<$BSalı, Eylül 26, 20062>
<$B
Sahurda her zaman kahvaltı yapmayı seviyorum ben. Anneciğim hem yemek hem de kahvaltı hazırlardı, kim hangisinden isterse yesin diye. Ayrıca kendi açtığı kuru yufkalardan tavada hızlıca bir börek yapardı ki sahur klasiğidir bizim evin. Bir diğeri de kalmış pidelerden yaptığı üstü sucuklu, kaşarlı fırında sıcacık pideler. Anlatırken canım istedi, tabii anneme söylemedim bunu, anne yufka yaptın mı diye soruverdim sadece. Neyse ben de arada değişiklik olur diye poğaça yaptım. Herkesin bildiği, klasik, kabartma tozu ile yapılan poğaçalardan.






Malzemeler:

1 yumurtanın akı içine, sarısı üzerine
1/2 bardak yoğurt
1/2 bardaktan biraz az eritilmiş tereyağı/margarin
1/2 bardak sıvıyağ
1 silme tatlı kaşığı tuz
Kabartma tozu
Aldığı kadar un

İçi için :Beyaz peynir, maydanoz

Yapılışı:

Yumurtanın sarısı hariç, diğer malzemeleri aldığı kadar unla yoğurarak yumuşak bir hamur yapın. İstediğiniz şekli verip, iç malzemeden doldurup, üzerlerine yumurta sarısını sürün. Arzunuza göre susam veya çörek otu serperek 350 F(175 C) ısıtılmış fırında pişirin.
Peynirli poğaça yaparken en çok içindeki peynirlerin akmasından korkuyorum. Neyse ki bu sefer akmamışlardı :)

Gelelim Negerek böreğine. Sevgili Tijen'in sitesinde çok önce görmüştüm ve yapalı da epey oldu aslında. Ben zaten sebze sevdiğim için güzel olacağını düşünmüştüm, ama beklediğimden daha lezzetliydi. Denemeyenlere tavsiye ederim mutlaka. 3 orta boy rendelenmiş kabak, bir avuç pirinç, evde başka yeşillik olmadığı için 7-8 tane yeşil soğan, göz kararı beyaz peynir, 1 yumurta kullandım. Karışımı borcama döktükten sonra üzerini geçecek kadar süt ekledim, dilimlenmiş domates ve biberleri yerleştirdim ve pişirdim. Üzerini biraz daha kızartsam daha iyi olacakmış aslında. Linki tıklarsanız Tijen'in böreğine ulaşabilirsiniz. Ayrıca tam tarifi Tijen'in 'Her güne bir yemek' adlı kitabında da bulmanız mümkün. Hafif, lezzetli ve sağlıklı bu börek tarifi için çok teşekkürler Tijen'ciğim :)


>

<$B24rum:

<$BSevgili Behiye,kuru yufkaları rahmetli annem de yapardı.Sahurda sıcacık, yeni pişmiş peynirli bu kuru yufka böreğinin farklı bir kokusu olurdu.Ben o kokuyu severdim.Onu hatırlattın bana.....Poğaçan da,Negerek böreği de güzel olmuş eline saplık.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiyecim ellerine sağlık, ikisi de çok güzel görünüyor. Poğaça sahur için iyi fikir, ben de kahvaltılık şeyleri tercih ediyorum sahurda. Bu arada umarım daha iyisindir artık?
Sevgiler,>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSelam,

Şu sahur anıların arasında yer alan sucuklu, peynirli pideyi annem de yapardı ve ne zaman ramazan olsa sahurda hep onu isterdim. Oysa eti, sucuk, salamı sevmeyen bir insan olmama rağmen bu tada bayılırdım. Annem koca fırını ısıtacağına yuvarlak elektrikli bir ızgarası vardı sadece üstten ısıtan. Onda yapadı. Onun dışında O da sık sık börek yapardı. Ne günlerdi ama...>

By <$BBlogger renklert  > <$BSelam ve selam Behiye,
Ikiside cok lezzetli gorunuyor eline saglik.Bizim evde de sahurlarda hep kahvalti olur.Annemlerle beraber yaptigimiz o sahur kahvaltilarini cok ozledim dogrusu.
Hayirli Ramazanlar diliyorum sana...
Kolay gelsin :o)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BVancouver'dan Reyhan.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMünevverciğim, anneciğine Allah'tan rahmet diliyorum. Zaten senin hep gönlünde ve aklındadır, ama bu hatırlatmayla seni üzmemişimdir umarım.
Değişik ve güzel oluyor kuru yufka böreği bence de. Annem -yanlış hatırlamıyorsam- yoğurt, yumurta filan koyuyor ıslatıp kırdığı yufkaların arasına, yoğurt kesildiği için sanki peynir gibi oluyordu.

Sevgili Kadriye hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Annenin yaptığı pastırmalı pide de çok güzel olmuş. Pastırma biraz koksa da pek severim:)

Yeşimciğim, kahvaltı daha hafif geliyor bana, tuzlu birşeyler atıştırdıktan sonra bir de nutellalı waffle yemeyi seviyorum:) Boğazım tam iyileşmese de eskiye göre çok iyiyim, sağolasın.

Hepinize sevgilerimle.
Çok teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Renkler, okudum sahur anılarını:) Kalan pidelerle birçok kişi yapıyor sanırım, böyle sucuklu, kaşarlı pideler. Güzel de oluyor. Dediğin ızgaralar da çok pratik, bizim de vardı, yumurtalı, peynirli ekmek de yapardı annem onda. Bu arada yine yaza doğru ilerliyor Ramazan, ben de senin gibi yazın olduğu zamanları hatırlıyorum, çocuktum, hep cami ışıklarının yanmasını beklerdim sokakta:) Sevgilerimle.

Reyhancığım, ismini yazmasan da anlıyorum ben senin olduğunu, merak etme:)Ben de çay içmeden sahur yapamam sanırım, sana da hayırlı Ramazanlar, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSelam Behiye,
{pogacalar super gorunuyor borek de oyle ellerine saglik.Cok beceriklisin hep soylerim.Eee benim tariflerimden ne zaman deneyip yayinlayacaksin sitende?Benim bloga da beklerim,yorum da yaz ama.cok mutlu oluyorum alinirim sonraaaaa} dermisim seni gijik edermisim, tabi ki demem :D
Aksam gorusuruk!>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BPogacalar, borekler..
Oruclu olunca daha bir zor oluyor buralari ziyaret Behiye'cigim, bakmayacagim diyorum ama olmuyor, olmuyor:))
Ellerine saglik.>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BUnuttum yine,
Kuru yufkalar, en az 120-140 tane yapilirdi ramazan gelmeden once. Cok lezzetlidir degil mi, tokda tutar ustelik. Ben sadesini de boregini de cok severdim..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiye, Tijen'i Burhaniye'de ziyaret ettigimizde yapmisti bu boregi ve cok cok hosumuza gitmisti ikimizin de. Ben de bir kendime gelebilsem, yaz tam bitmeden yapmak istiyorum ama du bakalim ne zaman kismet olacak. sevgilerimle.>

By <$BBlogger fethiyet  > <$BBehiyeciğim merhaba,
Sitendeki tarifler www.gurme.net in sayfasında senden izin alınmadan kelimesi kelimesine yayınlanmakta bilmem haberin var mı? Biz diper bloglar olarak tepkimizi dile getirdik ama işi otomatiğe bağlamışlar link aldıkları siteye ne zaman yeni bir tarif eklense onların sayfasında birebir resimleriyle birlikte çıkmakta.. Buna engel olabilmenin tek yolu Settings diyorsun, site feed'i seciyorsun, publish site feed var, onu eger NO secersen kapaniyor, bir diger opsiyon da kisa ozet vermek, onun icin de publish site feed yes'te kalacak, sen bir altindaki descriptions'u short sececeksin. Nasil tutmak istiyorsan.>

By <$BBlogger Tuz ve Bibert  > <$BBehiyecigim, ne zamandir pogaca yapmadıgımı hatirlattin bana canim arkadasim. Bizim de evde gelenek halini almis zeytinli pogacalarimiz vardi. Ustelik hamur tarifi de aynı. Hafta sonu yapayım ben de. Ellerine saglik.
Operim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BSevgili Lama, Lama kurabiyesi yapmanı bekliyorum ben, yaparsan deneyeceğim:)

Hanifeciğim, annem kaç tane yapmış bilmiyorum, ama dediğin civarda olabilir. Komşularla biraraya gelip, imece usulü yapmışlardır yine :)Güzel oluyor bence de yemesi.

Fethiyeciğim hoşgeldin hem evine hem bloguma:) Ben tam tarif olmadan, böyle göz kararı yaptım ve çok sevdim. Kimbilir Tijen'in ki nasıl güzeldir. Görüştüğünüzü de onun blogunda okumuştum ve çok hoşuma gitmişti. Tariflerini bekliyoruz, sevgilerimle.

Evrenciğim, çok sağol, bilgim var, sana e-mail attım bu konuda. Görüşürüz.

Defneciğim, klasik ve güzel bir hamur, ne koyarsan içine oluyor değil mi? Ben zeytinliyi de severim. Son zamanlarda bol bol zeytinli açma yaptığımdan, bunlar peynirli oldu:)Ben de seni öperim.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKuru yufkalardan yapılan börekleri bende severim. Annem böreğin yanında erik kompostosu yapardı.
Yeni yaşadığın yeri anlatmıyorsun bize. Sincaplardan haber yok mu?
Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BEfenim Allah sizi inandirsin sabah aksam dusunuyorum nasil yapabilirim diye,yapacagim ilk kurabiye lama kurabiye olacak soz ;)
Bu negerek boregi cidden inanilmaz ilginc birsey...Unsuz borek olur mu; benim gecen gece yaptigim kabak yerine mantari ana madde olarak kullandigin sey negerek boregi olur mu gibi birsuru polemigi beraberinde getiriyor...Yemek dunyasini karistirmamak icin ilk soruyu gormemezlikten gelebiliriz ama tarifin ana kaynagi Tijen belki 2. kisim icin fikir verebilir ne dersin?>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Behiye peynirli poğaçaların nefis görünüyor negerek böreğininde tadını çok merak etttim doğrusu eminim çok lezizdir denemeye çalışıcam mutlaka paylaşımların için teşekkürler.Özge>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKuzinecim, sincaplardan haber var da güzel bir poz yakalayamadım daha:( Ama sana yan komşumuzun köpeğinin sahura kalktığımdan beri havladığını ve beni uyutmadığını söyleyebilirim. Diğer yan komşumuzda ise kedi var, ama o çok sessiz.Camdan cama bakışıyoruz şimdilik:)

Sevgili Lama, unsuz börek oluyor işte böyle:) Hem de sağlıklı oluyor. Bir çeşit fırın mücver gibi, ama pirinç var, süt var ve tadı tabii aynı değil. Sen mantarlı versiyonunu ekle, bakalım benziyor mu? Bu arada Tijen öyle yoğun ki, blogunu ziyaret edersen sorularını cevaplayacaktır eminim.

Özge hoşgeldin ve çok teşekkürler:) Tarif benim çok ilgimi çekmişti, umarım denersen beğenirsin sen de.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhabalar Behiye,
Ben guzel blogunun sessiz takipcisi olarak sesimi cikarmaya karar verdim :)) Sesimi cikartan sahurda yapilan ustu sucuklu, kasarpeynirli pideler (bayilirim bu ucluye) :)) nasil yaptiginizi soracaktim. Boregin cok lezzetli gorunuyor, ellerine saglik.

Emel>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BEmelciğim ne iyi ettin de sessizliğini bozdun, hoşgeldin sefalar getirdin:)Pide olayı çok basit. İstersen sadece rendelediğin veya dilimlediğin kaşarları pidenin üzerine yayıp,üzerine sucuk dilimleri yerleştirebilirsin. Pidelerin üzerine de biraz tereyağı sürebilirsin bundan önce. Ya da yumurtalı yapabilirsin. Yumurta ile peyniri karıştırıp, üstüne sucuk şeklinde. Annem fırında yapıyordu ama broıl de de olur cabucak ustu pişer. Ramazan pidelerimiz güzel olduğu için bunlar da yakışıyor di mi:) Ziyaretin için teşekkür ediyor, sana sevgilerimi, bebişine öpücüklerimi yolluyorum.

Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bafiyet olsun behiye'cigim!
ellerine saglik. dedigim kadar var degil mi negerek böregi? bizim en sevdigimiz kabakli tarifler arasinda. evcek seviyoruz. kime ikram ettiysek begendiler. sagolsun karaburunlu hanimlari da anmali burada, onlarin tarifi çünkü!
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BBehiye'cim merhaba,

Ben negerek boreginede gorunusene bayildim.Kabagida cok severim sanki mucveri andirir gibi oldu.Kesinlikle deneyecegim...Eline saglik

Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyecigim, ellerine saglik canim. Poacalar da borek de cok guzel gorunuyor.>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BGülenay, Nezaket ve Tijenciğim çok teşekkür ederim ziyaretiniz için,hepinize sevgilerimle. Tijen'ciğim Karaburun'lu hanımların bu tarifi için onlara, bizi tanıştırdığın için sana ayrıca teşekkürler:)>

By <$BBlogger Behiyet  >