<$BPazartesi, Kasım 06, 20062>
<$B
Bu elmalı kurabiyenin tarifini nereden aldığımı hatırlamıyorum maalesef. İstanbul'dan gelirken bir dosya kağıdına ablamın bir kaç tarifini yazmıştım. Bu da o kağıtta yazıyor ve ben uzun zamandır bu tarifi kullanıyorum. Ancak ablamın bu şekilde yaptığını hatırlamadığım için, ona ait demek istemiyorum. Tarifte tek üşendiğim elmaları soymak ve rendelemek. Robot kullanınca biraz daha kolay olsa da... İnsanın meyve ile arası iyi olmayınca sanırım böyle oluyor :)








Malzemeler :

Yarım çay bardağı yoğurt
1 çay bardağından bir parmak kadar eksik pudra şekeri
113 g margarin/tereyağı (oda sıcaklığında yumuşak)
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Yapılışı :

2 adet büyük elmayı rendeleyin veya mutfak robotundan geçirin. Zevkinize göre bir miktar şekerle birlikte pişirin. Ben 4 kaşık esmer şeker kullandım. Piştikten sonra yine bir miktar ceviz ve tarçın ekleyin. Hamur için malzemeleri aldığı kadar unla yoğurun. Yumuşak hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar alıp, açın. Üçgenlere bölün ve içine malzemeden koyarak rulo şeklinde sarın. Hamur bitinceye kadar aynı işleme devam edin. 350 F(175 C) ısınmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin ve üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.

Kuzine'ye not: 3 g bu kurabiyede de çok önemli :))


>

<$B24rum:

<$BBehiyeciğim,nasıl da güzel kokar mübarek pişerken..Bu da pencere önünde yemelik.....Eline sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.>

By <$BBlogger munevvert  > <$B:)) 3 gr olmazsa elmalı kurabiye olmaz dimi? :))>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bellerinize sağlık çok güzel görünüyor benim tarifimde buna benziyor gerçekten çok güzel oluyorlar sevgiler Ebru>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyem, en sevdiğim kurabiyeleri yapmışsın. Ellerine saglık! Hani biliyorsun bir elma canavarıyım ya ben. Ona rağmen ben bile üşeniyorum elmaları soyma ve rendeleme kısmında:)))>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bhavalar soğuyunca bir bardak sıcak çay veya bitki çayı eşliğinde çok iyi gider.
eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BZeynepciğim, çok sağol, sana da yaparım ama rejimin bitince tamam mı:) Ayrıca paket için tekrar çok teşekkürler...

Münevver ablacım, şu pencere önü toplantımızı yapalım bir gün değil mi:) Böyle olmuyor...Sevgilerimle.

Kuzineciğim, olmaz işte dene ve gör:) Bir kurabiye daha yaptım, senden korkuma koymayacağım bir süre onu:)Küstüm, sincap resmi de yok işte.

Ebru, ben de gezindim internette biraz,benzer tarifler zaten, azıcık miktarlar değişebiliyor. Çok teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için. Sevgiler.

Defneciğim, seni bilmez miyim, elmalı kekin gözümün önüne geldi zaten tarifi eklerken. Elma canavarına sevgilerimle.

Hülya hanım, buyurun gelin, buralar soğuk, hangi çeşit isterseniz o çayla ikram ederiz size hem:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEn sevilen kurabiyelerden biridir bu elmalılar değil mi? Ellerine sağlık, mis gibi kokusunu duyar gibiyim valla :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BEvet ya, coook uzun zaman oldu yapmayali, yapayim da benim adam sevinsin :)>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BYeşimciğim, teşekkür ederim. Dediğin gibi herkes seviyor elmalı lezzetleri sanırım, tarçınla birlikte elmanın kokusu insanı mest ediyor pişerken...

Zeynepciğim, zarfın bazı yerleri yırtılmış ama uğur böcekleri sağlam. Ben onları yerleştireceğim uygun köşelere:)

Açalyacığım, hoşgeldinnn:) Kurabiyeleri sen mi yapacaksın Tammo'mu? Bu konuda çok başarılı gözüküyor çünkü:) Hamile anneciğe sevgilerle...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSimdi cevirdim mesajini, 'ben yaparim belki' dedi, hadi bakalim...hamuru acma kisminda cuvallayabilir, artik i el atmak gerekebilir :)>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BHadi kolay gelsin o zaman size:) Benim eşim de bir el atsa azıcık...Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim,

ellerine saglik cok hos olmus.

Sevgiler>

By <$BBlogger yemek vaktit  > <$BSevgili Behiye,
Küçük Evin Mutfağı'ndan merhaba. Tijen'in linklerinden buldum bu güzel bloğunu. Elmalı kurabiye nostalji oldu benim için. Eskiden çok yapardı annem. Nasıl da güzel olur. Ellerine sağlık. Pınar>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAl işte uzun zaman sonra geldim ve ne görüyorum: tavuklu bir tarif :))) Ellerine sağlık Behiyecim, öpüyorum canım arkadaşım seni :)

Not: Elmalı kurabiyelere de bayılırım bu arada, bir tane aldım :)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BArifeciğim çok teşekkürler:)

Sevgili Pınar hoşgeldin, ben de seni yorumlarda görüyordum. Ziyaret ettim ve ne gördüm, güzel tarifler ve harika bir pisi pisi. Nazik yorumun için çok teşekkürler, görüşmek üzere:)

Safrancığım, o seni kesmez. Ben en kısa zamanda yapacağım yeni bir tarif, dönüşüne ithafen, bekle beni:)Ben de öpüyorum seni.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$B:) küsme sakın haklısın denedim tereyağ 3 gr eksik koyunca olmadı :)) (sincapların hatırına)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyeciğim, Açalya'nın da artık bir bloğu var. Seninle paylaşmak istedim.

Sevgilerimle...>

By <$BBlogger Defnet  > <$BTamam Kuzinecim, sincap resimleri hemen geldi bak:) Sevgilerimle.

Defneciğim, hemen ziyaretine gideceğim. Teşekkürler haber verdiğin için, öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BElmalar cogaldi, gelsin elmali kurabiyeler, kekler, tatlilar:))
Ben bu kurabiylerden ne zamandir yapmamistim, denemek gerek hemen:)>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifeciğim, benim de denemek istediğim elmalı tarifler var daha:)Nasılsa güzel oluyorlar di mi? Öpüyorum seni ve Ege'yi...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhaba
çok güzel görüüyor hemen akşam yapmak istiyorum ama evde iki kişiyiz genelde hep yarım ölçü yaparım tarifleri, acaba tam ölçü kullanıldığında kaç tane çıkıyor ortalama???>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMerhaba Melis, aslında ruloların büyüklüğüne göre değişiyor kesinlikle ama ortalama 25 rulo diyelim.Umarım beğenirsiniz. Ziyaretin için çok teşekkür ederim, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye, merhabalar:-))
ben senin tarifini ilk gördügümde cok begendigim ve dikkatimi cektigi icin tarifini not etmis olmama ragmen daha yeni denedim.
gecen cuma isten eve geldigimde kandil icin birseyler yapip burdaki yabanci komsularima dagitmak istedim. rahmetli babaanem hep derdiki kandil günleri baca tütmeli diye...bende özelikle kandil'lerde mutlaka bacamizi tütürmeye calisirim o nedenle. aslinda once baska bir tarifi denemek isterken evde yumurta kalmadigini fark etim ve bu senin güzel tarifini yapmaya basladim. nasil mi oldu? nefis, nefis - birde kimlere kismet oldu bir bilsen. kendisi 76 yasinda olan komsum tarifini istedi:-)) birde o kadar begenildiki, pazar aksami tekrar yapildi ve ofise getirdim.burda'da herkes cok begendi. icinde yumurta olmadigi icin cok siki vegeterian olan is arkadaslarim da tadina bakma imkani oldu. hemde 2-3'er seklinde:-))

oncelikle bu guzel tarifi bizimle paylastigin icin cok tesekkür ederim. belki artik tr'den dönmüssündür ama, eminim bol bol hasret giderme firsatin olmustur.
ben de yakinda istanbul'a gidecegim icin cok heycanliyim.

zürih'ten kucak dolusu sevgiler
nese>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BNeşeciğim merhaba, evime senin bana yorum yazdığın gün döndüm. Malum saat farkı ve işler nedeniyle yeni yeni oturabiliyorum bilgisayar başına:) Kurabiyenin beğenilmiş olması beni çok mutlu etti, denediğin için ben teşekkür ederim gerçekten. Geçmiş kandiliniz de kutlu olsun, güzel bir günde tatlı bir şeyler yapıp dağıtmışssın ne güzel...Sana da şimdiden iyi tatiller dilerim Türkiye'de. Zürih' e selamlar, sana da sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >