<$BPazartesi, Kasım 13, 20062>
<$B
Patates, kabak ve peynirli içle hazırlanan nefis bir börek bu. Aslında patatesi sevmemize rağmen, sadece patatesli içle yapılan börek veya poğaçaları eşim de ben de çok tercih etmiyoruz. O nedenle bu börek daha cazip geldi bana. Tarif Leziz dergisinden.
Ancak filo yufka ile biraz zor olduğunu itiraf etmeliyim. Eğer filo yufka kullanıyorsanız yapılışına baktığınızda zaten tahmin edeceksiniz. Her kata içi bolca yayıp, kat kat yaptıktan sonra rulo sarmak ve zeminden kaldırmak uğraştırıyor. Uyarmadı demeyin :) Sonuç ise güzel, yumuşacık, lezzetli bir börek. Hatta yufkalar kayboluyor resimdeki gibi, sebzeli hoş bir şey oluyor. Türk yufkası ile zaten rahatça yapabileceğinizi ve çoğu kişinin bu tarz rulo börek yaptığını düşünüyorum. Ayrıca aynı içi belki başka yaptığınız bir böreğe uygulamak istersiniz. Denemek isteyenlere ve sevgili Evren'e şimdiden kolay gelsin diyorum, zira çok misafiri olacak :))


Malzemeler :

4 adet Türk yufkası
2 patates
2 yeşil kabak
200 g beyaz peynir
1 adet yumurta
Yarım su bardağı yoğurt
Dereotu, maydanoz
1 diş sarımsak
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz, kırmızı toz biber, karabiber

Yapılışı :

Patates ve kabakları soyup, haşlayın ve derin bir kaba alın. Beyaz peyniri de ekleyerek sebze ezeceği ile ezin. Maydanoz, dereotu ve sarımsağı da ince kıyarak karışıma katın. Yoğurt ve yumurtayı çırparak kaba ekleyin. Yarım çay bardağı sıvıyağ ve baharatları ekleyin. Kalan yarım çay bardağı yağ yufkaları yağlarken kullanılacak. Yufkalardan birini düz bir zemine yayın. Önce bir kat sıvıyağ sürün ve ardından iç malzemeden yayın. Bu şekilde 4 yufka için işlemleri tekrarlayın. Son kat yufkanın üstüne harç koymayıp sadece sıvıyağ sürün. Rulo şeklinde sarın ve 1 gece buzlukta bekletin. Ertesi gün buzluktan çıkardıktan sonra tamamen çözülmesini beklemeden, kesilebilecek duruma gelince dilimler halinde kesin ve önceden ısıtılmış 360 F(180 C) fırında pişirin.

Notlarım :

* Ben yağın hepsini iç malzemeye ekleyip, tekrar katları yağlamadım. Bir patates daha fazla kullandım.
* Yufka ince olduğu için ikişer ikişer kullandım katlara, hatta en son kata kalan 4 yufkayı birden koydum.
* Dilimleri kalınca kesebilirsiniz, piştikten sonraki halleri ince oluyor.
>

<$B19rum:

<$BBehiyeciğim, nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bmerhabalar, uzun bir süre önce bu tarifi (kabaksızını) blogların birinde görüp denemiştim. Çok hoşumuza gitmişti şimdi tekrar hatırlamış olsum. patatese kabakta eklemek ilginç ve güzel bir fikir olmuş. Ellerinize sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BDereotu ve kabagin mis kokusu geldi burnuma simdi,ohhhh...
Aserdim mi ne! :))>

By <$BBlogger Açalyat  > <$Bellerine saglik, nefis gozukuyor, siteni bu etkinlikle kesfettim, artik takipteyim:)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNefis,nefis,nefis ve tekrar nefis:) Ellerine sağlık....>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BÇok leziz ve doyurucu görünüyor ..Ellerinize sağlık Behiye Hanım..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bharika görünüyorlar ellerine sağlık.özellikle örümcekten sonra bu iyi geldi :) sevgiler

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BBlogger SEDAt  > <$BDefneciğim çok sağol.

Ebru hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Sana da kolay gelsin:)

Merhaba Naile sen de hoşgeldin:) İçi gerçekten çok güzel oluyor, böreği yapma niyetin olursa bir de böyle dene derim ben. Ziyaretin için çok teşekkür ederim.

Açalyacığım, taşınıyormuşsun ama yine uzağız, ikram edemiyorum sana:( Gerçekten yaparken için kokusuna bayılmıştım ben de. Sevgilerimle.

Yeldacığım hoşgeldin, ben seni biliyordum zaten:) Görüşmek üzere, teşekkürler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BYeşimciğim, sağol, sağol ve yine sağol:) Sevgilerimle.

Emine hanım, çok teşekkür ederim. Ben sizi nerede takip etsem şaşırıyorum gerçekten:) Has Mutfak linklerimde ama yeni tarifiniz Asma dalı'nda. Ne yapsam acaba? Sevgilerimle.

Sedacığım, demek sen de bizim örümcekten hoşlanmadın:))
Beğendiğine sevindim böreği, görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim, çok güzel olmuş ellerine sağlık, sevgiler>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BBehiyeciğim,nasıl güzel kokmuştur kim bilir?Eline sağlık.Öpüyorum.
Sevgiyle,nanelimon.>

By <$BBlogger munevvert  > <$BYine show yapmışşsın :)Müdür Serkan>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiyecim,
Ellerine saglik.Aslinda bu tarifi ben biliyorum da,coktandir yapmadigim aklima geldi simdi.Hafta sonu menüde kesin yer alacak.Sevgiyle kal

www.blogcu.com/birdilimbirtutam>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bborek gercekten nefisti. bakin bunu yemis biri olarak soyluyorum :)
tekrar ellerine saglik behiyecim.
sevgiler,>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNilüferciğim, ben de senin mutfağını ziyaret ettim az önce:) Çok teşekkür ederim.

Münevver ablacığım, haklısın, sarımsak, kabak, dereotu derken mis gibi kokular yükseldi içi hazırlarken:) Ben de öpüyorum.

Sayın müdürüm beğendiyseniz bir paket yapalım size:)

Serapcığım, bana içi değişik geldi. Patateslisini duymuştum. Yaparsan şimdiden afiyet olsun, uğradığın için çok teşekkür ederim.

Gülçinciğim, sizden sonra bir kere daha yaptım. Beğendiğine sevindim. Başka zaman değişik şeyler yapar, yine görüşürüz umarım:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhaba Behiyecim :)
nefis görünüyorlar...ayrıca fotoğrafların da harika...2 aydır benimde bir blogum var ,linklerime ekledim seni ,bana da beklerim ;)

Cafe Sardunya
Nilay>

By <$BBlogger nilayt  > <$Bmerhaba Behiye, börek nefis görünüyor. ben de bu böreği sadece patatesli yapıyorum, kabak eklemek de güzel bir fikir, ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Haticet  > <$BEllerine sağlık Behiye. Bunlar ne güzel börekler olmuş böyle.. İç malzemesi de tam benlik. Zaten kabak-dereotu ikilisi favorilerimdendir, bunlara peynir ve patates de eklenmiş, süper valla süper:)..
Linklerime seni ekledim, ben de bloguma beklerim.
Sevgiler...>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BHoşgeldin Nilay, güzel yorumun için teşekkür ederim. Görüşmek üzere:)

Sevgili Hatice, sen de hoşgeldin bloguma:)Kabaklı böreği ben zaten sevdiğim için bu üçlünün karışımını da sevdim. Belki sen de böyle denersin bir gün. Sevgilerimle.

Butterfly sen de hoşgeldin:) Arka arkaya yeni misafirlerim olmuş benim, ne güzel. Dereotu benim favorilerimdendir ve kabakla da çok yakışıyor değil mi? Görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >