bana ayir olur mu? Eksi eksi insanin cani cekiyor yahu :))>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BNezaketciğim, tam senin sayfana bakıyordum ben de iyi mi:)Aslında dediğin niyetlerle ara vermek çok güzel ve yararlı olurdu, ama benimki biraz farklı. Bakalım...Muffinlerden var daha buzlukta, canımız isteyince çıkarıyorum çayın yanına. Senin payın kalsın yerinde:) Sevgilerimle, ben seni ziyarete nasılsa gelirim,görüşürüz:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim,problem çözmeyi sever misin?Sevmiyorsan da sevmeyi dene...Problemler çözülmek içindir......
Sevgiyle......>

By <$BBlogger munevvert  > <$BUzun yıllar başkalarının problemlerini çözmekle geçirdiğim işim ve mühendis olmam nedeniyle problemleri çözmeyi seviyorum Münevverciğim. Sanırım bu sevgi karşılıklı, ne dersin:)) Çok teşekkürler...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bselam behiye,
ben columbus tan gulcin. gecen arkadaslarla konusurken senin blog undan bahsettiler. ben de bi bakayim, bakmisken de bi selam vereyim dedim :) tariflerin cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.
gorusmek uzere>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BGülçin hoşgeldin:) Dün seni andım inanki, eşinin geldiğini duymuştum, çok sevindim senin için. Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim, görüşmek üzere. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim ne şirin olmuşlar ellerine sağlık canım.Sevgiler..>

By <$BBlogger ArMedat  > <$BBenim bildigim kadari ile blueberrynin turkcesi yaban mersini, cok guzel olur tadi. biz kanada'da toplar yerdik sokak kenarlarindan.. harika bir meyvedir. belcika'da da 100 gr'i 2 eurodan satiliyor, yani kilosu yaklasik olarak 40 ytl ye geliyor. Ama guzeldir tadi, muffinler de harika gozukuyor.. ellerinize saglik.>

By <$BBlogger Evren Yasat  > <$BYesimcim seninki de frenk uzumu idi. bunun rengi mor oluyor, aldiginda da oyle. Seninki kirmizi oluyor, icinde cok minik cekirdekleri var. bu biraz daha tatlimsi.>

By <$BBlogger Evren Yasat  > <$BTeşekkür ederim Arzucuğum, tekrar hoşgeldin:)

Sen de hoşgeldin Evrenbal:) Likapa, yaban mersini derken, Evcini'nin yazdığınına göre mavi yemiş denilecekmiş artık bu meyveye, biraz önce okudum sitesinde. Likapa'dan daha güzel bence:) Frenk üzümü de Yeşim'in sitesinde olanlar demek ki...Teşekkür ederim ziyaretin için, görüşmek üzere.

İkinize de sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmuffinlein nefis olmuş. benim alttaki bagel çok ilgime çekti.
eline sağlık>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BHülya hanım teşekkür ederim, muffinleri başka meyve ile de yapabilirsiniz,çok yumuşak, güzel oluyorlar. Bagellar da bizim simitlerin yerini tutmasa da denenebilir. Uğradığınız için teşekkürler,sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye hanim merhabalar ben Stuttgarttan Sonia,
Muffinleriniz cok güzel görünüyor. Bende ayni tarif icine bildigimiz kizartma kabagini rendeleyerek yaptim. Cok güzel oluyor. Sevgiler...>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$Bgeliyorum geliyorum, yoksun behiye.. gucume gidiyor valla.. nerden cikti bu ayrilik. kendine iyi bakk>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiye'cigim ellerine saglik. bugün biz de pinar'cigimla amerika'daki muffin'lerden bahsettik.. özlemisim oradaki seyleri. ama beni asil sevindiren bagel tarifin oldu. pek severim kendilerini. istanbul'da da var ama amerika'da yediklerim kadar leziz gelmiyor. sanki buradakiler biraz hamur mu ne?
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BSevgili Sonia hoşgeldin:) Aynı tarifle kabaklı muffin yaptın demek, ellerine sağlık senin de. Eminim güzel olmuştur. (Sadece isminle hitap ettiğim için umarım rahatsızlık vermemişimdir)Yorumun için çok teşekkürler ve sevgiler.

Naimeciğim, öyle bir yazmışsın ki duygulandım vallahi. Sen benim ne kadar sulu gözlü olduğumu bilsen böyle yazmazdın ama:( Gerçekten geçerli sebeplerim var.Yeni tarif denemiyorum, ama senin için sayfaya başka şeyler eklemeye çalışacağım. Canın sıkılmaz gelince:) Sen de kendine iyi bak, sevgiler.

Tijen abla hoşgeldinnn:) Ben İstanbul'da hiç bagel yemedim, o yüzden pek bilemeyeceğim farkını, ama benim yaptıklarım da size aynı tadı verir mi acaba:)İnsan yaşadığı yerlere ait birşeyleri mutlaka özlüyor değil mi...Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim eline sağlık muffinlerin çok güzel görünüyor.
Blog tatili yapıyorsun anlaşılan, iyi tatiller :) Fazla uzatıp da bizi güzel tariflerinden mahrum etme olur mu? ;)
Sevgiler>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BNilüferciğim, tekrar hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Umarım yakında görüşürüz. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Befenim ben sizin gisli bi hayraninisdim surekli sitenize girer tariflerinizi takip ederdim (yalan :p)... bir de ne duyayim aaa bu duduk makarnasi benim arkadasim degilmiymis hem de 3 gundur yuzumu gore gore bayginlik geciren cok cici bi arkadas (acaba ben kimim!)
geri donusunu bekliciim anacim:D
Sevgiler!>

By <$BBlogger LaMat  > <$BÇok güzel görünüyor ellerine sağlık>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BPeace, çok teşekkür ederim nazik yorumun için. Kedicikleri sen de seviyorsun sanırım:) Sevgilerimle.

Pembeli, çok teşekkür ederim:)

Sevgili Lama, üç gün üst üste gördüğüm, Tr'ye giden ve doğum günü olan bir kişi var. Sanırım buldum seni:) Hem benim hem senin dönüşünde görüşmek üzere. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bİpek çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Ekranı yalamaman iyi olmuş ama, malum bir koydum muffinleri oraya bayatladı zavallıcıklar:)Ben lemon and poppy seed muffın yemedim henüz ama ilk fırsatta yiyeyim madem güzelmiş. Tarife gelince, sanki bloglarda vardı diye hatırladım Evcini'nde portakallısını buldum(belki limonlusu denenebilir), bir de Semaver'de var bir tarif. Ben de zamanı için söz veremem, ama bulur denerim umarım. Ziyaretin için teşekkürler, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bgördüğüm en güzel muffinlerden biri. ellerinize sağlık. bayıldım>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BSevdamavisi çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Taşınma nedeniyle ancak cevap yazabildiğim için kusura bakmayın lütfen:(Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBanu çok teşekkürler, seninle de görüşemedik uzun zamandır, benden de sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  >