<$BPazartesi, Ekim 30, 20062>
<$B
Uzun zamandır yapmamıştım bu kurabiyeden. Aslında yapımı çok kolay ve sevdiğimiz bir kurabiye. Bu tarz kurabiyelerdeki tek sorun , içerdikleri katı yağ miktarları oluyor bence. Anneciğim bu kurabiyeyi çok güzel yapar, ancak ona pek tarif soramıyorum. Çünkü herşeyi göz kararı yapıyor :) Bunlar da benim yaptığım şekli ile fındıklı kurabiyeler...











Malzemeler :

4 fincan un
1,5 fincan pudra şekeri
2 fincan kavrulmuş ve çekilmiş fındık
113 g tereyağı (oda sıcaklığında, yumuşak)

Fincan : Türk kahvesi fincanı

Yapılışı :

Bütün malzemeleri karıştırıp, yoğurarak oldukça yumuşak bir hamur elde edin. Hamura küçük top şekli verdikten sonra pişirme kağıdı serdiğiniz tepsinize yerleştirin. Fazla bastırmadan çatal yardımıyla üzerine delikler açın. (pudra şekerinin durması için) 350 F (175 C) ısınmış fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Benimki 20 dk sürdü, ancak fırınınıza bağlı olarak süre değişebilir. Fırından aldıktan sonra üzerine pudra şekeri serpin. Fırından çıktığında kurabiyeler yumuşak oluyorlar, zamanla sertleşiyorlar. Tabii yiyemeyeceğiniz şekilde değil :) Afiyet olsun...
>

<$B24rum:

<$BMerhaba canım fındıklı kurabiyeler çok güzel görünüyor. Yanında kahveyle beraber mükemmel olur. Ah şimdi olsa da yesem:)) ellerine sağlık. Hoşça kal.>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$BBehiye'ciğim;
:)) 113 gr terayağ 110 gr kullansam olmaz mı?
şaka biryana herikisi de şahane fincanını çok beğendim.

Sevgiler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bpeşpeşe göndemeyi nasıl becerebildim, bende şaşırdım.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKuzinecim, nerelerdesin sen, hoşgeldin...Başarı göstermişsin ama küsmezsen mesajlardan birini sileyim ben:)3 grama gelince,çok önemli o miktar, koymazsan neler olur düşünemiyorum bile ve sorumluluk kabul edemem bilesin:p (Burada yağlar paket içinden çubuklar halinde çıkıyor ve her biri 113 g. Bana o yüzden yazarken hiç tuhaf gelmemişti halbuki)
Fincanı beğenmene de sevindim, kahve içmeye beklerim, her ne kadar köpük konusunda başarısız olsam da:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKurabiyede serviste harika elinize sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bgüzel görünüyor,ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Perihan, çok teşekkürler, tabaktan alıverseydin bir tane:)

Seda çok teşekkür ederim:)

Sevgili Hesna sen de öncelikle hoşgeldin ve beğenmene çok sevindim.

Hepinize sevgilerimle.

Zeynepciğim, sen sabret bakalım, bana da uzun süre birşey söyleme, büyük sürpriz olsun. Bu sefer söz ama di mi? Sonra ben tatile gelince manzaralı bir yerlerde nasılsa yeriz birşeyler:) Öpüyorum. İstanbul'a selamlar...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$B"Fırından çıktığında kurabiyeler yumuşak oluyorlar, zamanla sertleşiyorlar. Tabii yiyemeyeceğiniz şekilde değil :)" sozunu uzerime aldim ama hic alinmadim cunku benim kurabiyelerimin sert olmasinin cok avantaji var... mesela beni kizdiranin kafasina atarim :P mesela sert oldugu icin cok sut iciriyor,ikizlere katki :)))
Gercekten hos bir sunum olmus tu tu tu ....>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMümkün olsa da keşke birlikte kahve içebilseydik.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BLamacığım, alınmadığın iyi olmuş ama niye üzerine aldın ki:)Yoksa bloguna taş kurabiye tarifi koydun da, ben mi görmedim :)Ayrıca bu kadar sütle bakalım ikiz, üçüz...neler olacak?

Kuzineciğim, belli mi olur bir an, bir yerde kesişir yollar:)

Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bçok guzel olmuşlar ellerıne saglık..kahveyle bırlıkte afıyet olsun...FERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BBehiyeciğim, fotograf öyle sıcak ki, kurabiyeler de nefis görünüyor. Ellerine saglık.

Fotografların üzerine blogunun adını nasıl koydugunu bır e-mail ile bana anlatır mısın?

Sevgiyle kucaklıyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBeni ye beni ye diye bağırıyorlar..ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar
evren>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiye'cigim,
sorma günler geçti bitti bile. son 3 gün. sonra maya'yi bir daha ne zaman görecegiz kimbilir?
asagidaki çorba tarifi var ya ben közlenmis biberi havuçla yapmistim sanirim bir keresinde. çok güzel yakisiyor çorbaya degil mi?
ellerine saglik.
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BFerhancığım, teşekkürler...Az sonra bir tane de çayıma eşlik edecek:)

Defneciğim, fotoğrafı beğenmene sevindim, tabii kurabiyeleri de:) Sağolasın. Diğer mail bu akşam yola çıkar sana doğru:)

Evrenciğim, kurabiyelerin bu sesine kulak veriyorum ben de, çok değil ama bir tane:)

Hepinize sevgilerimi yolluyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BTijenciğim, artık toparlanma vakti geldi desene...Belki Maya sayesinde daha sık gelirsiniz, yani umarım. Közlenmiş biber yakıştı gerçekten, zaten severim kendisini. Ben bundan sonra mercimek ve biberlisini içtim dışarda. O da nefisti. Belki denerim bir gün. Sevgilerimle Tijenciğim. Şimdiden iyi yolculuklar diliyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKurabiyeleriniz nefis görünüyor,paylasim icin tesekkürler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyeciğim,önce eline sağlık.Böyle kurabiyeleri görünce hemen aklıma şu manzara geliyor:Kar yağıyor.Biz pencere kenarında,kalorifer önünde karşılıklı oturmuş,sıcacık çay içiyoruz.Kurabiyeleri sert de olsa çaya batıra batıra yiyiyoruz.Sevdiğim biriyle...Kim bilir?......
nanelimon.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BTeşekkür ederim Öznur, beğenmene sevindim.

Yoksa yoksa nanelimonun karşısındaki sevdiği kişi bir düdük mü:)Kısmet...
Münevver abla, kurabiyeler vallahi sert değil öyle,yanlış anlaşılmasın. Benim ifademle kıyır kıyır, un kurabiyesi gibi:) Sevgilerimi yolladım sana...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bkahveyle kurabiyelerin uyumuna ve kalp tabagina bayildim.ellerine saglik behiye...>

By <$BBlogger umrant  > <$Bkış gelince insanın aklına dışarıda yağmurlu ya da karlı bir hava, ocakta demlenmiş bir çay ve de böyle güzel kurabiyeler ve kek geliyor.
sunumun da cezbedici. eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$Bfincan harika demeden edemeyecegim..kurabiyelerde gel beni ye diyor yahu.. behiyecim acayip kilo aldim tr de acil bir egzersiz programina girmem lazim.
simdi ancak firsat bulabildim yorum yazmaya... bir kere alttaki patatesli ve kozlenmis biberli corba tarifin tam defnelik...saol..

tarcinli coreklere gelince sen nerden aldin bimiyorum ama ben tr de iken yegenim cinnabon istedi ben ve bende denedim bir tarif muhtemelen ayni tarifi denemisiz.. harikaydi...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBir arkadasimda yedim bu kurabiyelerden gecen gun cok hostu...Ama biz cayi tercih ettik :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim Ümran, ben de severek almıştım o kalpli tabağı:)

Hülya hanım, çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Öyle havalarda sıcacık evin içinde olup, birşeyler yemek daha zevkli oluyor değil mi? Neyse yine de kar biraz daha geç gelebilir:)

Naimeciğim, hoşgeldin, kendini özlettin. Kiloları verirsin üzülme,Türkiye'ye gidip bol bol moral depolamışsındır sen aynı zamanda. Küçük Defne sever umarım çorbayı. Rica ederim. Tarçınlı rulo tarifi benim ekmek makinemin kitabından Naimeciğim, güzel oldu. Tarif elimin altındaydı, aramadım yani. Bloguna yeni tarif eklemişsindir artık, görüşmek üzere.

Sevgili Lama, çayla da güzel gidiyor tabii. Ben ne zamandır kahve yapmamıştım, yapınca fotoğrafladım kurabiye ile kahveyi:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >