<$BPazartesi, Kasım 20, 20062>
<$B
Bunlara volovan yerine kuş yuvası mı desek acaba diye düşündüm yazarken :) Üzerine de bolca ot koyunca yuva gibi olmuşlar değil mi?

Burada milföy hamurları Türkiye'dekiler gibi kare şeklinde değil. Paketten iki plaka hamur çıkıyor. Ben bir tanesini kullandım. Tarif Leziz dergisinin Ekim sayısından.











Yapılışı :

12 adet milföy hamurunu yumuşamaları için buzluktan çıkartıp, oda sıcaklığında 10 dk kadar bekletin. ( Ben daha fazla beklettim. )Varsa kurabiye veya bisküvi kalıpları ile hamurdan 12 adet yuvarlak parça çıkartın. Altı adet hamurun ise, orta kısmını çıkararak halkalar elde edin. Eğer hamur kesici kalıbınız yoksa su ve çay bardağı ile bu işlemleri yapabilirsiniz. Kestiğiniz 6 adet halkayı, diğer 6 adet yuvarlak hamurun üzerine yerleştirip, üzerlerine ve kenarlarına yumurta sarısı sürün. 360 F(180 C) ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Bundan sonra volovanları istediğiniz bir şekilde doldurarak aperatifler hazırlayabilirsiniz. Asıl tarifte patlıcan salatası kullanılmıştı. Evde kalmadığı için ben sarımsaklı yoğurtlu havuç salatası doldurdum. Sizler farklı malzemeler kullanarak değişik tadlar yaratabilirsiniz. Internette sosis, karides, peynir, ıspanak gibi çeşitli malzemelerle yapılan tariflere rastlamak mümkün.
Yalnız milföy hamurları, sıcak ve çıtır çıtırken daha çok hoşuma gitti benim. Fırından çıkınca kısa sürede servis edilmesi sanırım güzel olur.


Hamurdan arta kalan kısımları da küçük kalıplarla kesip, üzerlerine acılı kırmızı biber ve zeytin ezmesi sürerek değerlendirdim.

Herkese iyi haftalar....
>

<$B13rum:

<$BGerçekten süper olmuş,ben özellikle acıbiberliden alabilirmiyim.Ellerine sağlık canım sevgiler..>

By <$BBlogger ArMedat  > <$BBehiyeciğim, ne güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık. Akşam cayı davetlerinde, konuklarıma (özellikle arkadaşlarımıza) self-service masa hazırlamayı tercih ederim genelde. Bu tarif de harika bir alternatif bu tür davetler için.
Öperim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bbehiye bunlar harika olmuş ellerine sağlık. hep görürüm ama hiç denememişimdir. fotoğrafları da çok güzel çekmişsin.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'ciğim bunlar kusursuz olmuşlar, ellerine sağlık.

:)Bir şey öğrenmek istiyorum milföy hamurlarını 10 dakika değilde 11 dk bekletsem olurmu ?acaba :))

Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BArzucuğum, tabii çekinme al:) Benim gibi acı sevenlerdensin sen de demek ki...Sevgilerimle.

Defneciğim çok teşekkürler. Dediğim gibi farklı içlerle denenebilir, şekil olarak şık duruyor bence de. Ben de öpüyorum seni.

Zeynepciğim, Burcuş'a da selamlarımı ilet lütfen, ama bakıyorsa buradan da okur sanırım:) Teşekkür ederim, ben de sizleri öpüyorum.

Şuleciğim, hoşgeldin:) Beğenmene sevindim fotoğrafları. Sanırım renklerin canlılığı etkiledi görüntüyü. Sevgilerimle. Pisi pisilerini de sev benim için:)

Kuzineciğim, teşekkür ederim. Leziz dergisi 10 dk demiş, benim suçum yok bu sefer:)Hem ben daha fazla beklettim, yine de olmuşlar.Görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGörüntü harika, eminim tadı da öyledir. Şu anda tam da öğleden sonra gelecek misafirlere pratik ve hoş ne yapabilirim diye düşünürken buldum tarifinizi. Hemen denemeliyim.
Elinize sağlık
Sevgiler
İpek>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'cim ;
çok lezzetli görünüyorlar...ellerine sağlık :)

Nilay>

By <$BBlogger nilayt  > <$BSevgili İpek, öncelikle hoşgeldin Düdük Makarnası'na:) Eğer denediysen umarım beğenmişsinizdir. Ben de Mimi'ye bayıldım, ne şeker maşallah. Ziyaretin için teşekkürler.Sevgilerimle.

Nilaycığım teşekkür ederim:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba canım sunum şeklini çok beğendim hepsi çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
Hoşça kal.>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$Bsuper goruntu ellerine saglik...muhabbetle>

By <$BBlogger umrant  > <$BSevgili Perihan ve Ümran çok teşekkür ederim, ikinize de sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGercekten cok hos gorunuyorlar. Ben volovan ne demek onu merak ettim. Kolay gelsin.>

By <$BBlogger Tubat  > <$BTuba hoşgeldin:) Milföy hamuru ile kuş yuvasına benzer şekilde hazırlanan Fransız böreği diye tanımlandığını okumuştum internette. Görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >