<$BPerşembe, Kasım 16, 20062>
<$B
Betül'ün güzel fotoğraflarını gördüğümden beri bu tarifi denemek istiyordum. Fotoğrafların dışında, beni cezbeden diğer yön ise, kalan malzemelerimi değerlendirebilmekti. İtiraf ediyorum ki Betül'ün hazırladığı içi okuyunca ağzım birazcık açık kalmıştı :) Hakikaten temizlik kurabiyesi olmuşlardı.

Benim ay çöreklerim şekil açısından pek güzel olmadılar. Yakında yapacak olsam bu fotoğrafı kullanmazdım, ancak elimde iç malzemem kalmadığından, bir daha ne zamana yaparım bilemiyorum. Bu nedenle eklemek istedim şimdi, tarifi görenlere hatırlatma, görmeyenlere de yardımcı olmak amacıyla. Belki şu an değerlendirmek istediğiniz malzemeler vardır elinizde.

Ay çöreklerimin neden böyle şişko, kabarık olduğuna gelirsek; birincisi benim acemiliğimden kaynaklanıyor. Açma ve şekil verme kısmında başarılı değildim. İkincisi maya miktarı benimkinde fazlaydı. Betül ile yazışmalarımız sonucunda, kendisi maya miktarını azaltıp, biraz değişiklik yaptı tarifte. Ondan sonra denediği mükemmel olmuş. Hamur kısmı istediğimiz kıtırlıkta ay çörekleri elde etmiş. O yüzden şu andaki tarifi uygularsanız çok güzel sonuç alacağınıza eminim. Yine de belirtmek isterim ki, benimkiler de güzel oldular, severek yedik biz.

İç malzemelerim :

Elimde önceden yaptığım ve buzlukta sakladığım tahinli kurabiyelerim vardı. En son yaptığımda kıvamı tahin helvası gibi olmuştu sanki. Ben de onları rondodan geçirdim . Diğer ana malzemem ise, tiramisu idi. Kremasını mascarpone ile yapmıştım. Daha güzel olmasını beklerken, istediğim tadı bulamadım. Keki için kakaolu pandispanya yapmıştım. Tiramisu'nun yarısını yemiştik. Kalan yarısının krema kısmını sıyırarak, kek kısmını iç malzemesi olarak kullandım. Bu ikisi zaten yeterince tatlı diye düşündüğümden ek olarak 3 yemek kaşığı şeker,2 yemek kaşığı tarçın, 2 yemek kaşığı kakao ve bir miktar ceviz ekledim. Son olarak dolapta duran 7-8 tane hurmam vardı. Onları ince ince keserek ekledim. Ateşte bir iki kaşık su ilavesiyle karışımı hamur haline getirdim. Kek ıslak olduğu için sanırım bu su yetti istediğim kıvam için.

Betül'ün iç malzemesi, hamur kısmının tarifi ve yapılışı için önce Rustic'i , sonra da elinizdeki malzemeleri değerlendirmek için mutfağınızı ziyaret edin derim ben :)

Tekrar teşekkürler Betül !
>

<$B18rum:

<$BBehiyeciğim, çöreğini ben çok sevdim. Geçekten de Betül çok yerinde bir sıfat bulmuş ay çörekleri için: "temizlik çöreği" :)

Ben de yemeyeli uzun zaman oldu, mutfakta temizlik gerektiğinde yapayım en iyisi :)

Ellerine sağlık. Öpüyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BElinize sağlık,çocukluğumuzun unutylmaz tadları arasında ayçöreği...

Selam ve sevgilerr>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyecim nostalji oldu bana da bu corekler. Okula giderken yol ustundeki kiytirik pastaneden alir, afiyetle yerdik. Bir de cay yada sutle ne guzel olurdu ah ah! Ne cok yapilacak sey birikti yahu :))>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BMerhaba Behiyecigim, sekli gayet de guzel gorunuyormus, korktugum kadar da sisko olmamislar.

Iyi ki kesfetmisler degil mi bu coregi, artik facialarimiza bile sevinebiliyoruz ailecek :)

selamlar>

By <$BBlogger BETULt  > <$BSağol Defneciğim. Kalanları kurtarmanın güzel bir yolu gerçekten. Senin de tarif defterinde bulunsun:) Ben de öpüyorum, hem bak yine ilk yorumu yazmışsın:)

Hoşgeldin Serinmavi, bana da ülkemin pastanelerini hatırlattı:)Benden de sevgiler.

Açalyacığım, tarif çok gerçekten. Ben bir tane yapıp, beş tane ekliyorum listeye. Bakalım ne olacak bu gidiş:)Sevgilerimle.

Betülcüğüm hoşgeldin.En düzgünlerinden seçmeye çalıştım, ama seninkilerin yanında lafı olmaz tabii:)Kesinlikle iyi keşif, ama iyi ki senin blogunda görmüşüm. Teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye oncelikle Masallah diyeyimki nazar degmesin.Sayfana hergun bakiyorum baya sik guncellenmeye basladi:))

Bu tarif benide okul yillarim goturdu.Firindan alirdik icinde uzumlerde olurdu,findik kirintilari ne guzeldirler.Ben cayla bayirlidrim.Ama sonradan ogrendimki kalan malzemelerle yapilirmis...Hic onemli degildi yine alir yine yerdim..

Ellerine Saglik.>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BMerhaba Behiyecim birtürlü deneyemedim şu ay çöreğini aslında çokta severim.Harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..>

By <$BBlogger ArMedat  > <$Bbence çok güzel görünüyor. eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BTeşekkür ederim Gülenaycığım, bu ara öyle oldu:) İç malzemesinin kalanlardan yapılması nedeniyle herkes tereddüt ediyor, doğru. Ama bozulmuş, sağlığımıza zarar verecek şeyler olmadığı sürece değerlendirmek adına da ne güzel bir yöntem. Açıkçası bu tarifi gördüğüme memnunum ben:) Sevgilerimle.

Arzucuğum hoşgeldin:) O kadar marifetlisin ki bunu da denersin bir ara artık.Hem de seviyormuşsun bak:) Görüşmek üzere.

Hülya hanım, çok teşekkür ederim. Ben sizin birinci model patlıcanlı böreğinize bayıldım:) Blogger yorum bırakmama mani olmuştu. Buradan sizin de elinize sağlık diyorum. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BYaaa gulenay,
masAllah benim repligim rica ederim :)Ama haklisin bi kac yuz tane tu tu gondermek lazim Behiye'ye bu iktisatli,degerlendiri tavrindan dolayi:)
Ellerine saglik ...>

By <$BBlogger LaMat  > <$BAyrica tabagin cok hos soylemeyi unutmusum :))>

By <$BBlogger LaMat  > <$Bay corekleri... acayip bir nostalji oldu bak simdi bana da...booyle pastaneden arkadaslarla birlikte alinip, bitmesin diye dualar ettigim bir tatti.. temizlik coregi tam ay coregine uygun alina saglik..

blog actigimda benim debir denemem olmustu.. bende ic harc olarak kakaolu kek, hindistan cevizi tarcin, uzum ve ceviz koymustum.. boylelikle dolaplar temizlenmisti..:))>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili lama hanım, siz de tabağım için tu tu diyebilirsiniz. Nitekim az önce elimdeki borcam tuz buz oldu:( Bu hafta ikinci vaka, ücüncü olmasın di mi:)

Naimeciğim, dolapta temizliğe ihtiyaç var mı yine:) Ben de üzüm kalmamıştı ama yarım bir çikolata varmış onu unutmuşum yaparken. Hindistan cevizi de aklımda olsun. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEllerine sağlık,hepimizi çocukluğumuza götürdü.Fakat günümüzde yine afiyetle yiyoruz içene konulanlara aldırmadan.))))


Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kal,>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BBehiye'cigim,
Corekler cok guzel olmus, goruntuler de gayet iyi bence..
Ben de Betul'un sitesinde gorup hayran kalmistim, denemek gerek:) Ne zamandir yememistik. Babam gecen yaz benim sevdigimi bilerek sabah kahvaltilarina almisti birkaz kez.
Hatirlattiginiz icin sana ve Betu;'e ayrica tesekkurler.>

By <$BBlogger Hanifet  > <$Bellerine saglik gorunumude gayet guzel.muhabbetle..>

By <$BBlogger umrant  > <$BGül çok teşekkür ederim, herkese nostalji oldu sanırım ay çörekleri. Ben de sana güzel bir hafta diliyorum. İşlerinde kolay gelsin.

Hanifeciğim, Betül'ün resimleri çok cezbediciydi gerçekten. Ben de artık kalan birşeyler olursa ne yapacağımı biliyorum :) Tekrar yapınca sen de kahvaltıya gel olur mu?

Teşekkür ederim Ümrancığım, beğendiğine sevindim.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >