<$BSalı, Ekim 17, 20062>
<$B
Tarçın sevdiğim bir baharat olmakla beraber, bizim evde en çok sütlü tatlılar üzerinde kullanılırdı. Bu ülkeye gelince tarçını yeniden keşfetmiş gibi hissettim kendimi. O kadar çok kullanılıyor ki...Kuşkusuz mutfağa burada girmeye başlamamın da etkisi vardır bunda. Buradaki alışveriş merkezlerinin kapısından adım attığınızda burnunuza tarçın kokusu gelir genelde. Ya da benim gittiklerimde geliyor :) Bu tarz tarçınlı rulolar, çubuklar yapan dükkanlar var. Dışarda yediğim şeyleri evde de bir kere olsun denemek hoşuma gittiğinden bu ruloları da yapma fikrim çoktan aklımın bir köşesindeydi. Tarif kendi ekmek makinemin kitabından. İçine istenirse ceviz ve üzüm de konabiliyor, ama ben bu halini tercih ettim.



Üzeri için ise, bildiğim kadarıyla krem peynirle bir glazür hazırlanıyor, koyu krema halinde. Ben kitaptaki tarife uyarak basit bir glazür hazırladım, ancak miktarı biraz arttırarak.

Malzemeler :

1 yumurta (oda sıcaklığında)
1 cup su (27 C )
1/4 cup sıvıyağ
1/3 cup şeker
1 tsp tuz
3+1/2 cups un
1+1/2 tsp aktif kuru maya ( ben 1+1/4 tsp instant maya kullandım)

İç malzeme :

1/3 cup yumuşak tereyağı
1/3 cup şeker
2 tbsp tarçın

Üzeri için :

1/2 cup pudra şekeri
3 tbsp süt
Vanilya 1/4 tsp

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Bütün malzemeleri sırası ile makinenizin kabına koyarak hamur programında hamurunuzu hazırlayın. Süre sonunda hamuru hafifçe unlanmış bir yüzeye alarak dikdörtgen şeklinde açın. Verdiğim ölçüler 18 rulo için, ben göz kararı açarak 16 parçaya böldüm.











Hamuru açtıktan sonra üzerine yumuşak tereyağından sürün.
İkinci olarak, tarçınlı karıştırdığınız şekeri hamurun üstüne serpin.
Üçüncü olarak, hamuru rulo şeklinde sarın.
Bıçakla dilimlere ayırın ve tepsiye yerleştirin.













Bu şekilde 1 saat daha mayalanmaya bırakın.
Fırınınıza bağlı olarak 350 F (177 C) ısınmış fırında 25-30 dk civarında pişirin.
Üzeri için verilen malzemeleri karıştırarak ruloların üzerine gezdirin...

Ekleme : Yorumlarda sevgili arkadaşım Reyhan'a krem peynirle yapılan krema tarifini yollayacağımı iletmiştim. Kendisi yolladığım tarifi uygulamış ve beğenmişler. Buraya internetten bulduğum bu krema tarifini de ekliyorum. Eğer tarifi yapmaya karar verirseniz, üzeri için bu kremayı kullanmanızı tavsiye ederim.

Krem peynirli krema :

113 g krem peynir (oda sıcaklığında )
1/2 cup eritilmiş tereyağı
1+3/4 cup pudra şekeri
1 tsp vanilya
1 tbsp süt

Hepsini iyice çırpıp, krema haline getirin ve sıcak ruloların üzerine sürün. Afiyet olsun :)
>

<$B29rum:

<$BSevgili Behiye,
ellerine saglik.Ben de yapardim belki bu tarcinli rulolardan ama merdanem yok:( -bahaneye bak- Burda merdane satiliyor dediler ama onlar guzel degildir ki Turk mali gibi:) Sakin ben de Amerika'dan aldim demeeee!>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye merhaba,
Cok detayli bir tarif olmus.Eline saglik.Krema uzerinden ne guzelde akmis oyle.Bu tarifi iki sene evvel belki Columbus'ta bir ablada yemsitim,cok guzeldi.Seninkilrde oyle gorunmus.

Hadi sevgiyle kal...
Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyecigim, bayiliyorum senin bu yeni denenmis tariflerine. Bana de cesaret veriyorsun. Tarcinli rulolar muhtesem olmus bence. Ellerine saglik. Tarcini ben de cok severek kullanirim. Ve ben de alirdim su senin bahsettigin tarcin kokusunu:)

Sevgiyle kucakliyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiyecigim super gorunuyorlar yaa...ben cok seviyorum cinnamonrolls ...Cok guzel ayrintili tarif vermissin sagolasin ellerine saglik...Burda tanistigimiz bir arkadasimiz cok seviyormus bayram icin ona surpriz yapmayi dusunuyorum...tesekkurler Behiye...
Vancouver'dan selamlar...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehıye, elerıne saglık çok guzel olmuş demekkı sen mayalılarda çok başarılısın . herkez yapamaz her ne kadar kolay densede. bende tarçını çok severım kokusu nefıstır . sevgıler FERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BLama hanımcım, siz gönülden isterseniz merdane değil elle bile açarsınız:)Ben de öyle yaptım, resimdeki konu mankeni desem yalan olur, ama hamur pamuk gibi açılıveriyor zaten. Ben merdanemi Toronta'da ki Türk bakkalından almıştım galiba, hatırlamıyorum. Oldu mu bu cevap?

Gülenaycığım, basit bir tarif ama yaparken resim çekince ekleyeyim dedim hepsini. Ben burada bite size denilen küçük olanlarını daha kolayca yiyorum :)Teşekkür ederim, benden de sevgiler.

Defneciğim, napayım merak ediyorum, deniyorum:)Ama farkındaysan kolay şeyler seçiyorum:)Tarçın kokusundan bahsedince, buralara dair özlediğin şeyler de oluyor mu diye merak ediyorum aslında, var mı? Zaten olursa okurum blogundan di mi:) Çok öpüyorum seni.

Reyhancığım, umarım sonuç güzel olur ve arkadaşına da hoş bir sürpriz olur. Üzerine istersen krem peynirli krema yaparsın. Ben araştırıp sana yollayabilirim tarifini. Sevgilerimle.

Ferhancığım, çok teşekkür ederim iltifatın için ama makinede yaptım hamuru:)Öyle çok başarılıyım diye üstüme alınmayayım ben, insan deneye deneye alışıyor herşeyi yapmaya. Koku konusunda haklısın, pişerken nefis kokuyor. Çok sağol ziyaretin için, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,

Yine harika görülüyor. Ben de tarçını çok severim ama sadece sütlü tatlı üstlerine dökerdim ve yaptığım bir kek var, onun içine atardım. Bu çok hoş görülüyor. Eline sağlık...>

By <$BBlogger renklert  > <$BBurada yasadigimdan beri en sevdigim seylerden biridir. Hele ilik ilik, off harika:))>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiyeciğim,hem tarçınlı,hem mayalı.Daha ne isteyeyim.Eline sağlık kardeşim.
İstanbula gelme ihtimali mi var?Elbette,bir fırsat yaratırız,görüşmek için.Öpüyorum.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BTeşekkür ederim Renkler, burada bir pizzacıda üzeri tarçınlı- şekerli tatlı ekmek var hatta, ince,uzunca oluyor ve dilimleniyor. Yine tatlı bir kremaya batırıp yiyorsun. Çok değişik gelmişti bana ilk yediğimde:)Sevgilerimle.

Evet Hanifeciğim ılık güzel oluyor, ben mikroda ısıtıyorum yiyeceğim zaman :)Sevgilerimle.

Münevverciğim,(yoksa abla mı desem diye sorup duruyorum kendime:)) tarçını seven çok galiba değil mi? Mis gibi kokutuyor herşeyi. İstanbul'a gelme ihtimalim şu an yok ama normalde oradan geldiğim için, tatil için geldiğimde de çoğu zaman orada oluyorum.Kısmetse görüşürüz bir gün. Öpüyorum ben de:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BTam istedigim bir tarif bayilirim cinnemonrollsa.En kisa zamanda deneyecegim tarifler arasina girdi.ellerine saglik.>

By <$BBlogger umrant  > <$BMerhaba Behiye,
Yani bu postu koydugundan beri resime bakip bakip canim cekiyordu bugun dayanamadim ve yapmaya karar verdim.Ev halki cok begendi afiyetle mideye indirdiler.Benimkiler biraz Giant!! oldular ama lezzeti superdi.Sonra bayramda surpriz yaparim dedigim arkadasi da cagirdim.Cok iltifat aldim yanaklarim kizardi :o)Tarifi senden aldigimida soylemeden edemedim.
Krem peynirli tarifi verdigin icin cok tesekkur ederim,disarida yediklerimiz gibi oldu gercekten.Cok sagol paylastigin icin...
Vancouver'dan sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BFotoğraflara bakmaya doyamadım,harika olmuşlar.>

By <$BBlogger Beyhant  > <$BÜmrancığım, denersen son eklediğim kremayı kullanmanı tavsiye ederim, umarım güzel olurlar ve beğenirsin:)

Reyhancığım, beğenmeniz beni çoook mutlu etti gerçekten, hem sen de arkadaşınızı mutlu etmişsin. Ne güzel olmuş:) Kremayı sen denediğin için ekledim zaten yazıya, ben de bir daha onu yapacağım. Ben teşekkür ederim, beğenip denediğin için.

Sevgili Beyhan, hoşgeldin öncelikle:)Fotoğraflar oruçlu iken daha bir çekici oluyor galiba, ne dersin?

Hepinize teşekkür ve sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbu çok güzel bir tarif.üzerine kremalı daha da bir güzel olur.ellerinize sağlık.iyi bayramlar...

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BÇok teşekkür ederim Seda, blogun hayırlı olsun. İyi bayramlar diliyorum, sevgiler:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSEVGILI ARKADASIM,
SIMDIDEN BAYRAMINI TEBRIK EDERIM...ESINE SELAMLAR...GULENAY:)>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BTeşekkür ederim Gülenaycığım, size de güzel bir bayram diliyorum, eşin ve oğlunla birlikte, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim,sana ve eşine iyi bayramlar...
Münevver ablan.....>

By <$BBlogger munevvert  > <$BMünevver abla, sen erkenden uyanmışsın, ben de daha uyumadım:) Çok teşekkür ederim, ben de bayramını en içten dileklerimle kutluyor, sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir bayram diliyorum, tüm sevdiklerinle birlikte. Öpüyorum:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bcok guzel gorunuyor,bende bak bunun tarifini ariyordum,oylece gezerken lamanin sayfasindan gectim sana.denersem yazarsam snucu insallah
selamlar>

By <$BBlogger Hulyat  > <$BTeşekkür ederim Hülya, denediğinde sonucu öğreniriz artık, iyi veya kötü :)İyi bayramlar diliyorum, ziyaretin için teşekkürler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim,
cok güzel ton ton olmuslar!
Ellerine saglik.
Sevgiler>

By <$BBlogger yemek vaktit  > <$BŞeker Bayramı ve yaklaşmakta olan Cumhuriyet Bayramını kutlar, mutluluk ve sağlık dolu nice bayramlar dilerim.
tarçınlı rulo çok değişik ve güzel görünümlü. eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BArifeciğim, çok teşekkürler, gerçekten ton ton oldular. Bu vesileyle bayramını da kutlarım, sevgilerimle.

Hülya hanım, sizin de bayramınız kutlu olsun, umarım bayramınız neşe içinde geçiyordur.Ruloları beğenmenize de sevindim, çok teşekkür ederim. Sevgilerimle :)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye sayfana arkadasimdan girdim,tariflerde sayfanda güzel olmus,tarcinli ruloda detaylariyla cok nefis olmus,icine findik veya cevizde konabilir,öylede nefis oluyor>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye

Bende buraya yerlestikten sonra bu harika lezzetle tanistim. Kokusu burdan bile bana ulasiyor. Gercekten orjinali gibi olmus. Eminim tadida aynidir. Ellerine saglik. Bende beklerim canim.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTeşekkür ederim Öznur, tarifin başında da belirttiğim gibi, isteyenler tabii ki ceviz,fındık veya üzüm ekleyebilirler, eminim öyle de güzeldir. Sevgilerimle.

Alevciğim, hoşgeldin bloguma ve tekrar aramıza. Artık iyisindir umarım:) Bu rulolar buranın vazgeçilmezleri arasında di mi? Mis kokusunu heryerden duymak mümkün, görüşmek üzere. Çok teşekkürler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BDün akşam işten eve döndüğümde çaya misafirimiz olacağını öğrendim. Hemen mutfağa girip daha önceden defterime kaydetmiş olduğum bu tarifini denemeye karar verdim. Hazır mayalı hamurlarla uğraşıyorken bir de kıymalı pide yapayım dedim. İki tarif de misafirler gelmeden hazır olmuştu. Herkes çok beğendi, çok teşekkür ederim.>

By <$BBlogger k.i.s.d.t  >