<$BCuma, Eylül 22, 20062>
<$B
Makarna etkinliği sırasında yeni fırınımdan şikayet etmiştim. Halbuki herşeyin başının sağlık olduğunu, insanın sağlığı düzgünse herşeye de bir çözüm bulabileceğini unutmuşum. Çok şükür ciddi birşeyim yok, sadece soğuk algınlığı, ama alışık olmadığım kadar uzun sürdü. Hala devam ediyor. Buralarda çok kişide var, aman sizler dikkat edin kendinize. Bu hafta mutfakta hep basit şeyler yapabildim, bildiğimiz şeyler. Ancak bu balığı yine de eklemek istedim. Çok lezzetli olmuştu. Sanırım bunda balığın etkisi büyük. Ayrıca etli olup, kokmaması açısından ben çok beğendim. Beğendim de fotoğraftaki kocaman parçayı tabii ki tek başıma yemedim, fotoğraftan sonra paylaştırdım onu :)




Balığı marine etmek için malzemeler:

Kılıç balığı filetosu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 limonun suyu ve biraz kabuğunun rendesi
2 diş ezilmiş sarımsak
1 tatlı kaşığı biberiye
tuz ve karabiber

Sos malzemeleri:

1 diş ezilmiş sarımsak
2 yemek kaşığı mayonez
2 yemek kaşığı yoğurt
biraz limon suyu
tuz ve dereotu

Yapılışı:

Balığı yıkayıp, süzdürdükten veya kağıt havlu ile nemini aldıktan sonra tuz ve karabiber ile baharatlandırın. Balığın sığacağı derin bir kapta marine malzemelerini karıştırın ve balığı yerleştirip ağzını kapatarak buzdolabına kaldırın. Ben vaktim olduğu için 3 saat beklettim, ancak 1 saat de yeterli olur. Arada balığı ters yüz yapın. Bundan sonra geniş bir alüminyum folyo içine balığı koyup, üzerine biraz sos döküp, folyoyu paket yapın. 375 F (190 C) pişirin. Fırınımın şimdi saati de yok, unutmuşum süre tutmayı, ama yarım saatten fazla tuttum ben. Pişip pişmediğini folyoyu açıp, bir çatalla balığın durumuna bakarak anlayabilirsiniz. Aman folyoyu açınca oluşan buharla elinizi yakmayın :) Malum içi sulu oluyor. Folyodan çıkararak servis tabağına alın. Sos için malzemeleri karıştırın ve balıkla birlikte servis yapın.

Geçtiğimiz Salı günü 2. evlilik yıldönümümüz idi. Benim niyetim Bizim Pastane'nin güzel tariflerinden birini denemekti. (Diğer pasta yapan arkadaşlarımın pastalarını da beğeniyorum ve denemek istiyorum, yanlış anlaşılmasın) Ama olmadı, başka bir zamana artık. Fındık aromalı, çikolatalı puding ve içine konulan damla çikolatalarla çok kolay ve hafif olan bu pasta yine de amacına hizmet etti. Üzerinde iki mum söndürüp ağzımızı tatlandırabildik. Bu arada ben Dr.Oetker'in bu pudingini ilk kez aldım ama fındık kokusu öyle belirgin ki çok sevdim. Fındık özlemimden olsa gerek :)


Herkese güzel bir Ramazan ayı diliyorum. Tekrar görüşmek üzere...
>

<$B14rum:

<$BIlk yorum benden olsun:))tesaduf bende balik yapmistim ama seninkide cok guzel gorunuyor.Ben hic sosla denemedim deneyecegim ins.

Bu arada 2.yilinizi kutlarim.Allah yuvanizi saglik ve sihhatle ve insallah bebislerle bir omur boyu surdursun...

Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BEllerine saglik Behiyecigim cok lezzetli gorunuyor balik.Bizim evde ben haric balik seven yok o yuzden en kisa zamanda deneyecegim diyemiyorum.
2.yiliniz kutlu olsun.Allah saglikli,mutlu ve huzurlu guzel gunler nasip etsin size.2 ler kat kat olsun insaAllah.Amin.
Gecmis olsun guzel arkadasim.Kucakliyorum seni kocaman kocaman :o)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKutlu olsun Behiyecigim, hep mutlu ve saglikli olun dilerim. Bu arada balık tarifi harika, ellerine saglik.

Sevgiyle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Byine adimi yazmayi unutmusum ...isimsiz mesaj benim...
Vancouver'dan Reyhan.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyeciğim,evlilik yıldönümünüzü kutluyor,birlikte,mutlu,sağlıklı bir çok yıllar diliyorum.

Bende de balık var....Eline sağlık.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BTüm güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. Hepinize sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cigim,
Guzel yuvanizdaki mutlulugun sonsuza kadar surmesini diliyorum. Hersey gonlunuzce olsun sevgili arakadasim..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BSimdi yemekle ilgili yorumumu yazayim:)
Kilic baligini yillar once Kabatas'ta virane bir balik lokantasinda yemistim, kilic sis olarak yemistim ve lezzeti hala damagimdadir, agzimin sulari akarak yaziyorum bu yazilari, bir balik delisi olarak. Gariptir hic kilic baligi pisirmedim.
Burada tazesini goremedim henuz, sanirim dondurulmus vardi yakinlarimdaki bir markette. Sen tazeden mi denedin tarifini??
Ben de yapacagim mutlaka, hem sosu falan pek guzel geldi gozume..
Ellerine saglik..
Haa unutmadan, su findikli puding nasil bir sey, instant pudinglerden mi?>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifeciğim, öncelikle çok teşekkürler güzel temennilerin için:)

Tarife gelince,eşim de yıllar önce Tr'de kılıç balığını yemiş ve tadı senin gibi damağında kalmış. Ben de bir tarif buldum şiş olarak, balık strec film arasına konulup açılıyor, içine harç konuyor, sonra şişlere geçirilip pişiriliyordu. Gözüme pek güzel geldi ama uğraşamadım. Sonuçta bu basit yöntemle bile lezzetli olduğuna göre kılıç balığı güzel bir balık:)Ben taze balık kullandım. Denersen umarım güzel olur. Puding ınstant değildi, sonuçta bildiğimiz çikolatalı pudinge fındık aroması katmışlar, ama cidden fındık kokusu güzel hissediliyor. O yüzden sevdim ben. Tekrar teşekkürler, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,

Blogunu takip ediyordum ama ilk kez yorum bırakıyorum:-) Öncelikle geçmiş olsun. Ne güzel demişsin herşeyin başı sağlık diye... Küçücük şeyleri boşa dert ediyoruz kendimize. Bloğumda bu konuya sık sık değiniyorum ben de

Balık çok güzel görünüyor. Biz Türkler genelde balığa sos koymayız. Bunun da nedeni sanırım balıklarımızın çok lezzetli olması. Şimdi senin orada canının çekmesini istemem ama doğru söylemiyor muyum? Sanırım bizim balıkların tazeliği ve lezzetini gölgelememesi için balığı ya buğulama, ya ızgara, ya kızartma ama sadece, salt balık olarak yiyoruz. Gerçi kırmızı etleri de bu şekilde tüketiyoruz ağırlıklı... Mesela bir Fransız mutfağını düşünelim, ne kadar karmaşıktır tabaktaki tatlar... Onun da lezzeti farklıdır mutlaka... ama ben gerçek lezzeti hisstmeyi severim:-)

Güzel ve renkli günler dilerim:-)>

By <$BBlogger renklert  > <$BÇok teşekkür ederim ve hoşgeldin Renkler:) Balık konusunda haklısın tabii, buradakiler bizimkiler gibi lezzetli ve çeşitli değil, genelde okyanus balıkları.Burnumu kapatarak geçtiğim balıkçı pazarlarımızı bile özledim:) Ayıp ediyormuşum aslında o zaman. Ziyaretinle sayfama renk kattın, teşekkür ederim. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, yildonumuz kutlu olsun. saglikla ve mutlulukla nice uzun yillara canim.>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BElinize sağlık yemek çok hoş görünüyor,Allah daha nice yıllara erdirsin evliliğinizi ,kutlarım...>

By <$BBlogger Nalan Kaplant  > <$BNezaketciğim çok teşekkürler, öpüyorum.

Sevgili Nalan hoşgeldin, sana da ziyaretin ve güzel temennin için çok teşekkür ederim. Ayrıca blogunu ziyaret ettim, ne marifetlisin:)

İkinize de sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >