<$BCuma, Eylül 15, 20062>
<$B
Sevgili arkadaşlarım, sessiz ve kimi zaman sesini duyuran okurlarım, birbirinden maharetli blog arkadaşlarım hepinizi gerçekten çoook özledim. İstemediğim kadar uzun bir ayrılık oldu bu. Sebepleri vardı, kimileri geçti, kimileri kaldı. Bu sebeplerden bir tanesi -ki son günleri kapsar-taşınmamızdı. Tekrar Columbus'tayız artık. Sevgili Kuzine'ciğim benim blogum için sincaplı mutfak demişti bir aralar.İşte o sincaplı mutfağımı bıraktım, daha geniş alanlı, ama az dolaplı bir mutfağa geçtim, dolaplara sığabilmek için epey takla attım. Eski bembeyaz, yeni fırınımı bırakıp, içinde ışığı bile olmayan bir fırına denk geldim :( Ama napalım sizler için bu zorlukları aşıp tariflerimi denemeye başlayacağım :) Yokluğumda bloğumu yalnız bırakmayan, yorumlar yazan, merak edip hatırımı soran, ya da sadece sessizce ziyaret eden tüm arkadaş ve okurlarıma içten teşekkürler ediyorum.

Gelelim tarifimize. Etkinlik için planladığım 2 apayrı tarif varken, dün evdeki malzemelerle, ancak size buraların pek ünlü macaroni&cheese'ini, yani peynirli makarnasını yapabildim. Umarım beğenirsiniz. Tarif Recipes of Living Well adlı kitaptan. Ben tarifte bulunan ekşi krema (sour cream) yerine yoğurt kullandım, hardal kullanmadım ve sos kısmı bol olsun diye ölçüleri değiştirdim. Sonucu biz beğendik, yalnız bol peynirden dolayı kalori olayına birşey diyemiyorum :) Kitaptaki tarif yağsız süt, yağsız krema ve az yağlı peynirler esas alınarak verilmiş.

Malzemeler:

1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
1 bardak süt
1/2 bardak yoğurt (sulu olmasın)
2,5 bardak çedar ve mozzarella peyniri karışımı (rendelenmiş)
Tuz, karabiber
Bu ölçüleri ben yarım paket makarna için kullandım, gram olarak 227 g oluyor.

Yapılışı:

Bir tencerede makarnayı haşlarken, ayrı bir tencerede sosu hazırlamaya başlayın. Tereyağını eritin, unu ekleyerek hafifçe çevirin ve yavaşça sütü ekleyin. Karışıma 2 bardak peyniri ve yoğurdu ekleyin. Peynirler eriyip pürüzsüz bir sos halini alıncaya kadar karıştırın. Ağız tadınıza göre tuz ve karabiber ile tatlandırın. Daha sonra pişmiş olan makarnanız ile hazırladığınız sosu karıştırın ve fırın kabınıza boşaltın. Üzerine kalan yarım bardak peyniri de serperek 350 F (175 C) fırında 20-30 dk arası (fırınınıza bağlı olarak) pişirin.

Etkinlik için bize ev sahipliği yapan Elvan'a çok teşekkür ediyorum. Birbirinden leziz makarna tarifleri için sakın Peynir Gemisi'ne uğramadan geçmeyin:)
>

<$B14rum:

<$BHosgeldiniz :)

Figen>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye Hanım merhaba,

Ben Zeynep Hanım'ın civcivlerinden Demet Üzüm.Sitenizi beğenerek takip ediyorum.Beğenilerimi sizede iletmek istedim.

En içten sevgilerimle,mutlu kalın :)

Demet Üzüm>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHey ooo! Demek artik tekrardan ayni sehirdeyiz:) Ben de sali aksami dondum Clmbs'a.inan bu sabah aklimdaydin acaba naptilar ne ettiler diye... "blog'dan al haberi" atasozumuzu(!)dogrularcasina tasinma haberini burdan ogrendim sevindim. Tekrardan hosgeldin, gorusmek uzere diyorum...
Sevgiler...>

By <$BBlogger LaMat  > <$BBehiyeciğim,ne güzel,etkinliğe yetiştin.Ellerine sağlık.Peynirli makarna benim için ilk sırada gelir.Ama senin yaptığın gibi yoğurtla da denemek istiyorum.İşlerin su gibi yoluna girsin inşallah.Öpüyorum.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBizde seni çok özledik, umarım herşey gönlünce olur.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BFigenciğim hoşbulduk, artık tanışabiliriz değil mi:)Maille haberleşirsek belki bir gün ayarlayabiliriz.

Zeynepciğim, çok teşekkürler. Fikir için de sağol,ben de diyorum ki, sen kendi rejim menünü bana yolla ki, hem incelemiş olayım hem de devam ettiğine inanayım:)

Demetciğim, çok naziksin, teşekkürler. Bir zamanlar Zeynep de benim civcivim olduğuna göre, sen de benim torun civcivim sayılırsın di mi:) Tüm takım arkadaşlarına da sevgilerimi ilet lütfen.

Sevgili Lama, sen de hoşgeldin:)Artık ben de senin blogundan haberler öğrenirim değil mi:)Görüşmek üzere.

Münevverciğim, dün gece 22 civarında internet sorunumuz halloldu ve hemen ekleyebildim makarnamı neyse ki. İçten dileğin için çok teşekkür ederim, ben de öpüyorum.

Kuzineciğim, çok sağol. Burada da sincap buldum biliyor musun:)(zaten heryerde var, ama hemen evin önündeki ağaçta, yakında bir poz yakalarım umarım.)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cigim, kaderdasim,
hosgeldin,
Ben de tasinmayi yeni atlattim, benim de guzel gozuken bir firinim var sagolsun, pek guzel ama calismiyor. Ne cok benzerlikler cikti goruyor musun:))
Ben bu makranayi cok seviyorum, fotograftaki uzuanip al beni diyor, ellerine saglik..
Yeni evinizin size mutluluk ve sglik getirmesini diliyorum.. Guzel tarifler bekliyorz, firin mirin bizi yildaramaz degil mi??>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifeciğim, senin fındıklı sütlaç hikayeni okurken ben de onu düşündüm inan:) Ben ısınma turları yapıyorum kendisiyle, seninki de en kısa zamanda hallolur umarım. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim, benim de tüm iyi dileklerim seninle.
Makarnayı bitirdik ama ben sana yaparım yine:) Sevgilerimle, görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, uzak kaldigin donem benim de uzak kaldigim doneme denk geldi. Cok ozledim ben senin yazilarini, tariflerini. Belki eskisi gibi birbirimize ilk anda:) yazamiyoruz yorumlarimizi ama tek problem bu olsun degil mi?

Makarna nefis gorunuyor. Ben de cok seviyorum boyle firinda hazirlanmis makarna tariflerini.

Tasinmak oldukca zor bir is, yorulmussundur epeyce. Yeni mutfagindan cok guzel tarifler cikacak eminim. Buna firinin bile engel olamayacak.

Sevgi ile..>

By <$BBlogger Defnet  > <$BYaşasın düdük makarnamız makarna etkinliğiyle beraber aramıza dönmüş : ) Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor tarifin...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BBehiyeeee, hosgeldin nerelerdesin be guzelim. Ozledim seni. Umarim ev yerlestirme telasin bitmistir. Gorusmek uzere, cok opuyoum seni...>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BDefne'ciğim, gidişinle gerçekten bir eksiklik hissettim, ama gönüller bir olsun, başka problem olmasın dediğin gibi. Taşınmaktan nefret ederim derdim hep, 2 yılda 3.evimize geçtik. İnşallah sonunda kendimize ait bir evimiz olur da rahatlarız:) Sen de yeni evine alışmışsındır umarım. Güle güle oturun, güzel tariflerinde görüşmek üzere, sevgilerimle.

Yeşim'ciğim, çok sağol. İnternetimiz gelince ilk işim blogum oldu zaten. Etkinliğe yetiştiğime memnunum:) Sevgiler.

Nezaket'im, ben de özledim seni, uğrayamadım pek, kusura bakma. Yerleştim sayılır eve, yalnız bir soğuk algınlığı başladı,şimdi de onunla mücadele ediyorum. Aman sen kendine dikkat et, havalar birden serinledi. Öpüyorum ben de seni. Hoşçakal.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bselam Behiyecim, hosgeldin, tariflerine yeniden baslamana cok sevindim, devamini bekliyoruz.
Oxford, OH sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BOxford'daki arkadaşım:)Hoşbulduk, çok teşekkürler. Öpüyorum seni.>

By <$BBlogger Behiyet  >