<$BCuma, Ekim 06, 20062>
<$B
İlk defa bir arkadaşımda tatmıştım bu çorbayı. Ondan sonra ben de yapayım diye düşünüyordum, sonuçta besleyici, faydalı bir çorba olmasının yanısıra, arada değişik çorbalar yapmak da iyi oluyor. Daha önceki girişimimde havuçları dolaptan çıkarırken, birkaç mantarımın kaldığını görüp, birlikte pişirmiştim. O da güzel olmuştu, ama mantarın tadı baskındı. Bu akşam istediğim gibi sade havuç çorbası yapabildim sonunda. Eğer bu tarz sütlü çorbaları seviyorsanız deneyebilirsiniz.







Aslında herşeyi ölçmek adetimdir, ama iftar öncesi acele ile yaptığımdan yaklaşık ölçüleri vereceğim. Ben ilk defa yapsam da zaten bilinen bir çorba olduğuna göre herkes kendi damak zevkine göre ayar yapabilir nasılsa :)

Malzemeler :

1 su bardağı rendelenmiş havuç (ben bebek havuçlardan kullandığım için direkt rondodan geçirdim )
2 su bardağı süt
1 su bardağı su
Tuz, karabiber
Sıvıyağ, tereyağı, un

Yapılışı :

Havuçları azıcık sıvıyağ ile tencereye alın ve bir süre iyice kavurun. Üzerine su ve sütü ekleyerek çorbanızı pişirin. Başka bir tencerede tereyağı ile unu biraz çevirdikten sonra, (miktarlar size kalmış, ben kıvamlı çorba sevdiğim için ona göre yapıyorum) azar azar çorbadan eklemeye başlayın, topaklanmaması için hızlıca karıştırın. Çorbanın tamamını ekleyip, tuz ve karabiber ile tatlandırın. Biraz kaynadıktan sonra çorbanız servise hazırdır :)

>

<$B10rum:

<$BHmmm, nefis! Havucu severim ve beli ki bu corbayi da sevecegim. Elerine saglik Behiyecigim.

Sevgiyle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBenim gibi "Sofrada bir çorba olsun, başka bişey olmasa da olur" diyen biri için nefis bir tarif:)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBen bu cobayi ozellikle oglum icin yapiyorum.Cok saglikli.Ellerine saglik.>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BDefneciğim bak yine eski günlerdeki gibi olmuş, ilk yorumu sen yazmışsın:)Teşekkür ederim, denersen umarım seversin.

Şeymacığım hoşgeldin, çorbanın yeri ayrı gerçekten, başta sıcak sıcak içildi mi, insanın midesi rahatlıyor değil mi?

Gülenaycığım, haklısın. Özellikle sebze ve süt içeren bu tarz çorbalar, bence de çocuklara içirilmeli. Tabii bize de:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BLamaMutfakta hic sutlu corba pismedi bu gune kadar dolayisiyla bir sorusu olacak:
Havuc yerine baska hangi sebzeleri kullanabiliriz bu tur bir corba icin?
Ellerine saglik Behiye..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BLamacım, karnabahar, mantar, brokoli, kabak (yeşil veya tatlı) gibi sebzeler kullanarak bu tarz çorbalar yapabilirsin. Yapılışını uydurabilirsin, sebzeler haşlanabilir, un önceden eklenebilir, eklenmeyebilir de. Su ve süt miktarı da ne kadar sütlü istediğine bağlı olarak değişebilir, ayrıca tavuk suyu da eklenebilir. Umarım faydalı olabilmişimdir.Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba, ellerine sağlık..
Nilüfer>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNilüferciğim sağol, bugün blogunun linkini güncelleyeceğim:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBu çorbayı çocuklar çok seviyor ve tabiiki koca çocuk olarak bende bende çok severek içiyorum.Çorba olsun başka bişey istemem zaten.Ellerine sağlık çok güzel muhteşem olmuş.Sevgiyle kalın.>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BBizde de çocuk olmadığı için kendimiz içiyoruz Gül:) Tabii ki sıcak bir çorbanın yeri ayrı, hangisi olursa olsun. Teşekkür ederim.>

By <$BBlogger Behiyet  >