<$BCuma, Ekim 27, 20062>
<$B
Közlenmiş kırmızı biberi çok sevdiğim için, görür görmez denemeye karar verdiğim bir çorbaydı bu. Tarif Simply Recipes'ten. Ben kendi yaptığım şekli ile yazacağım, orjinali için linki tıklayabilirsiniz. Adı üstünde içinde kırmızı biber ve patates var. Bu haliyle de güzel ve her iki aromayı hissettiğiniz bir çorba. Benim gibi daha baskın biber tadı olsun derseniz, biber sayısını arttırmakta fayda var. Ya da patatessiz denenebilir diye düşünüyorum.









Malzemeler :

2 büyük dolmalık kırmızı biber
1 orta boy patates
1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
750 ml su ( varsa tavuk suyu kullanabilirsiniz)
1/4 bardak süt
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber ve acı toz biber

Yapılışı :

Kırmızı biberleri bildiğiniz şekilde közleyin. Ben fırının broil kısmında arasıra biberleri çevirerek közledim. Ardından ağzı kapanabilen bir mutfak poşetine biberleri koyun. Bu şekilde 10-15 dk bekleyin. Açıkçası ben saatler beklettim, çünkü akşama daha çok vardı :) Bunu yapmanız biberlerin kabuklarının çabucak soyulmasını sağlıyor. Eğer hiç denemediyseniz tavsiye ederim, oldukça güzel bir yöntem. Kabuklarını soyduğunuz biberleri ince şeritler halinde kesin. Biberleri, soyduğunuz patates, soğan ve sarımsağı tencereye yerleştirip, suyunu ekleyin ve patates yumuşayıncaya kadar pişirin. Bundan sonra çorbayı blendırdan geçirin, içine süt, tereyağı ve baharatları ekleyin, biraz kaynattıktan sonra çorbanız servise hazırdır...


Evimizin tam önünde iki ağaç var, üzerinde sürekli sincapların konuçlandığı :) Ben camdan bakarken çok tatlı anlarını yakalıyor ve uzaktan seviyorum onları, ancak makinemi kapıncaya kadar pozisyonlarını bozmuş oluyorlar maalesef. Aşağıdaki 3 kare bu ara en iyi yakaladıklarım ve bir kare eski evimizin sincaplarından birine ait...
>

<$B7rum:

<$BBir umitti beni buraya getiren,yeni bir tarif var umidi:))
Behiyecigim guzel tariflerini daha sIk paylas bizimle lutfen, soz kapinda bitip yemek istemeyecegim :)
Pratik bilgi icin de sagolasin,biliosun tembel ve cahel Lama'nin ihtiyaci var :)
Gorusmek uzere...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSana güvenemiyorum Lamacığım, gelirsin diye yemek yapmıyorum evde artık:p
Biber kabuklarını soyma olayını daha önce okumuştum ama ilk defa denedim, gerçekten kolaymış. Senin de öğrendiklerini uygulaman dileğiyle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEllerine sağlık Behiyecim, ben de köz tadını çok seviyorum, eminim bu çorba da pek lezzetli olmuştur. Sincaplar da ne şirinmiş öyle :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKucuk sincaplarin resimleri cok sirin.bir okadarda corban.ellerine saglik...>

By <$BBlogger umrant  > <$BYeşimciğim sağol, ben de seviyorum köz tadını. Sincaplar çok tatlı gerçekten, hep söylüyorum ama:)

Ümrancığım, sen de bol bol görüyorsundur eminim sincapları.Hatta senin çocukların koşturuyordur onların peşinde belki de:)

İkinize de teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba;
Ben yokken neler yapmışsın böyle.
Sincaplarına bittim.
Yakaladıkça çek fotoğraflarını, bu yaz tatilde sincap gördükçe hem çok heyecanlandım hem de hep seni andım.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKuzinecim, ben de eski resimlerden de var güzeller ama sıkılacaksınız diye koymuyorum. Biraz geçsin eklerim yine o zaman...Benim kulaklarımı çınlatan sendin demek, çok sağol...Hatırlanmak güzel, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >