<$BÇarşamba, Ekim 11, 20062>
<$B
Geçtiğimiz günlerde kalabalık bir iftar için yapmıştım bu tatlıyı. Daha önce de birkaç kez yaptığım ve çok beğendiğimiz bu tatlı, iftardaki herkes tarafından da oldukça beğenildi. Şerbetli olmasına rağmen hafif, az malzemeli, yapılışı kolay ve rahatça iki dilim yiyebileceğiniz bir tatlı bence. En azından ben yerim :) Tarif sevgili Sibel'e ait. Beni tatlının yuvarlak tepsideki görünüşü çok cezbetmişti. Bakın hak vereceksiniz :) Ben yuvarlak tepsim olmadığından büyük borcamda yaptım. Yumurtayı bir tane azalttım, azıcık şekeri arttırdım, buradaki pudra şekeri bana daha tatsız geldiği için.






Malzemeler :

2 adet yumurta
3 Türk kahvesi fincanı yoğurt (suyu süzülmüş olsun)
5 Türk kahvesi fincanı pudra şekeri
1/2 Türk kahvesi fincanı eritilip ılıtılmış tereyağı
6 Türk kahvesi fincanı un
1 paket kabartma tozu
İsterseniz limon veya portakal kabuğu rendesi ve 1 yemek kaşığı suyu ( Ben bu kez limon kullandım, daha önce portakal şekerlemesi ile yapmıştım. Hepsi yakışıyor)

Şerbet :

- 3 su bardağı toz şeker
- 3 su bardağı su
- 1 tatlı kaşığı limon suyu


Yapılışı :

Öncelikle şerbeti hazırlayıp soğumaya bırakın. Bundan sonra kabınıza yoğurt ve pudra şekerini
alıp mikserle çırpın. Tereyağı ve yumurtaları ekleyerek karıştırın. En son un, kabartma tozu, limon kabuğu rendesi ve suyunu ekleyerek karıştırın. Bu aşamada çok fazla çırpmayın. Yağlanmış fırın tepsinize karışımı boşaltın, önceden ısıtılmış 360 F( 180 C) fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Piştikten sonra dilimleyin ve sıcak kek üzerine soğumuş şerbeti dökün. Hemen şerbeti hüüüp yapıyor zaten :) Bundan sonra üzerine bir tepsi kapatarak bırakabilirsiniz.




Tarif için çok teşekkür ederim Sibel'ciğim. Eşim resmi eklerken ben bundan yine istiyorum dedi :)
Demek ki yine yapılacak...

Ekleme : Tatlının hamuru az miktarda ve kendi başına akacak kıvamda olmuyor. Tabii ben 1 yumurta eksik kullandım. İsterseniz orjinali gibi 3 yumurta da kullanabilirsiniz. Hamuru az görüp panik olmayın diye eklemek istedim. Resimdeki gibi oluyor sonuçta :) Afiyet olsun.

>

<$B19rum:

<$BEllerinize sağlık çok güzel görünüyor...>

By <$BBlogger Burcu Özdoğant  > <$BMmmm ellerine saglik resim de kendiside cok güzel görünüyor:) inanirmisin oruclu oruclu nasil canim cekti:) bende mi yapsam aksama aceba? zaten zuhal abladan bugün corbami sectim tatli olarak ta senin tatlini seceyim bir ana menü eksik:))Sevgili Sibel'e de tarif icin tesekkürler..>

By <$BBlogger elcinin_mutfagit  > <$BSevgili Burcu hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Sitenin yeni görünüşü çok güzel olmuş bu arada:)

Elçinciğim, umarım yapmışsındır ben cevap yazana kadar, pişman olmayacağını düşünüyorum :) Çok teşekkür ederim.

İkinize de sevgilerimi gönderiyorum...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim, benim öncelikli tercihim sütlü tatlılar olmasına rağmen, yoğurt tatlısını severek yerim. Ellerine sağlık. Ben de mi yapsam ne?>

By <$BBlogger Defnet  > <$BDefneciğim, hazır sahurda iken hemen yazayım dedim sana:) Gerçekten hafif, hadi sen de yap. İki kişiye fazla gelebilir belki, annenlere de verirsin:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEllerine saglik Behiye'cigim cok guzel gorunuyor, benimde severek yedigim bir serbetli tatli ve gercekten yapimi cok kolay olan zaman almayan bir tatli. Gecikmeli olarak sucuklu- kasarli pide tarifi icin cok tesekkur ederim, cokkkkkkk lezzetliydiler,oglusumdan firsat bulup yazamadim simdiye kadar ama tarifi aldigim gunun sahurunda hemen denedim :))
Sevgiler.
Emel>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim Emel'ciğim, burada senin sesini duymak ne güzel oluyor:) En çok da pideleri yapıp beğenmene sevindim, afiyet olsun. Minik oğlunu ve seni çok öpüyorum, sevgilerimle.

ve Zeynepciğim, sana da hayırlı Ramazanlar diliyorum, çoğu anlamadan geçiverdi bile. İftarlarda beni anıyorsunuzdur umarım:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BNefis gözüküyor ellerine sağlık,afiyetler olsun.))

Sevgiler..Gül>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BTeşekkür ederim Gül, afiyetle yedik bitti:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEline sağlık. Annem ben çocukken, yani sağlıklı yaşamı henüz keşfetmemişken bu tatlıyı sık yapardı. Mesela bir misafir mi çıkagelecek, bu tatlıyı yapması çok zamanını almazdı. Ben tatlı sevmediğim halde bunu beğenirdim. Revaniden ziyade bunu tercih ederdim. Eşim ne yazık ki sevmiyor, ben de yapma girişimlerimi bu nedenle erteliyorum. Ama yapacağım. Yıllardır bunu yapmayan, sağlıklı beslenme tutkunu annem nasılsa tarifi unutmuştur, senin tarifi deneyeceğim:-)>

By <$BBlogger renklert  > <$BSevgili Renkler, ben de beylerin genelde şerbetli tatlıları sevdiğini düşünürdüm,demek ki yanlışmış. Ben sadece Sibel'in güzel tarifini hatırlatmış oldum, umarım beğenirsin:)Sevgilerimle.

Evet Zeynepciğim, kalabalık zevkli oluyordu gerçekten. Ben de seni öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bhmmm eline saglik Behiyecigim, ben bu siralar boyle $erbetli tatlilara bir de profiterol e takmis durumdayim. Hemen her gece bir tatli yemesem duramiyorum. Sonum kotu :(( Bu hafta bende boyle bir tatli yaparim herhalde. Iyi hafta sonlari diliyorum, cok opuyorum.>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BNezaketciğim, bizde de öyle, iftardan sonra tatlı mutlaka aranıyor valla. Benim de aklımda profiterol yapmak var bak:)Sibel'in bu tatlısını daha önce yapmadıysan deneyebilirsin Nezaketciğim, tavsiye edilir:)Kendine ve bebişine dikkat et oldu mu, öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba behiye,
Tatli cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik.>

By <$BBlogger umrant  > <$BTeşekkür ederim Ümran, nazik yorumun ve ziyaretin için. Blogun hayırlı olsun, sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim,ne güzel bir tatlıdır bu.Yoğurdun verdiği tadı çok seviyorum ben.Eline sağlık.Sevgilerimi gönderiyorum,İstanbuldan....>

By <$BBlogger munevvert  > <$Btatlı guzelgorunuyor ,servıs tabagının cıceklerı ıçınde. şerbetlı tatlı sevenler ıçın guzel ve hafıf tatlı ellerıne saglık.sevgıler FERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BBehhiyecigim,
ozlettin kendini ama:( yeni tariflerini eksik etme bizlerden Ramazanin su son gunlerinde...
Sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMünevverciğim, güzel tatlı gerçekten. Benim acaba olur mu diye korkmadan yaptığım bir tatlı oldu bu. İstanbul'a ve sana selam ve sevgilerimi yolluyorum. ( Gelirsem görüşürüz belki değil mi:))

Sevgili Ferhan, hoşgeldin. Ziyaretin için teşekkür ediyorum ve blogun hayırlı olsun, sevgilerimle.

Lamacığım, naçizane bir tarçınlı rulo tarifi ekleyiverdim az önce, eğer severseniz:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >